• Anonym (Orolig)

    Är det fel att gilla klängiga tjejer?

    Jag har alltid gillar tjejer som är på och vill ha bekräftelse, både i ord och genom kramar/gos/kel. Har aldrig förstått killar som gillar mer "laid back" tjejer. Är det något fel på mig? Är det tabu att gilla tjejer som smsar/ringer till en hela tiden?

  • Svar på tråden Är det fel att gilla klängiga tjejer?
  • sextiotalist

    Man får väl uppskatta vilka drag man vill. Själv hade jag blivit tokig om jag hade sådana krav på mig

  • Farfallos

    Vi är alla olika. Behöver man mycket bekräftelse själv så är det väl ganska naturligt att man vill ha någon som klänger på en hela tiden. Googla codependency 
    ...och du har lite att jobba med TS


    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • sextiotalist
    Farfallos skrev 2016-05-29 08:07:02 följande:

    Vi är alla olika. Behöver man mycket bekräftelse själv så är det väl ganska naturligt att man vill ha någon som klänger på en hela tiden. Googla codependency 

    ...och du har lite att jobba med TS


    Exakt. Jag skulle uppfatta en sådan person som osäker och skulle ana ett kontrolbehov och svartsjuka. Inga attraktiva drag
  • Anonym (Orolig)

    Det är just det att jag inte själv upplever de nackdelarna som ni beskriver, har aldrig gjort det faktiskt. Men eftersom jag hört hur ovanligt detta är så överväger jag att "tona" ner denna fallenhet eller vad man ska säga.

  • Anonym (Ruter)

    Själv är jag nog "normal" eller till det mer oklängiga hållet. Däremot behöver jag närhet, när jagar ensam med min partner. Gillar att ligga/sitta nära och bara vara.

    Jag kan inte se nåt fel i det faktiskt så länge båda är nöjda.

    Sen kan man också ha perioder där man behöver mer närhet och skulle även det vara fel?

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Ruter) skrev 2016-05-29 10:43:24 följande:

    Själv är jag nog "normal" eller till det mer oklängiga hållet. Däremot behöver jag närhet, när jagar ensam med min partner. Gillar att ligga/sitta nära och bara vara.

    Jag kan inte se nåt fel i det faktiskt så länge båda är nöjda.

    Sen kan man också ha perioder där man behöver mer närhet och skulle även det vara fel?


    Nej, jag ser som sagt inte heller felet. Älskar att krama och pussa tjejer.
  • Anonym (2)

    jag gissar att du blir glad/får bekräftelse av att känna dig "behövd", att du är viktig för tjejen. Då är det väl en winwin situation.

    Däremot blir det lätt svårt med den typen av partners eftersom deras klängighet aldrig brukar ta slut och risken kan vara att de vänjer sig vid all den uppmärksamhet du ger och de bara vill ha ännu mer, tills det går till en gräns där de plötslig känner det som att du inte ger tillräckligt. 
    Kan tjejen bli lite mer relaxad i er relation och verkligen lita hundra på att ni älskar varandra helt och fullt behöver det så klart inte bli så.

  • S c h n a

    Har du haft en flickvän som gör så?

    Laid back kan man väl vara även om man gillar att ha mycket närhet med sin partner, det är när man plötsligt inte kan "ge" närhet man märker om man har en emotionell parasit/värddjur-relation eller om hen är laid back.

    Jag pallar mycket närhet om jag känner mig fri, om jag vet att jag när som helst kan göra något annat utan att den andre börjar må dåligt.

    Apropå:


    Anonym (Orolig) skrev 2016-05-29 06:32:34 följande:

    Jag har alltid gillar tjejer som är på och vill ha bekräftelse, både i ord och genom kramar/gos/kel. Har aldrig förstått killar som gillar mer "laid back" tjejer. Är det något fel på mig? Är det tabu att gilla tjejer som smsar/ringer till en hela tiden?


    Anonym (Orolig) skrev 2016-05-29 10:57:55 följande:

    Nej, jag ser som sagt inte heller felet. Älskar att krama och pussa tjejer.


Svar på tråden Är det fel att gilla klängiga tjejer?