• Anonym (Vfn)

    Killar på dejtingsidor som vill träffas direkt

    Jag håller på med nätdejting men alla killar vill ju träffas direkt! En del frågar om jag vill träffas i första meddelandet de skickar till mig. Vi har inte ens sagt hej ännu. Andra frågar om jag vill träffas efter 1-5 korta meddelanden fram och tillbaka. Ha då i åtanke att det bara handlar om några få minuter från första "hej" till det att de bjuder ut mig, eftersom vi skriver fram och tillbaka direkt så det blir som en chatt. Det är alltså inte fråga om att det går flera dagar mellan meddelandena. Dessa meddelanden är också bara av typen "hur är det?" osv. Vi har inte ens fått reda på något om varandra ännu!

    Varför är det så här? Jag vill inte träffa någon innan vi ens skrivit hej till varandra på nätet. Jag vill inte träffas efter 2 chatt meddelanden! 

    I början tänkte jag att det var bara några få som höll på så men verkligen alla som har skrivit till mig har gjort så här! Jag har hållit på med nätdejting tidigare och då var det inte så. Då gick det några dagar/veckor innan folk frågade om att träffas. Jag förstår att man kanske inte vill chatta i flera veckor och att man måste ses för att se om det finns nåt där, men förstår inte varför man måste träffas 2 minuter efter att man sagt hej till varandra!

    Om du är en sån som frågar ut på en gång, varför gör du det? Finns det ens många tjejer som säger ja? 

  • Svar på tråden Killar på dejtingsidor som vill träffas direkt
  • Anonym (Elvis)

    Jag var sån. Jag är kvinna. Jag ville ses direkt för att kunna utesluta om den andre var något för mig direkt, innan jag gjorde upp illusioner. Blev lite som en blind-date. Träffade (nästan) mitt ex på det viset; vi skrev meddelanden till varandra i två dagar innan vi sågs. Vi var ihop (och gifte oss också) i ca 14 år. 

  • Anonym (Nej)

    Min erfarenhet är snarare att det är många tjejer som vill "ses för en fika" eller "gå ut och ta en öl" nästan direkt. När man är tveksam eller avböjer så blir man omedelbart ointressant och så slutar hon svara.

    Du har i alla fall turen att vara kvinna så du kan, hoppas jag, fortsätta konversationen med mannen även efter att du sagt nej till honom att träffas direkt. Kvinnor har ofta extremt svårt för att ta ett nej och tar det väldigt personligt.

  • Anonym (Guys)

    Det vill väl träffas fort om tjejen ser bra ut och många vill nog ha sex direkt.Jag skulle ta det lugnt och bara träffas på allmän plats.

  • Anonym (Brådis)

    Håller med TS. Många (inte alla) killar verkar ha kolossalt bråttom att ses. De skyller det på att de "inte vill sitta och chatta i evighet", men att ha mailkontakt i några dagar kan väl knappast ses som en evighet? Och om man säger att man vill utbyta frågor och veta mera så är man "kräsen" eller "gnällig" och de kontrar med att det är "mötet" som är det enda som betyder något. Dessa desperata herrar lämnar jag därhän. Herregud, ta det lugnt.

  • Anonym

    du behöver inte gå med på några dejter så fort. När jag nätdejtade upplevde jag detsamma som du. Jag formulerade i min presentation extremt tydligt vad jag var ute efter och då försvann en hel del av de där enkelspåriga typerna som jag ändå inte ville ha mail ifrån. 

    jag skrev att jag önskade kontakt med personer som var duktiga och nyanserade i sitt sätt att både tala och skriva eftersom jag är det själv. Att jag ville möta någon som kunde utmana mig lite på det viset och att jag inte skulle svara om folk bara skrev "hej, läget" eller dejt direkt. Då minskade direkt antalet kontaktförsök och det blev som jag ville ha det :) 

  • Anonym (Nej)
    Anonym skrev 2016-05-28 22:57:43 följande:

    du behöver inte gå med på några dejter så fort. När jag nätdejtade upplevde jag detsamma som du. Jag formulerade i min presentation extremt tydligt vad jag var ute efter och då försvann en hel del av de där enkelspåriga typerna som jag ändå inte ville ha mail ifrån. 

    jag skrev att jag önskade kontakt med personer som var duktiga och nyanserade i sitt sätt att både tala och skriva eftersom jag är det själv. Att jag ville möta någon som kunde utmana mig lite på det viset och att jag inte skulle svara om folk bara skrev "hej, läget" eller dejt direkt. Då minskade direkt antalet kontaktförsök och det blev som jag ville ha det :) 


    Lyckades du hitta någon då?
  • BruceSato

    Skulle nog påstå att detta är ganska olika och gäller som någon nämnt väldigt ofta för tjejer med.


