• Anonym (Ts)
    Äldre 28 May 21:29
    2160 visningar
    23 svar
    23
    2160

    Återlämna iPhone? Hjälp mig.... Please

    Någon som vet om man får ångra köp av en använd iPhone?

    Köpte den i tisdags i ren desperation då jag trodde jag tappat min.

    Nu hittade jag den gamla och behöver inte två såklart.

    Försöker läsa på Elgigantens hemsida men är osäker på hur dom menar?

  • Svar på tråden Återlämna iPhone? Hjälp mig.... Please
  • Äldre 28 May 21:30
    #1

    Skriv till deras konsumentkontakt och fråga. Det är nog det bästa sättet för att få ett riktigt svar.

  • Anonym (Cilla­)
    Äldre 28 May 21:30
    #2

    Har du långt till Elgiganten? Om inte, så är det lättaste att gå dit och prata med dem. Eller ringa till dem och fråga.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 28 May 21:30
    #3

    Har du brutit förpackningen och öppnat upp din nya telefon? I så fall får du inte ångra köpet.
    Trist läge!

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 28 May 21:34
    #4
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-28 21:29:08 följande:

    Någon som vet om man får ångra köp av en använd iPhone?

    Köpte den i tisdags i ren desperation då jag trodde jag tappat min.

    Nu hittade jag den gamla och behöver inte två såklart.

    Försöker läsa på Elgigantens hemsida men är osäker på hur dom menar?


    Hemsidan:

    Gäller öppet köp och ångerrätt om jag har packat upp produkten?

    Ja, 14 dagars ångerrätt är lag när du handlar online och då har du alltid rätt att packa upp och testa produkten i samma utsträckning som du skulle kunna göra i en butik. I tillägg lämnar vi 30 dagars öppet köp som ger dig möjligheten att packa upp och testa allt förutom produkter med abonnemang, mobiltelefoner, på köpet-erbjudanden, måttbeställda varor såsom bänkskivor samt film, spel och programvaror.
  • Äldre 28 May 21:43
    #5
    Mobiltelefoner får du med andra ord inte lämna tillbaka om du har öppnat förpackningen.

    Anonym (Ts) skrev 2016-05-28 21:34:00 följande:
    Hemsidan:

    Gäller öppet köp och ångerrätt om jag har packat upp produkten?

    Ja, 14 dagars ångerrätt är lag när du handlar online och då har du alltid rätt att packa upp och testa produkten i samma utsträckning som du skulle kunna göra i en butik. I tillägg lämnar vi 30 dagars öppet köp som ger dig möjligheten att packa upp och testa allt förutom produkter med abonnemang, mobiltelefoner, på köpet-erbjudanden, måttbeställda varor såsom bänkskivor samt film, spel och programvaror.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 28 May 21:55
    #6

    Tack för svar, verkligen trist och onödig utgift. 3500 är väldigt mkt för mig.

  • Anonym (Cilla­)
    Äldre 28 May 21:56
    #7
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-28 21:55:51 följande:

    Tack för svar, verkligen trist och onödig utgift. 3500 är väldigt mkt för mig.


    Du kan ju försöka sälja den till någon annan? 
  • Anonym (-)
    Äldre 28 May 22:00
    #8
    suziz skrev 2016-05-28 21:43:58 följande:
    Mobiltelefoner får du med andra ord inte lämna tillbaka om du har öppnat förpackningen.

    Så står det ju inte.

    Det står att man har 14 dagars ångerrätt som ger tillåtelse att öppna förpackningen och testa varan.

    I TILLÄGG får man 30 dagars öppet köp, men DETTA gäller inte mobiltelefoner.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 28 May 22:14
    #9
    Anonym (-) skrev 2016-05-28 22:00:59 följande:

    Så står det ju inte.

    Det står att man har 14 dagars ångerrätt som ger tillåtelse att öppna förpackningen och testa varan.

    I TILLÄGG får man 30 dagars öppet köp, men DETTA gäller inte mobiltelefoner.


    Precis så fattar jag också det. Detta är inte med abonnemang och inte en på köpet telefon. Då bör väl 14 dagars regeln gälla?
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 28 May 22:15
    #10

    Åker dit imorgon och testar.

Svar på tråden Återlämna iPhone? Hjälp mig.... Please