• Svar på tråden Är du bra på att hålla växter vid liv?
  • Flisan79

    Absolut inte! Har haft ihjäl alla hittills. Även kaktusar och en garderobsblomma (som i princip aldrig behöver vattnas eller stå i solljus)

  • SoulsWillRise

    Japp, har riktigt fina växter som jag sköter om och planterar om i större krukor så dom blir ännu större och ännu finare :) har även införskaffat "köttätande" blommor som jag matar med döda flugor och rå köttfärs och dom verkar än så länge må bra ;)

    Det är riktigt häftigt att se "käftarna" slå igen vid matning :p

  • Blond tjej

    Jag är helt värdelös på att hålla liv i växter så jag är glad om dom överlever mer än ett halvår 

  • Benbrott

    Jag är förmodligen världsmästare på att inte lyckas hålla växter vid liv oavsett hur ofta eller sällan man behöver vattna.

  • Author7

    Är en stolt ägare till två tygblommor ;) hehe 
    Nej blommor och annat grönt dör bara hos mig. 

  • Aniiee

    Nä, det är ett under att köksträdgården överlever varje år.


    You are the creators and the curators of your own lives
  • viseversa

    Ja. Alla våra blommor och växter lever och frodas. Orkidéer har vi som dessutom verkar trivas så bra att dom blommar HELA tiden.

  • Aikido

    Inte särskilt. Tur att växter inte har så mycket rättigheter annars hade det suttit ett antal plantor i fosterhem och jag hade suttit inne för grov misshandel, dråp och mord.

  • Ecilalle

    Själv vet jag inte, men min morsa lyckades hålla domhära jul- blommorna i 8 mån

    Ganska imponerande

  • aleakim

    Ja, rätt så bra skulle jag vilja säga. Har just nu en julstjärna som hela tiden får nya blad och håller på att bli en liten buske t ex.

    Men det är något med huset, innan vi flyttade hit tog jag död på alla växter. Här överlever allt istället. Är nog bra ljus och luft :)

Svar på tråden Är du bra på att hålla växter vid liv?