• Anonym (TS)

    Är summan rimligt för en gymnasielev

    Hej alla!

    Ville bara veta bad ni tycker om en gymnasielev som är 19 år som får 4500 i månaden. Är det mycket eller för mycket?

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är summan rimligt för en gymnasielev
  • Anonym (TS)
    Anonym (TS) skrev 2016-05-29 20:02:12 följande:

    Hej alla!

    Ville bara veta bad ni tycker om en gymnasielev som är 19 år som får 4500 i månaden. Är det mycket eller för mycket?

    Vad tycker ni?


    Anonym (TS) skrev 2016-05-29 20:02:12 följande:

    Hej alla!

    Ville bara veta bad ni tycker om en gymnasielev som är 19 år som får 4500 i månaden. Är det mycket eller för mycket?

    Vad tycker ni?


    Jag menar om det är rimligt eller överdrivet mycket pengar?
  • Anonym ($)

    Det låter som mycket pengar, men det beror ju självklart på vad det ska gå till?

  • Anonym (.)

    Beror på. Arbetar hen ihop pengarna så är det hens.

  • Anonym (hm)

    Bor denna elev hemma och har dessa pengar för att leka med eller ska eleven behöva köpa egna kläder, hygien, busskort osv är det fortfarande lite mycke. Men om det är pengar för enbart nöje är det helt galet.

  • Anonym (hm)

    Ja, är det pengar eleven får från jobb beror det på hur mycket det handlar om per timme. Eller är det pengar eleven får från föräldrarna?

  • Voffel

    Vad ska pengarna räcka till? Betalar hen mat och/eller hyra tex? Om inte tycker jag det låter som för mycket. Det finns risk att hen får en chock om hen börjar plugga på högskolan sen och får mindre att röra sig med efter fasta kostnader.

    Jag fick motsvarande 780kr till resor, nöjen och kläder. Det var vad de flesta fick då (studiemedlet).

  • Anonym

    vad är det för pengar? menar du som veckopeng? 

    studiemedlet är väl 1050 mån.

  • Anonym (TS)

    Det är pengar jag får som jag måste köpa hygienartiklar, kläder, nöjen och så vidare förutom mat och hyra

Svar på tråden Är summan rimligt för en gymnasielev