• Anonym (Natten)

    Vad ska man ha på sig när man sover ihop första gången?

    Jag (tjej) har träffat en kille på nätet. Han bor i en annan stad. Vi har bara träffats 1 gång när vi åkte och mötte varandra halvvägs. Det var verkligen förälskelse vid första ögonkastet! Nu ska han hit om några dagar och sova över.

    Jag är 31 år. Jag har inte varit i början av dejtande på 5 år. Så känner mig lite osäkert. Vad ska man ha på sig när man sover?! Underkläder? Linne och trosor? Pyjamas, haha?! Är verkligen helt lost... Hjälp!

    Vad tycker ni tjejer? Och vad skulle en kille uppskatta?

  • Svar på tråden Vad ska man ha på sig när man sover ihop första gången?
  • Givdul

    Det beror väl lite på vad du vill med sovandet den första gången. Om du har bestämt dig för att förföra din partner så kanske inte pyjamas är det första jag tänker på. T-shirt o trosor är avslappnat och leder lätt till mer om andan faller in. 

  • Anonym (catrine)

    Jag har sovit med rätt många killar av olika anledningar, typ att jag har hälsat på dom, att vi har dejtat eller att vi har festat ihop. Vissa gånger har sex varit i princip helt bestämt, andra gånger har jag kunnat tänka, andra gånger har det inte varit tänkt alls men hänt ändå och vissa gånger har vi bara sovit. Linne och trosor tycker jag är det bästa när man sover ihop med någon ny oavsett vad man har tänkt. Enklast så.
    Ta också några hyfsat neutrala trosor, inte typ sexiga men inte heller tvättdagstrosorna.

  • Fjäril kär

    För mig när jag dejtat har det fallit sig naturligt hur man är klädd vid sängdags.

    En hel del spänningar släpper under dejtens gång och det brukar bli ganska uppenbart hur lite/mycket kläder som blir kvar i sängen.

    Har man dessutom haft sex innan man kommer så långt som att sova så är problemet redan löst...

    Planera inget utan se vad som händer. Eftersom du är hemma så har du alla möjligheter att snappa åt dig ett plagg om det skulle behövas.

Svar på tråden Vad ska man ha på sig när man sover ihop första gången?