• Anonym (ödets­ironi)
    Äldre 27 May 23:26
    8145 visningar
    72 svar
    72
    8145

    Kan inte sluta tänka på honon

    Jag har verkligen ett problem.

    Jag och min man har börjat umgås med ett jättetrevligt par. Vi har setts några gånger. Min man och jag har varit ihop sedan många år, träffades tidigt i livet.

    Grejen är den att jag tror att jag har gått och kärat ner mig i den mannen vi umgås med. Jag har aldrig känt sådan kemi, dragning till någon tidigare. Han har "det".

    Jag har aldrig känt mig attraherad av någon annan än min man tidigare och inom mig har jag en pågående kamp att inte tänka på honom vilket jag gör nästan hela tiden. Känner mig som fjorton fast jag är sedan länge vuxen. När vi träffas är vi som magneter på varann.

    Vi pratar i timmar, ser varann i ögonen, ler, attraktionen finns där från båda håll. Han upprepar gärna hur mycket han tycker om oss, sätter sig alltid bredvid mig om möjligheten finns. Sist vi träffades gick vi upp i varann så mycket i samtal att andra började hinta.

    Detta är ju självklart fel. Jag har min man, han har sin fru och vi har inte gjort något olämpligt med varann och han gillar verkligen min man så jag tror att om jag t.ex. skulle göra något vilket jag inte kommer göra är jag tveksam om han skulle gå med på det.

    Hur får jag människan ut ur mitt huvud?

    När jag tänker på honom slår hjärtat lite fortare. Kan säga att detta är inte bara fysisk attraktion för utseendemässigt är min man jättesnygg, med han den andra det är liksom våra personligheter som klickar så rätt, en hel annan attraktion.

    Hjälp en förvirrad människa!

  • Svar på tråden Kan inte sluta tänka på honon
  • Äldre 27 May 23:38
    #1

    Så är det för alla, rätt som det är möter man nån som man har enorm attraktion med. Även din sambo har reagerat så med nån....

    Men, är man upptagen, så gör man inget. man har en självbehärskning.

    Det går över, jag lovar.

    Det är svaga individer som inte kan hålla sig från den personen.

  • Anonym (...)
    Äldre 27 May 23:57
    #2

    Såhär är det: han har ett immunförsvar som matchar ditt. Detta innebär att han sänder ut feromoner som du inte kan uppfatta som en doft men de tar sig ändå genom din näsa och in i hjärnan där de fullkomligt exploderar och utlöser en heroinliknande tripp där du svävar på moln. Sen när du är ifrån honom sätter abstinensen igång och du tänker på honom oavbrutet eftersom du blivit beroende av drogen. Capice? Enda boten är en jobbig avtändning i total avhållsamhet sen kan du tänka klart igen och besluta dig för vad du vill..

  • Anonym (ödets­ironi) Trådstartaren
    Äldre 28 May 03:14
    #3

    Jag och min man blev tillsammans i så unga dagar att jag har aldrig upplevt denna typen av attraktion, där allt stämmer på så många plan. Att man dras till en annan på det sättet. Har erkänt för honom att jag tycker att vi klickar och han pratade om att vi skulle bli polly, men det var nog mest ett skämt.

    Jag ska hålla mig borta då med andra ord så går det här över.

  • Äldre 28 May 03:21
    #4

    Sluta umgås med honom och inte ha kontakt på bra länge.

  • Anonym (ödets­ironi) Trådstartaren
    Äldre 30 May 10:00
    #5

    Okej, en uppdatering.

    Ihelgen så bestämde jag mig för att sysselsätta mig och inte tänka på honom.

    På lördagen dyker han upp hemma hos oss med världens leende. Jaha, där var det kört igen. Jag fattar inte vad det är med honom. Jag börjar undra om det är en fixide'. Inte sjutton kan man bli såhär i min ålder. Jag är liksom inte 15 år längre.

    Sen börjar jag fundera om det märks på mig.

    Vi satt bredvid varann i soffan och hans hand/arm rörde vid mitt ben. Det pirrade i hela kroppen. Jag fick byta plats tillslut. Jag vill bara ta hans ansikte i mina händer och kyssa honom och se hur det känns OM jag känner något då. Men det är ju omöjligt.

