• tjejenA

    Vad hittar ni gravida på under dagarna?

    Hej! Som frågan lyder. Vad hittar ni på under dagarna när mannen jobbar? Jag är i vecka 36 och har gått hemma sen Januari. I början var det lite skönt men nu har jag sen långt tillbaka tappat lust och ork till att ta tag i saker hemma som städning. Vet att jag mår bättre av att det är rent men ska jag städa så tar det sån tid med min klumpiga mage och då ger jag upp. Har så ont i rygg och bäcken så kan inte ta promenader. Kanske max 5 minuter men sen är jag helt färdig i kroppen. Vad gör ni andra för att få tiden att gå?

  • Svar på tråden Vad hittar ni gravida på under dagarna?
  • HonanHöna

    Samma sits här typ. Fast har gått över 2 dagar nu... Börjar bli på riktigt knäpp. Speciellt ja som vart inställd på att den lilla skulle komma tidigare då min son kom på bf..Har haft foglossning sen v15 så orkar /Kan inte heller gå speciellt mycket, eller röra mig.. Speciellt nu när ja e stor som ett hus.. :( bitter..

  • Moorii

    Är precis lika frustrerad som du :/ varit hemma sen slutet på mars och är i vecka 33. Första fyra veckorna var ok, lyckades hitta motivationen till att göra olika saker. Nu känner jag mig deprimerad och utled på situationen. Försöker iallafall boka in något varje dag eller bestämma att jag ska göra en speciell sak, som att träffa en vän, åka på stan, sy gardiner, gå med sopsorteringen, tänka ut någon god mat tills mannen kommer hem.. Inte världens mest inspirerade saker kanske, men det får dagarna att gå iallafall.

    Försöker också ha saker att se fram emot. På onsdag ska jag och svärmor bland annat, åka till ullared, så det ska bli roligt. Vår spjälsäng borde komma nån gång denna vecka med, så ser fram emot att få fixa i babyhörnan.

    Hoppas någon annan har fler och bättre förslag :)

  • Ruter

    Jag hittat en hobby att hålla på med :p när jag väntade sonen graverade jag på glas och nu när jag gravid igen, gått över 2 dagar har jag sytt barnkläder och filtar för att dagarna ska gå fortare :) så en lugn stillasittande aktivitet som du tycker verkar rolig :) ska tillägga att jag innan sonen aldrig hade graverat ett ända glas och kläder har jag inte sytt på 10 år sedan jag gick på högstadiet. Jag lär mig av att titta på youtube och låna böcker och öva. Blir ju inte perfekt första gången men blir bättre och bättre för varje dag

  • tjejenA
    HonanHöna skrev 2016-05-30 08:31:50 följande:

    Samma sits här typ. Fast har gått över 2 dagar nu... Börjar bli på riktigt knäpp. Speciellt ja som vart inställd på att den lilla skulle komma tidigare då min son kom på bf..Har haft foglossning sen v15 så orkar /Kan inte heller gå speciellt mycket, eller röra mig.. Speciellt nu när ja e stor som ett hus.. :( bitter..


    Ajdå...jag lider med dig. Jag går och hoppas på att bebisen kommer innan bf för vet inte hur jag ska orka vänta mer än vad det är kvar :/ Så tråkigt att inte kunna röra sig som man brukar...jag blir typ sittandes i soffan hela dagarna och innerst inne vet jag att jag borde röra på mig men det är ju tungt att bara resa sig ur soffan :/ Håller tummarna på att din bebis kommer snart...är det ditt första eller har du fött innan?
  • tjejenA
    Moorii skrev 2016-05-30 08:43:57 följande:

    Är precis lika frustrerad som du :/ varit hemma sen slutet på mars och är i vecka 33. Första fyra veckorna var ok, lyckades hitta motivationen till att göra olika saker. Nu känner jag mig deprimerad och utled på situationen. Försöker iallafall boka in något varje dag eller bestämma att jag ska göra en speciell sak, som att träffa en vän, åka på stan, sy gardiner, gå med sopsorteringen, tänka ut någon god mat tills mannen kommer hem.. Inte världens mest inspirerade saker kanske, men det får dagarna att gå iallafall.

    Försöker också ha saker att se fram emot. På onsdag ska jag och svärmor bland annat, åka till ullared, så det ska bli roligt. Vår spjälsäng borde komma nån gång denna vecka med, så ser fram emot att få fixa i babyhörnan.

