• Äldre 29 May 00:02
    5660 visningar
    42 svar
    42
    5660

    Skulle du föredra att köpa eller hyra en lägenhet?

    Skulle du föredra att köpa eller hyra en lägenhet?

  • Svar på tråden Skulle du föredra att köpa eller hyra en lägenhet?
  • Äldre 29 May 00:42
    #1

    Köpa!

  • Äldre 29 May 00:55
    #2

    Utan tvekan, köpa!

  • Äldre 29 May 01:09
    #3

    Hyra.


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Äldre 29 May 01:11
    #4

    I nu läget hyr jag helst en lägenhet. Jag vill kunna känna jag kan flytta därifrån utan att jag behöver sälja lägenheten. 
    Däremot när jag blir äldre och har hittat ett mer fast ställde att bo på då kan jag tänka mig att köpa en lägenhet eller kanske ett hus. Helst skulle jag vilja ha ett slott för det så vackert med torn men vet ej hur man hittar slott att bo i- sen så vet jag inte om jag vill bo i Sverige heller. Jag vill nog hellre bo i Australien. 

  • Äldre 29 May 01:38
    #5

    Det jag tjänar mest på.

  • sextio­talist
    Äldre 29 May 06:56
    #6

    Hyra eller köpa en ägandelägenhet, jag vill inte köpa en bostadsrätt

  • Äldre 28 Sep 18:54
    #7

    Köpa, sen när jag gått i pension sälja  och sedan hyra.

  • Äldre 28 Sep 19:31
    #8
    sextiotalist skrev 2016-05-29 06:56:26 följande:

    Hyra eller köpa en ägandelägenhet, jag vill inte köpa en bostadsrätt


    Vad är det?
  • Äldre 28 Sep 19:38
    #9

    Jag hyr helst! Och har ett fritidshus!

  • Äldre 28 Sep 19:45
    #10
    nevermind skrev 2016-09-28 19:31:09 följande:
    Vad är det?
    En ägarlägenhet (tidigare våningsegendom) är en lägenhet som ägs direkt. Ägarlägenheter skiljer på så sätt från bostadsförenings-, bostadsrätts- och bostadsaktiebolagslägenheter, där föreningen eller bolaget äger en fastighet och lägenhetsinnehavaren endast har en andel i samfälligheten.
    Kopplat till ägarlägenheter finns en samfällighet eller en förening som ansvarar för de gemensamma utrymmena och andra gemensamma intressen, men den äger inte de enskilda bostäderna, ibland inte heller de gemensamma utrymmena. Föreningen kan genom sina stadgar begränsa till exempel rätten att hyra ut lägenheterna och kan vidta åtgärder mot lägenhetsägare som missköter sig. Dess befogenheter varierar enligt jurisdiktion och stadgar. I Danmark har föreningen exempelvis rätt att ta lån[2] i de enskilda medlemmarnas namn. Beslutanderätten i samfälligheten utövas ofta av ägarna, men i vissa frågor kan de faktiskt boende (också hyresgäster) ha beslutanderätt.
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Svar på tråden Skulle du föredra att köpa eller hyra en lägenhet?