• Anonym (denna sommaren..)

    helvete sommar skit!

    Varit sjukskriven i ca 6 år och den arbetslös och jobbar nu deltid som lokalvårdare.

    Jag social fobi och panikångest med attacker.

    Jag är trött efter jobbet både psykiskt och fysiskt och nu kommer detta jävla sommarkort på tåg och buss i Skåne.

    Nu vill min bror att jag ska åka runt efter jobbet i skåne visst helgerna går bra men på vardagarna är jag helt slut.

    Jag vill vila vill inte förlora mitt jobb.

    Hur ska jag göra? Hur ska jag oroa med hans tjat..

    Vad gör ursäkter ska jag säga han lyssnar inte.

    Sen den där Tysklands resa den här jag ju inte ens råd med?

    Ta av spar pengar säger han men vad fan de måste jag ju spara ju om jag blir sjuk och inte kan betala min räkningar?

    Orkar snart inte mer...

  • Svar på tråden helvete sommar skit!
  • Anonym (nja)

    Det är lite svårt att förstå vad du faktiskt menar. Men din bror vill att hittar på saker med honom och du orkar inte? Säg nej bara. Blor han sur så är det hans problem. Ditt välmående och din ekonomi är viktigare.

  • Anonym (denna sommaren..)

    Det går inte att säga nej till honom får jag är rädd att jag förlorar honom det enda jag har kvar av min familj förädrar är döda.

    Jag är mycket ensam och det är bara han har umgås med.

    Inga vänner mycket isolerad.

  • plusplus82

    säg nej o till vardagar o att ni får hitta på ngt på helger som ovan skriver blir han sur är de hans grej   du har ju också ett jobb inte bara din ångest o panikattacker o självklart din ekonomin

  • Anonym (denna sommaren..)

    Ja efter jobbet som att t ex åka till något ställe i skåne jag orkar inget efter jobbet är helt slut i kroppen och i mitt psyiska mående.

  • Anonym (denna sommaren..)

    Detta med hans tjat skapar bara ångest

  • Anonym (nja)
    Anonym (denna sommaren..) skrev 2016-05-28 09:38:28 följande:

    Detta med hans tjat skapar bara ångest


    Hur insatt är han i ditt psykiska mående? Har du satt dig ner och förklarat hur du mår och hur han få dig att känna dig? Har du det och han inte förstår så kanske din läkare eller om du har en samtalskontakt förklara för honom?
  • Anonym (denna sommaren..)

    Jo jag har berättat för honom han förstår men inte långa loppet.

    Han skulle aldrig besöka psykratrin han är emot det.

  • Anonym (9)

    det är ju bara du är bestämd. Förstår det är svårt men han kan ju inte diktera hur ditt liv ska fungera. Har du skrivit förr här? Kanske för nåt år sen? För det lät så bekant det du skrivit om en bror som inte förstår och som vill att du är med på saker. 

  • Anonym (denna sommaren..)

    Nä det första gången jag skriver om detta här.

    Förra sommaren åkte jag med men då hade jag ju inte jobb.

    Kunde vila upp mig hemma.

  • Anonym (L)

    Säg nej, och förklara varje gång att det inte beror på honom utan att det är du som inte orkar vare sig träffa någon eller göra något när du har jobbat klart för dagen. Att andra människor orkar mer har inte med saken att göra (ifall han skulle få för sig att jämföra), för du är som du är och det måste ni tyvärr acceptera, både han och du. Prata om vad du vill göra till helgen och visa att du är entusiastisk över att få träffa honom då. Då borde han fatta att det inte är personligt. När någon har svårt för att förstå en sak är det viktigt att man är riktigt tydlig och står fast vid det man sagt. Är man snäll och ger efter så går informationen inte in, tyvärr.

  • Anonym (denna sommaren..)

    Har ni försökt prata med honom.

    Han säger du får vila på tåget när vi åker.

    Sen är jag rädd för att hans dotter i tioårsåldern trotsar och har sig. Kommer vara helt slut efter det med.

    Förstår inte varför han inte kan åka själv med sina barn. Jag är ingen strand människa i långa loppet heller.

  • Anonym (L)
    Anonym (denna sommaren..) skrev 2016-06-10 07:05:32 följande:
    Har ni försökt prata med honom. Han säger du får vila på tåget när vi åker. Sen är jag rädd för att hans dotter i tioårsåldern trotsar och har sig. Kommer vara helt slut efter det med. Förstår inte varför han inte kan åka själv med sina barn. Jag är ingen strand människa i långa loppet heller.

    Då får du förklara att det inte är vilsamt för dig att åka tåg. Han måste lära sig att alla människor inte fungerar likadant. Och framförallt behöver han lära sig att vara hänsynsfull mot sin egen syster. Om han vill ha hjälp med barnen så måste han be någon som orkar. Att du ställer upp på helgerna borde han vara väldigt tacksam och nöjd med.
  • Anonym (denna sommaren..)

    Det är som att prata med det tomrum.

    Jag ju så fysiskt jobb med är helt slut sen svår social fobi och panickatter dagligen. Skit jobbigt.

  • Anonym (denna sommaren..)

    Får sån ångest inför nästa vecka. Har så ont i magen. Mår inte alls bra.

    Hur ska jag göra?

  • Anonym (L)
    Anonym (denna sommaren..) skrev 2016-06-10 16:38:58 följande:
    Får sån ångest inför nästa vecka. Har så ont i magen. Mår inte alls bra. Hur ska jag göra?

    Säg till honom att du skulle vilja följa med, men att du mår dåligt och inte orkar!
  • Anonym (trött)
    Anonym (denna sommaren..) skrev 2016-06-10 16:38:58 följande:

    Får sån ångest inför nästa vecka. Har så ont i magen. Mår inte alls bra.

    Hur ska jag göra?


    Prata med din läkare/terapeut, de säger till dig att du måste lyssna till dig själv för att orka må bra. Sedan säger du det till honom, att dina vårdkontakter uppmanar dig att ta det lugnt och bara vila efter jobbet. 
  • Anonym (denna sommaren..)

    Först tjatade han hela morgoen på att vi skulle göra utflykt och sen skulle han jobba och nu orkar han inte?

    Jag har nu förstört hela denna dagen med att vänta på honom kunde t ex tvättat och sen åkt och handlat.

    Nu är han förtrött? Hur fan funkar detta? Han får vara trött inte jag? Efter jobb?

Svar på tråden helvete sommar skit!