• Anonym (Schweden für alle)

    Jag är nationalist

    I den bemärkelsen att jag älskar allt som är svenskt (nästan), men har inget emot utländska influenser för det. Är dessutom INTE för en minskad invandring i krigstider. Ställ era frågor! OBS! Jag vill inte att tråden skall urarta i att handla om Sverigedemokraterna eller något sådant.

  • Svar på tråden Jag är nationalist
  • Aikido

    Vad räknar du som krigstider? Det pågår ju ett antal väpnade konflikter runtom i världen.

  • Carambolan

    Tror du att du hade varit lika mycket nationalist om du fötts i Norge, Ukraina, Syrien eller Rwanda?

  • Anonym (Schweden für alle)
    Dr Nail skrev 2016-05-29 05:42:44 följande:

    Så...vad tycker du om Sverigedemokraterna?


    Jag gillar inte dem, minskad invandring är som sagt inte den typ av "nationalism" som jag står för.
  • Anonym (Schweden für alle)
    Aikido skrev 2016-05-29 06:03:19 följande:

    Vad räknar du som krigstider? Det pågår ju ett antal väpnade konflikter runtom i världen.


    Som Syrienkriget som forfarande pågår... Då anser jag att vi måste vara solidariska och ta vårt ansvar. Jag ser inte ens vad invandring har med svenskhet att göra. Jag älskar Sverige och det svenska, det påverkas inte av att det finns olika hudfärger på invånarna. Svenskhet har överhuvudtaget inte med människor att göra enligt min mening.
  • Anonym (Schweden für alle)
    Carambolan skrev 2016-05-29 07:02:18 följande:

    Tror du att du hade varit lika mycket nationalist om du fötts i Norge, Ukraina, Syrien eller Rwanda?


    Nej, ser inte vad det har för betydelse?
  • Anonym (Schweden für alle)

    Jag gillar inte när man tonar ned det typiskt svenska ifrån samhällets sida, men har inga problem med att andra kulturella saker omfamnas heller. Så jag ser inte detta som en politisk fråga riktigt.

  • Anonym (Schweden für alle)
    M i s s skrev 2016-05-29 10:49:13 följande:

    Vad är det som är svenskt som du gillar?


    Allt, från köttbullar och midsommar till ABBA och höga skatter. You name it.
  • Carambolan
    Anonym (Schweden für alle) skrev 2016-05-29 10:44:35 följande:

    Nej, ser inte vad det har för betydelse?


    Då är min följdfråga: hade du velat flytta hit om du var född i ett annat land, även om det inte var krigstid?
  • Anonym (Schweden für alle)
    Carambolan skrev 2016-05-29 10:57:00 följande:

    Då är min följdfråga: hade du velat flytta hit om du var född i ett annat land, även om det inte var krigstid?


    Hur skall jag kunna veta det? Men visst, från Kina och Ryssland möjligen. Men kanske inte från Kanada och Australien. Som exempel.
  • Dr Nail
    Anonym (Schweden für alle) skrev 2016-05-29 10:41:30 följande:

    Jag gillar inte dem, minskad invandring är som sagt inte den typ av "nationalism" som jag står för.


    Okej. Det var nytt. Är du säker isf, på att det du står för kan ens kallas för nationalism?
  • pyssel

    Jag tror du är lite för tidigt ute i Sverige idag för att göra anspråk på ordet, à la française "Liberté, égalité, fraternité" ...


    Alla hästar hemma
Svar på tråden Jag är nationalist