• Anonym (tredje)

    Ångrar min abort, nu vill jag bli gravid igen!

    Gjorde en abort i början på Januari som jag ångrat varje dag sen dess. Är så arg på mig själv som inte gick därifrån när jag kände att det var fel, det var inte som jag ville. Men bara för att vi hade diskuterat fram och tillbaka och kommit fram till det beslutet så gjorde jag det ändå. Men det går inte en dag då jag tänker på det. Har två barn redan på 8 och 5 år och jag tittar på dom och undrar så, hur det skulle blivit. Och dom pratar om att dom vill ha ett litet syskon.

    Men nu har vi bestämt oss för att bli gravida på nytt, vi vill ha ett syskon till våra barn. Vi tog ett fel beslut då men hoppas att vi får en chans till. Jag har haft min första ägglossning och väntar nu på att mensen inte ska komma som nästa helg och hoppas så att jag får testa positivt.

    Är det någon mer i samma sits?

  • Svar på tråden Ångrar min abort, nu vill jag bli gravid igen!
  • Anonym (Nope)

    Jag valde att behålla. Blev gravid i dec och funderade på abort men valde att lyssna på mitt hjärta. V 26 nu.

  • Anonym (tredje)

    Ja, nu bad jag ju inte om sådana svar. Mår dåligt som det är över det så du behövde inte slänga det i ansiktet på mig. Jag frågade om andra som kanske är i samma sits som mig just nu?

  • Anonym (Vera)

    Jag har inte varit i din sits, men jag tror att det är så här. Ditt 3:e barn var inte redo för att komma till dej och vände därför åter med aborten. Nu är dem lilla själen det och gör sej redo att bli ditt barn. Och nej, jag är inte religiös.

  • Anonym (vad)

    Men om ni diskuterade det och var överrens om att ett barn till inte funkade, av någon anledning, vad har förändrats dom sista 4 månaderna då som gör att det nu funkar?

  • Anonym (tredje)
    Anonym (Vera) skrev 2016-05-29 08:51:43 följande:

    Jag har inte varit i din sits, men jag tror att det är så här. Ditt 3:e barn var inte redo för att komma till dej och vände därför åter med aborten. Nu är dem lilla själen det och gör sej redo att bli ditt barn. Och nej, jag är inte religiös.


    Tack för dom fina orden!
  • Anonym (tredje)
    Anonym (vad) skrev 2016-05-29 08:52:51 följande:

    Men om ni diskuterade det och var överrens om att ett barn till inte funkade, av någon anledning, vad har förändrats dom sista 4 månaderna då som gör att det nu funkar?


    Inget har förändrats egentligen men vi har kommit till insikt att vi gjorde fel val då och att allt ordnar sig egentligen. Vi blev nog väldigt chockade sist bara så tankarna bara snurrade.
  • Anonym2barn

    Exakt samma för oss! Gjorde abort för en vecka sedan i chock och ångrar det något så hemskt mycket nu.

    Försökte ni igen? Hur har det gått och hur mår ni idag?

Svar på tråden Ångrar min abort, nu vill jag bli gravid igen!