    Hoppas någon annan har fler och bättre förslag :)


    Så var det för mig med. Första månaden funkade, och jag sov ut och njöt av friheten...Men nu med stor mage och allt så är det inte lika kul...så jag längtar efter att sambon ska komma hem. Och fast det är sol ute så är det inte lika skönt och va i solen som det hade varit annars. Sambon tror att jag har det skönt hemma som får njuta av vädret men jag gör inte det. Har förklarat för honom att det inte är som innan...inte lätt för männen och alltid förstå kanske för deras kroppar är ju precis som vanligt.

    Va bra att du försöker göra nåt varje dag. Jag har inga vänner som är hemma under dagtid och jag trivs inte på stan själv. Jag känner mig lite ensam. I vecka 25-30 ungefär så hade jag och göra med barnrummet och så och inhandla saker...men nu har vi allt. Har till o med tvättat alla kläder. Det enda som är kvar är bb väskan....har packat ner allt förutom kläder till mig och sambo och tandborste och sånt.
  • tjejenA
    Ruter skrev 2016-05-30 08:50:06 följande:

    Jag hittat en hobby att hålla på med :p när jag väntade sonen graverade jag på glas och nu när jag gravid igen, gått över 2 dagar har jag sytt barnkläder och filtar för att dagarna ska gå fortare :) så en lugn stillasittande aktivitet som du tycker verkar rolig :) ska tillägga att jag innan sonen aldrig hade graverat ett ända glas och kläder har jag inte sytt på 10 år sedan jag gick på högstadiet. Jag lär mig av att titta på youtube och låna böcker och öva. Blir ju inte perfekt första gången men blir bättre och bättre för varje dag


    Bra tips...fast jag skulle sticka en babyfilt. Mamma hjälpte mig och komma igång men det var jätte svårt tycker jag och kändes som att det inte hände nåt. Så sånt är nog inget för mig. Men säkert kul när man kan ;) Måste va segt och gå över tiden...hoppas bebis kommer snart.
  • HonanHöna
    tjejenA skrev 2016-05-30 09:09:18 följande:

    Ajdå...jag lider med dig. Jag går och hoppas på att bebisen kommer innan bf för vet inte hur jag ska orka vänta mer än vad det är kvar :/ Så tråkigt att inte kunna röra sig som man brukar...jag blir typ sittandes i soffan hela dagarna och innerst inne vet jag att jag borde röra på mig men det är ju tungt att bara resa sig ur soffan :/ Håller tummarna på att din bebis kommer snart...är det ditt första eller har du fött innan?


    Jo precis. Även om viljan finns att göra saker så finns ju knappt orken, plus att jag får ont så fort ja gör nått.. Ja det är mitt andra barn, min första kom på bf, så va ju inställd på att denna skulle komma lite tidigare, tvi fick ja för det haha. Ska till mvc idag igen o göra en hinnsvepning..
  • Linnis92

    Har BF om tre dagar och har varit hemma sedan mitten på februari. Har inga problem med att fylla dagarna. Sonen är hemma från förskolan mån och fredag, dagarna i mellan har jag fullt upp med att handla, tvätta, städa. Sover en hel del också då jag sover typ 3-4 timmar per natt, så lyckas för det mesta klämma in 1.5-2 timmar sovtund vid lunch när jag är ensam.

    Vissa dagar ligger jag bara i sängen om jag sovit dåligt samt att foglossningen är värre än vanligt, då kollar jag serier, precis bränt igenom 7 säsonger av criminal minds :)

    Tycker det har varit riktigt skönt att få vara hemma såhär länge ärligt talat.

  • Linnis92
    tjejenA skrev 2016-05-30 09:19:12 följande:

    Så var det för mig med. Första månaden funkade, och jag sov ut och njöt av friheten...Men nu med stor mage och allt så är det inte lika kul...så jag längtar efter att sambon ska komma hem. Och fast det är sol ute så är det inte lika skönt och va i solen som det hade varit annars. Sambon tror att jag har det skönt hemma som får njuta av vädret men jag gör inte det. Har förklarat för honom att det inte är som innan...inte lätt för männen och alltid förstå kanske för deras kroppar är ju precis som vanligt. .


    Stor igenkänningsfaktor! Min sambo frågar varför jag inte varit ute när det varit såååå fint väder. Amen vafan, vill han jag ska dö av värmeslag eller? Kan knappt vara INNE när det är mer än 20° ute.

    Nu har vi dock köpt parasoll så idag har jag trivts ute i skuggan och blåsten.
  • Santin

    Jag jobbade till en vecka innan bf. Dagen efter jag gick hem så kom hon. Så sig jobbade helt enkelt för att fylla mina dagar.

Svar på tråden Vad hittar ni gravida på under dagarna?