• Anonym (Bara jag)
    Äldre 28 May 15:52
    9515 visningar
    81 svar
    81
    9515

    Får man tycka att en unge är ful? I allmänhet alltså, inte att säga det till någon anhörig.

    Fick se en länk på fb som jag kollade, föreställande småbarn som liknade något annat eller någon annan.
    Rent spontant kläckte jag ur mig angående ett av barnen "det var en jäkla ful unge"!

    Min sambo blev förskräckt och jag visade bilden, sambon höll med om att ungen "inte var så söt" men inte värre än så.

    N undrar jag, är det så hemsk att tycka att en okänd unge faktiskt är ful?
    Det är ju inte så att jag skriver ut det på nätet eller säger det till en anhörig!

  • Svar på tråden Får man tycka att en unge är ful? I allmänhet alltså, inte att säga det till någon anhörig.
  • Äldre 28 May 16:02
    #1

    Ja det får man tycka.

  • Äldre 28 May 16:10
    #2

    Ser fula ungar dagligen!

  • Anonym (ja)
    Äldre 28 May 16:11
    #3

    Ja man får tycka så men man behöver inte säga det.

  • Påven Johann­a
    Äldre 28 May 16:12
    #4

    Får får man väl, men det är ungefär lika märkligt som att tycka att en hundvalp är vederstygglig. Det borde inte gå att tycka så helt enkelt. 

  • Äldre 28 May 16:14
    #5

    Klart man får tycka och tänka det. Stött på riktiga små träsktroll i min dag. Men naturligtvis inget man säger högt;)


    Goodness me
  • Äldre 28 May 16:27
    #6

    Generellt sett tycker jag nyfödda är ganska fula, de allra flesta blir dock riktigt söta efter några månader. Skulle aldrig säga högt att någon annans unge är ful. Tyckte min egen såg ut som en liten alien från början. Nu är han världens finaste förstås Men svar ja.

  • Äldre 28 May 18:25
    #7

    Man får tycka precis vad man vill. Dock inte säga vad som helst till vem som helst, men tycka-ja.

  • Anonym (Bara jag) Trådstartaren
    Äldre 28 May 19:03
    #8
    Påven Johanna skrev 2016-05-28 16:12:11 följande:

    Får får man väl, men det är ungefär lika märkligt som att tycka att en hundvalp är vederstygglig. Det borde inte gå att tycka så helt enkelt. 


    Fast nu gör det uppenbarligen det.
  • Anonym (Bara jag) Trådstartaren
    Äldre 28 May 19:04
    #9

    Bra!
    Känns som de flesta av er tycker som jag.
    Ungen var ful men ingen blev ledsen för att jag tyckte det.

  • Påven Johann­a
    Äldre 28 May 19:12
    #10
    Anonym (Bara jag) skrev 2016-05-28 19:03:05 följande:
    Fast nu gör det uppenbarligen det.
    Märkligt nog. Själv har jag aldrig sett ett fult barn.
Svar på tråden Får man tycka att en unge är ful? I allmänhet alltså, inte att säga det till någon anhörig.