• Äldre 30 May 07:43
    1200 visningar
    6 svar
    6
    1200

    Hur ska man orka? Tips?

    Hej!

    Jag är nu i v23 och kan knappast sova längre utan vaknar efter 1-2h av extrem smärta i ryggen.

    Jag har ont hela vägen av ryggen och även skulderbladen. Några tips på att lindra smärtan? Kan de bero på viktökningen och någon som kan berätta ur erfarenhet hur det gick för dem när de blev tyngre kommer det bli värre? (Gått upp ca 5-6kg)

  • Svar på tråden Hur ska man orka? Tips?
  • Äldre 30 May 08:04
    #1

    Usch vad jobbigt.

    Jag köpte en "gravidkudde" från NG som jag sover med och jag tycker att den är helt suverän!

    Avlastar både rygg och bäcken.

    Vet inte om en sådan skulle hjälpa dig men kanske värt att testa?

    Hoppas du hittar en lösning snart.

  • Äldre 30 May 08:35
    #2

    Absolut värt att testa det, tack för tipset!


    nelpo skrev 2016-05-30 08:04:38 följande:

    Usch vad jobbigt.

    Jag köpte en "gravidkudde" från NG som jag sover med och jag tycker att den är helt suverän!

    Avlastar både rygg och bäcken.

    Vet inte om en sådan skulle hjälpa dig men kanske värt att testa?

    Hoppas du hittar en lösning snart.


  • Äldre 30 May 08:53
    #3

    Precis, prova gravidkudde. De är guld att sova med!

    Jag gick upp nästan 30 kilo under graviditeten och hade aldrig så extrema problem med ryggen, så jag tror inte att det är viktuppgången som ställer till det.

  • Äldre 30 May 09:06
    #4

    Jag fick låna en TENS-apparat från sjukgymnastiken (via MVC), den hjälpte oerhört mycket.

  • Äldre 30 May 17:38
    #5

    Jag har en avlång kudde instoppad mellan låren, -ingen gravidkudde, den jag har prasslar så dant. - sen sover jag mycket på vänster sida för att lindra värken i ryggen, har funkat hittills och 3 dagar till BF :)

  • Äldre 30 May 18:48
    #6
    Linnis92 skrev 2016-05-30 17:38:25 följande:

    Jag har en avlång kudde instoppad mellan låren, -ingen gravidkudde, den jag har prasslar så dant. - sen sover jag mycket på vänster sida för att lindra värken i ryggen, har funkat hittills och 3 dagar till BF :)


    Jag hade också en avlång prasslig sak. Superskön, men sambon hörde varje gång jag rörde mig minsta lilla :P
Svar på tråden Hur ska man orka? Tips?