• Svar på tråden Vem lagar mat oftast hemma hos dig?
  • zZzZz

    Min sambo, jag kan laga mat, men det blir mycket godare när hon lagar det så valet är enkelt :)

  • Anonym (1)

    sambon, han är urbra på att laga mat och vill gärna göra det. Jag lagar helt ok mat och vi hjälps ofta åt med matlagningen men det blir mest på hans vis. Jag klagar inte, får som restaurangmat flera ggr i veckan, det är fantastiskt :) 

  • IsDimma

    Jag. Jag älskar att laga mat och sambon är inte van att äta riktig mat till middag innan han träffade mig.

  • Butterscotch

    Jag lagar mest mat i vår familj eftersom jag är den som hämtar barnen och därmed är hemma i tid på vardagar för att ordna med middagen. På semestern är det maken som lagar mest mat, för då ska det grillas typ jämt och det får han gärna vara ansvarig för.

  • sextiotalist

    Det är nog jag, sambons repertoar är begränsad, till tre rätter. Han har tyvärr inte tagit efter svärfars förmåga, utan sin mammas.
    Hemma hos min syster är det mest svågern och hemma hos min bror är det min bror. Jag tror det har med intresse att göra.

  • cosinus

    Den som hämtar lagar mat på veckorna. Så det blir 50/50 just nu. I perioder har vi jobbat olika mycket och ibland har jag lagat i princip alla middagar på veckorna och ibland min man.

    På helgen lagar oftare mannen. Han tycker det är roligare med kött än vad jag tycker. Jag hamnar oftast i att det blir lax eller kyckling, pastasallad, pasta med köttfärssås eller annan såg eller något liknande. Skulle aldrig ställa mig och grilla eller göra någon större köttbit men det kan han göra vardag som helg.

  • Guldrosen

    Min älskade man lagar för det mesta maten. Han är jättebra på det och det blir alltid gott. Jag lagade mest mat när barnen var små. Har förlagat mig, fantasin och glädjen att laga mat är borta. Matlagning för mig är ett nödvändigt ont.


    Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
Svar på tråden Vem lagar mat oftast hemma hos dig?