• Äldre 28 May 23:01
    2476 visningar
    27 svar
    27
    2476

    Fråga till er kattägare :)

    Har ni klösträd till era katter? Vilken storlek och tycker katten om den?

    Jag har ett som når upp till taket, dock inte så brett. Var väldigt osäker först om katten ens skulle använda den men det blev succé. Hon sover i klösträdet hela tiden nu och jag funderar på att skaffa ett till träd för att ha i sovrummet också. Har ni kanske fler än ett träd och använder er katt båda? Eller är det en dum idé att skaffa ett till?

    Nyfiken på att höra era svar :)

  • Svar på tråden Fråga till er kattägare :)
  • Äldre 28 May 23:10
    #1

    Mina katter älskar sina träd, vi har två träd med flera sovplatser i dom

  • Äldre 28 May 23:34
    #2

    Hahah jag är för ytlig för att ha massa träd. Har två små vid soffan (från ÖB), lite mindre än 50cm höga. Hon klöser på båda OCH soffan :p

    Funderar på att skaffa en högre nör jag skaffar en ny soffa och klä in soffan inflödar första tiden och hoppas hon blir av med ovanan.

    Katten vi hade nör jag växte upp var både ute och inne-katt. Till honom hade vi inga klösmöbler. Han klöste på mattor men aldrig på annat. Min nuvarande katt klöser bara på soffan (både lodrätt och vågrätt) men aldrig på mattor haha.

  • elyse
    Äldre 28 May 23:40
    #3

    Vi har ett, ganska brett, med tre sovplatser och två kojor. Vi måste snart köpa ett nytt, dock (slitage). Då blir det ett likadant.

  • Äldre 28 May 23:40
    #4
    Scalaren skrev 2016-05-28 23:10:32 följande:

    Mina katter älskar sina träd, vi har två träd med flera sovplatser i dom


    Vilken storlek har du? :) Och använder dom båda lika mycket?
  • Äldre 28 May 23:42
    #5
    Akua skrev 2016-05-28 23:34:06 följande:

    Hahah jag är för ytlig för att ha massa träd. Har två små vid soffan (från ÖB), lite mindre än 50cm höga. Hon klöser på båda OCH soffan :p

    Funderar på att skaffa en högre nör jag skaffar en ny soffa och klä in soffan inflödar första tiden och hoppas hon blir av med ovanan.

    Katten vi hade nör jag växte upp var både ute och inne-katt. Till honom hade vi inga klösmöbler. Han klöste på mattor men aldrig på annat. Min nuvarande katt klöser bara på soffan (både lodrätt och vågrätt) men aldrig på mattor haha.


    Hahaha det känner jag igen allt för väl :D min soffa är väldigt utsatt också :) Så just klösträd kanske är fel ord då katten sällan klöser på trädet utan det är mer eller mindre sovplats/lekplats för henne :) Men succé ändå :D
  • Äldre 28 May 23:44
    #6
    elyse skrev 2016-05-28 23:40:04 följande:

    Vi har ett, ganska brett, med tre sovplatser och två kojor. Vi måste snart köpa ett nytt, dock (slitage). Då blir det ett likadant.


    elyse skrev 2016-05-28 23:40:04 följande:

    Vi har ett, ganska brett, med tre sovplatser och två kojor. Vi måste snart köpa ett nytt, dock (slitage). Då blir det ett likadant.


    Dum fråga kanske, men gillar dina katter sina träd? :p
  • Äldre 28 May 23:59
    #7
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 23:40:12 följande:
    Vilken storlek har du? :) Och använder dom båda lika mycket?
    Ett större och ett mindre. Ja, dom används båda två lika mycket.
  • elyse
    Äldre 29 May 00:00
    #8
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 23:44:42 följande:

    Dum fråga kanske, men gillar dina katter sina träd? :p


    Ja, och speciellt efter att vi fick barn - då kan katterna gömma sig där när de vill vara ifred.
  • Äldre 29 May 00:01
    #9
    Scalaren skrev 2016-05-28 23:59:13 följande:

    Ett större och ett mindre. Ja, dom används båda två lika mycket.


    Okej tack :)
  • Äldre 29 May 00:04
    #10
    elyse skrev 2016-05-29 00:00:24 följande:

    Ja, och speciellt efter att vi fick barn - då kan katterna gömma sig där när de vill vara ifred.


    Ja men det har jag också märkt att hon verkar gilla höjden då ungarna inte når upp dit. Nu får dom visserligen inte störa när hon är i klösträdet då det måste finnas nån fri zoon för henne :p

    Hon verkar gilla att ligga där uppe och kika ner på sina människor :D
Svar på tråden Fråga till er kattägare :)