    Spontant skulle jag åtminstone tro att dom som inte försöker sig på att träffas direkt är att föredra. För mig signalerar det lite mer återhållsamhet och lyhördhet till skillnad från att falla för frestelsen att göra en förhastad bedömning. Jag ser inte riktigt varför en träff IRL skulle leda till en mer underbyggd bedömning av någon än att fortsätta kommunicera ett tag.


    Dock vill jag samtidigt deklarera att jag inte kan säga vad som är rätt eller fel. Jag har gjort två rejäla satsningar på kvinnor via nätet där jag genuint velat skapa de bästa förutsättningarna med personerna i fråga, med många års mellanrum. Den första utspelade sig för 8 år sedan och kontakten via dejtingsidan utvecklade sig under över 2 månaders tid.
    Det andra fallet har tagit mig över ett år och jag vet inte hur många tusentals meningar jag skrivit till denna kvinna innan jag äntligen fick till en riktig dejt med henne. Med henne är läget väldigt ovisst nu, kanske på grund av faktorer vi inte kan styra över (bor med lite distans mellan oss förnärvarande) och jag har ingen aning om alla dessa timmar och ackumulerade dygn av skrivande kommer bära den frukt jag på nått sätt hoppades det kanske skulle kunna leda till, men skillnaden här mot förra gången är väl att vi båda är betydligt äldre än både jag och hon var förra gången, och det kanske tar mer tid att lära känna någon så pass att det byggs upp ett förtroende som gör att det känns tryggt och värt att satsa. Där är jag oviss men är det en sak jag VET så är det att egenskaperna och kvalitén på kvinnan är full pott oavsett om det blir nått eller inte down the line, och bara det är värt mer än alla andar dejter som blivit efter någon vecka and what not (även om de flesta andra jag träffat knappast varit några puckon. De saknade bara det där extra).

  • Anonym (Presentation)

    Kan du inte skriva något i presentationen om att du vill ha skrivkontakt ett tag innan dejter kommer på tal?

  • Lottobarn

    Det är väl inte konstigt eller? Hålla på att skriva massa skit hit och dit och sedan träffas så gillar killen inte alls tjejen. Så får han börja om igen.

  • Anonym (Jag)

    Jag är kvinna och det har oftast varit jag som föreslagit att ses. Ganska snabbt. Jag blir lätt engagerad och lite otålig och är rädd att jag blir för på. Sen har det varje gång tagit lite tid att få till en dejt, då det måste pusslas lite med barn och jobb. Och då blir det ju en del chattande i väntan på att ses, vilket jag tycker är bra. Men det är ju först när man ses som man verkligen vet om det finns någon attraktion.

    Nackdelen med att chatta för länge är ju att man klickar där, men sen inte i verkligheten. Och då blir det konstigt. Precis det hände mig nu i veckan. En veckas intensiv chatt, vi tyckte så lika om så mycket, hade roligt, det blev djupt och ganska innerligt. Vi klickade verkligen. Bilder skickades så klart, så det var ingen överraskning hur vi såg ut. Så ses vi, och det var bra trodde jag. Han säger det gång på gång hur trevligt det var och på hans initiativ att vi borde ses igen. Och sen mindre kontakt för varje dag och tre dagar efter vi setts total tystnad. Ok jag fattar, jag är inte dum. Och det var ju inte så att jag kärat ner mig eller så. Men efter allt pratande, allt vi delat, även om det var kort, hade han inte kunnat säga det då? Tack men nej tack.

    Att bli utfasad innan man setts och inte pratat så mycket tycker jag inte är konstigt. Det har jag gjort själv.

  • Anonym (&)
    Anonym (Brådis) skrev 2016-05-28 22:04:02 följande:

    Håller med TS. Många (inte alla) killar verkar ha kolossalt bråttom att ses. De skyller det på att de "inte vill sitta och chatta i evighet", men att ha mailkontakt i några dagar kan väl knappast ses som en evighet? Och om man säger att man vill utbyta frågor och veta mera så är man "kräsen" eller "gnällig" och de kontrar med att det är "mötet" som är det enda som betyder något. Dessa desperata herrar lämnar jag därhän. Herregud, ta det lugnt.


    Precis! Det är ju skillnad på ett par dagar och flera månader. Många verkar söka dejter enligt principen minsta motståndets lag, o orkar inte ens anstränga sig mer än några meningar. Vill man ha såna så fine för dom.
  • Anonym (Gordon)
    Anonym (Elvis) skrev 2016-05-28 21:52:17 följande:

    Jag var sån. Jag är kvinna. Jag ville ses direkt för att kunna utesluta om den andre var något för mig direkt, innan jag gjorde upp illusioner.


    En kvinna skrev och frågade om vi skulle ses, i första mejlet. Jag kunde sova över också om jag ville.
  • Anonym (A)
    Anonym (Oj) skrev 2016-05-28 22:32:26 följande:
    Sortera bort
    Kan dom inte vänta så.......
    Håller med
Svar på tråden Killar på dejtingsidor som vill träffas direkt