• Äldre 29 May 14:10
    1615 visningar
    9 svar
    9
    1615

    sugen på surt, era tips?

    Hej alla!

    Jag är i början av min graviditet och är mycket sugen på surt. Innan graviditeten brukade jag ta något sött till te, nu kan jag inte ens titta på choklad eller godisar. Jag har försökt att hitta sura livsmedel i affärer men det känns som allt de säljer är sött. Kanske ni känner igen den här känslan? Vad gör ni då?

    Jag skulle vara tacksam om någon kunde ge mig tips på något som är riktigt surt, som man kan ta till te. Kanske någon marmelad eller gele som är sur. Jag har köpt flera olika burkar med marmelad och sylt men det är hopplöst... :)

  • Svar på tråden sugen på surt, era tips?
  • Äldre 29 May 14:15
    #1
    musicartA skrev 2016-05-29 14:10:52 följande:

    Hej alla!

    Jag är i början av min graviditet och är mycket sugen på surt. Innan graviditeten brukade jag ta något sött till te, nu kan jag inte ens titta på choklad eller godisar. Jag har försökt att hitta sura livsmedel i affärer men det känns som allt de säljer är sött. Kanske ni känner igen den här känslan? Vad gör ni då?

    Jag skulle vara tacksam om någon kunde ge mig tips på något som är riktigt surt, som man kan ta till te. Kanske någon marmelad eller gele som är sur. Jag har köpt flera olika burkar med marmelad och sylt men det är hopplöst... :)


    Är också tidigt i graviditeten och för någon vecka sen kände jag precis som du! Jag fick köpa sura godisar och drack massor med citronvatten (men sjukt mycket citron) vet inte om det är något du kan ha till te. Men det var det jag körde på. Haha

    Underligt hur kroppen fungerar...
  • Äldre 29 May 16:20
    #2

    Jag kokade rabarberkompott, där kan man själv reglera sötman.

  • Äldre 29 May 16:33
    #3

    Brämhults lemonad går ner i mängder hos mig :)

    Favoriter har annars varit Gott och blandat surt, sura bilar, hallonsylt, Sprite.

    Te har tyvärr fått stryka på foten pga att jag har mått så sjukt illa.

  • Äldre 29 May 22:42
    #4

    Frusna hallon är sura. Ibland finns det i lösgodiset hoprullade band, röda eller regnbågsfärgade, de är väldigt sura. Annars bland kryddorna så finns askorbinsyra, det är surt och inte alls farligt att få i sig.

  • Äldre 29 May 23:02
    #5

    Gravid eller ej så är massor av pressad citron i te min favorit

    Grapefrukt eller blodapelsinjuice körde jag en del med.

    Gillade hellre inte sött under graviditeten

  • Äldre 30 May 01:55
    #6

    Citron, sura godisar, kiwi, granny smith äpplen, grapefrukt, lemonad...

  • Äldre 30 May 05:43
    #7

    Såhär års finns ju gott om rabarber, härligt surt! Annars kan jag rekommendera Tropicanas juice Golden Grapefruit, som jag dricker i mängder sedan typ v 7. Sur/syrlig och frisk (fast inte till te förstås).

  • Anonym (M)
    Äldre 30 May 21:59
    #8

    Tranbärsjuice, baka en citronkaka eller drick citronvatten? Syrliga bär. Tomater, gröna äpplen.

  • Äldre 31 May 11:47
    #9

    Jag åt granny Smith äpplen

Svar på tråden sugen på surt, era tips?