• Anonym (Idiot)

    Idiot enligt min fru

    Jag tycker jag försöker göra allt rätt. Men jag misslyckas ganska ofta. Men är det okej att kalla någon för idiot,mupp,missfoster, totalt körd i huve, o.s.v när jag ber om ursäkt så kommer bara värre beskrivningar av mig. Jag vill inte höra dessa ord då jag hört dem hela min barndom så tar jag tyvärr lätt till gråt när jag benämns med dessa ord. Vad är okej att säga när man är arg??? Jag är medveten om att jag är klantig ibland. Men alla gör väll misstag ibland? Eller är jag unik som råkar salta maten för mycket som idag.

  • Svar på tråden Idiot enligt min fru
  • Anonym (Helena)

    Har du sagt det till din fru, att du hört dessa ord din barndom och det är jobbigt för dig? Har ni pratat om det när ni inte är i affekt?

  • Anonym (.)

    Du har rätt i att det inte är ok att kalla någon för detta. Du har rätt att bli behandlad med respekt.
    Har du funderat på skilsmässa?

  • Anonym (Idiot)

    Ja ibland. Men tänker på barnen. Tror aldrig jag har en chans att få ensam vårdnad...

  • Anonym (Helena)
    Anonym (Idiot) skrev 2016-05-28 22:00:18 följande:

    Ja ibland. Men tänker på barnen. Tror aldrig jag har en chans att få ensam vårdnad...


    Det låter som att det är viktigt för dig att få ensam vårdnad, hur kommer det sig?
  • Fiona M

    Absolut inte OK.

    Lyssnar hon inte på dig och tar hänsyn till sina känslor tycker jag ni ska gå på familjerådgivning.

  • Anonym (Idiot)

    Ja det är viktigt för mig att få ensam vårdnad då ingen av barnen vill vara med henne. Det är bara barnen jag tänker på.

  • Anonym (Helena)
    Anonym (Idiot) skrev 2016-05-28 22:17:21 följande:

    Ja det är viktigt för mig att få ensam vårdnad då ingen av barnen vill vara med henne. Det är bara barnen jag tänker på.


    Och ändå lever du med den kvinnan?
  • Anonym (Idiot)

    Ja man är en idiot. Men gammal kärlek... Tror det blir bättre nästa vecka. O.s.v

  • Anonym (.)
    Anonym (Idiot) skrev 2016-05-28 22:32:50 följande:
    7och 9...
    Ok. Inte helt säkert att man lyssnar på vad barnen önskar vid en separation.
    Det borde inte vara några problem att få igenom varannan vecka, men kanske de skulle må för dåligt av detta också?
    Vårdnad har inget med boende och umgänge att göra. Du behöver inte ensam vårdnad för att vara boendeförälder och att barnen bara umgås med den andra föräldern tex varannan helg. Är du och mamman inte överrens om boende/umgänge så måste ni gå via familjerätten eller i värsta fall tingsrätten.
  • Anonym (1)

    givetvis inte ok alls att säga så! Om du läser här på forumet hittar du mängder av trådar som handlar om samma sak, bara att det är kvinnor som berättar att deras män kallar dem för liknande saker. I alla de  trådarna får de rådet att lämna eftersom det är kränkande, nedbrytande och taskigt i största allmänhet.  Detsamma gäller även dig. 

    Vill du att era barn ska växa upp och lära sig att det är ok att man säger så till sin partner? 
    Din fru verkar ha problem. Man kan vara arg på varannan och man kan bråka men aldrig att det är ok kalla den andre för nedvärderande saker. När ilskan gått över får man sätta sig och prata igenom men nåt säger mig att ni inte gör så? 

Svar på tråden Idiot enligt min fru