• Anonym (Gammal?)

    45-åring undrar, hänger inte med

    Har varit med om otrohet och blivit bränd. Nu har jag träffat en man. Jag har Facebook. Börjar bli dags att ändra statusen. Nervöst men kul. Undrar hur det fungerar? Jag har ju förstått att man kan skriva mail o.s.v men en vännina påstår att man kan gömma sin relationsstatus för vissa vänner. Stämmer det? Det är ju som skapat för otrogna att vara otrogna. Har jag fel? Jag går helt vilse i djungeln, finns det någon datakunnig vore jag glad.

  • Svar på tråden 45-åring undrar, hänger inte med
  • Anonym (Datorsnillet)

    Ja, det stämmer att du kan gömma din relationsstatus för personer. 

  • Anonym (Gammal?)
    Anonym (Datorsnillet) skrev 2016-05-28 12:01:08 följande:

    Ja, det stämmer att du kan gömma din relationsstatus för personer. 


    Blir jättestressad, kan jag kontrollera honom? Om man t.ex. ser att 200 har gillat att man blivit tillsammans som en del får. Då måste det väl betyda att det syns för dessa? Har lust att spy, varför vara så hemlig.
  • The one in Blue

    Du... Försök att ta åt dig av vad jag säger nu, för det är viktigt.

    Oavsett vad du varit med om tidigare så MÅSTE du släppa din svartsjuka och ditt behov av att kontrollera din partner. Inget gott kommer att komma ut av det. För någon av er.

  • Anonym (1)
    Anonym (Gammal?) skrev 2016-05-28 12:33:44 följande:
    Blir jättestressad, kan jag kontrollera honom? Om man t.ex. ser att 200 har gillat att man blivit tillsammans som en del får. Då måste det väl betyda att det syns för dessa? Har lust att spy, varför vara så hemlig.
    du verkar helt förvirrad. det är svårt förstå vad du är ute efter faktiskt. 

    Ja, om 200 har "gillat" = de har sett, annars kan de så klart inte ha gillat. Sen finns det folk som inte ids "gilla" trots att de sett. Du KAN inte ha kontroll på hela Fejan, liksom. 
    Om du inte mår bra av det tycker jag du inte ska ha Facebook. 

    Om du har problem och är orolig över vad mannen har för status eller inte, vilka som ser eller inte, får du väl fråga honom.
  • Anonym (Privat)

    Jag fattar inte. Vill du ändra status på FB men inte han? Och han skulle vara otrogen därför? Eller?

    Vill man inte så vill man inte. Inte alla tycker att det är kul/viktigt/nödvändigt att outa allt man gör på Fejjan, och det måste ju respekteras. Jag är privat av mig, jag ville till exempel inte skriva öppet att jag har skilt mig. Alla viktiga i mitt liv vet det ju och resten kanske får reda på det, kanske inte, det bryr jag mig inte om. Jag tog helt enkelt bort min relationsstatus helt och hållet (tidigare stod det gift). Jag valde inte singel, då hade alla sett det. Jag är högst tveksam till att jag skulle skriva "i ett förhållande med..." på FB om jag träffar någon ny. Och det har ingenting att göra med hur mycket eller lite jag tycker om någon eller om jag tänker vara otrogen eller ej. Jag är privat.

Svar på tråden 45-åring undrar, hänger inte med