• Anonym (Bitte­rfitta­n)
    Äldre 28 May 01:52
    1356 visningar
    2 svar
    2
    1356

    Jag har blivit bitter. Hur ska jag ändra på det? HJÄLP

    Känner mig så himla misslyckad. Är en kvinna på 35 år som inte lyckats med något i livet känns det som. Har en halvfärdig universitetsutbildning som jag inte klarade av att slutföra på grund av ångest. Har istället en kvarts miljon i CSN skulder.

    Jobbar nu i vården och läser till uska och det känns väl okej. Men är så besviken på mig själv att jag mår dåligt och har svårt att ta mig för saker som säkert skulle få mig att må bättre. Att jag inte lyckats med något i livet.

    För ett par år sen träffade jag min sambo och vi hade båda så stora drömmar och mål. Vi var oslagbara i vår kärlek men sen dess har det bara varit motgångar. Och idag tvekar vi på att fortsätta även om vi fortfarande kämpar.

    Inga egna barn i skymtning och jag börjar förlika mig med tanken på barnlös.

    Känns så tungt att det här blev jag liksom. Imorgon ska vi på syrrans examen som nyutbildad lärare. Hon och hennes sambo. Det perfekta paret, det perfekta livet. Känner mig stolt såklart men samtidigt påminner det mig hur misslyckad jag blev.

    Jag håller på att bli bitter. Nej jag har blivit bitter HJÄLP hur ska jag få det att vända?

  • Svar på tråden Jag har blivit bitter. Hur ska jag ändra på det? HJÄLP
  • Anonym (:))
    Äldre 28 May 09:10
    #1

    Sluta jämföra dig med andra. Titta vad du har framför dig, de små sakerna i livet. Man måste inte ha mycket pengar, bra utbildning osv osv för att vara lyckad, för att vara lycklig. Själv gick jag två årig handel och kontor... Har jobb, tak över huvet, mat på bordet och människor som jag älskar runt mig. Så positiva tankar nu :)

  • Anonym (Lena)
    Äldre 28 May 12:24
    #2

    Usch känner igen mig. Jag avbröt min universitetsutbildning efter två år pga att den var för svår för mig. Jag klarade det helt enkelt inte. Det var för sent för att påbörja ngt nytt. Pga av studielån, och jag var redan 30. Nu sitter jag här över 40 utan barn och med ett inte alltför roligt jobb. Mina syskon får det ena barnet efter det andra. Självklart blir jag glad för deras skull men samtidigt ledsen och känner mig misslyckad. Vet inte riktigt hur man börjar se positivt på livet.

Svar på tråden Jag har blivit bitter. Hur ska jag ändra på det? HJÄLP