    Näe. Det är en jobbig sits!

  • Anonym (lollo­)
    Äldre 30 May 10:10
    #6

    Man lever bara en gång. Tänk på det. Fler än en gång.

  • Anonym (...)
    Äldre 30 May 18:10
    #7
    Anonym (ödetsironi) skrev 2016-05-30 10:00:20 följande:

    Okej, en uppdatering.

    Ihelgen så bestämde jag mig för att sysselsätta mig och inte tänka på honom.

    På lördagen dyker han upp hemma hos oss med världens leende. Jaha, där var det kört igen. Jag fattar inte vad det är med honom. Jag börjar undra om det är en fixide'. Inte sjutton kan man bli såhär i min ålder. Jag är liksom inte 15 år längre.

    Sen börjar jag fundera om det märks på mig.

    Vi satt bredvid varann i soffan och hans hand/arm rörde vid mitt ben. Det pirrade i hela kroppen. Jag fick byta plats tillslut. Jag vill bara ta hans ansikte i mina händer och kyssa honom och se hur det känns OM jag känner något då. Men det är ju omöjligt.

    Näe. Det är en jobbig sits!


    Detta är ingen lek. Jag förstår dig precis då jag själv är i samma situation. Tyvärr så finns ingen tröst för jag har kämpat med det här i flera år.. En sak har jag lärt mig. Det hjälper inte att försöka stänga av känslorna, det är som att försöka pressa en boll under vatten den poppar bara upp igen. Börja med att försöka sluta trycka ner känslorna utan acceptera att de finns. 
    Vi klickar oxå på flera plan och har kontakt i princip dagligen via mail osv. Men när jag träffar honom får jag sitta på mina händer för att inte börja tafsa på honom för så fort han är närmare mig än fem meter kan jag inte hålla händerna i styr. Och det har aldrig hänt mig förut.. 
  • Anonym (Fakta­)
    Äldre 30 May 21:27
    #8
    Anonym (...)
    Har du hört talas om uttrycket, (att hälla bränsle på brasan).

    Det är vad du håller på med när du har kontakt i princip dagligen via mail.
  • Anonym (...)
    Äldre 30 May 21:36
    #9
    Anonym (Fakta) skrev 2016-05-30 21:27:49 följande:
    Anonym (...)
    Har du hört talas om uttrycket, (att hälla bränsle på brasan).

    Det är vad du håller på med när du har kontakt i princip dagligen via mail.
    Haha I know :) men jag kan inte säga nej till honom..
  • Anonym (ödets­ironi) Trådstartaren
    Äldre 30 May 21:47
    #10
    Anonym (...) skrev 2016-05-30 18:10:52 följande:

    Detta är ingen lek. Jag förstår dig precis då jag själv är i samma situation. Tyvärr så finns ingen tröst för jag har kämpat med det här i flera år.. En sak har jag lärt mig. Det hjälper inte att försöka stänga av känslorna, det är som att försöka pressa en boll under vatten den poppar bara upp igen. Börja med att försöka sluta trycka ner känslorna utan acceptera att de finns. 

    Vi klickar oxå på flera plan och har kontakt i princip dagligen via mail osv. Men när jag träffar honom får jag sitta på mina händer för att inte börja tafsa på honom för så fort han är närmare mig än fem meter kan jag inte hålla händerna i styr. Och det har aldrig hänt mig förut.. 


    Jag vet, har långa diskussioner med mig själv. Jag försöker verkligen att släppa det, skärpa till mig.

    Jag intalar mig att han inte är intresserad av mig, att jag bara fått för mig det. Att han är flirtig med alla han träffar, att jag inte alls är hans typ och att allt bara existerar i mitt huvud.

    Jag blir så arg på mig själv. Vill ine känna såhär!!

    Vad ska man göra?

    Tror inte jag vill berätta för min man att jag har känslor för vår vän eftersom inget har hänt mer än inombords i mig. Jag har skickat några skämtsamma sms men inget mer än vänskapligt innehåll.

    Men när vi ses hamnar vi ofta på ämnet sex av någon anledning, leksamt och skämtsamt. En gång sa han att han önskade att vi var polly.
Svar på tråden Kan inte sluta tänka på honon