• Anonym (ET)
    Äldre 30 May 08:44
    1024 visningar
    8 svar
    8
    1024

    behöver hjälp vecka 12 (11+4)

    Är i vecka 12 (11+4) idag, igår när jag var och bajsade, så kom det väldigt mycket och jag fick som sitta och trycka ett tag. Detta hände typ vid 17.15.

    Vid 18.30 får jag en blödning, en mindre blödning skulle jag säga. Brunt/rött på papperet, inte som mensblödning. Åkte in på akuten för att få kolla, såklart fick jag inte det utan skulle avvakta till morgonen (idag). Blöder även idag, inte rikligt, inte rött. mer rostfärgat.

    Försöker tänka positivt, men anar såklart missfall, och ställer in mig på det. Men finns det någon risk att blodkärl kan ha brustit medans jag bajsade?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden behöver hjälp vecka 12 (11+4)
  • Anonym (...)
    Äldre 30 May 09:02
    #1
    Anonym (ET) skrev 2016-05-30 08:44:54 följande:

    Är i vecka 12 (11+4) idag, igår när jag var och bajsade, så kom det väldigt mycket och jag fick som sitta och trycka ett tag. Detta hände typ vid 17.15.

    Vid 18.30 får jag en blödning, en mindre blödning skulle jag säga. Brunt/rött på papperet, inte som mensblödning. Åkte in på akuten för att få kolla, såklart fick jag inte det utan skulle avvakta till morgonen (idag). Blöder även idag, inte rikligt, inte rött. mer rostfärgat.

    Försöker tänka positivt, men anar såklart missfall, och ställer in mig på det. Men finns det någon risk att blodkärl kan ha brustit medans jag bajsade?

    Tacksam för svar.


    Är det från rumpan du blöder ?

    Då är det med all säkerhet ingen fara. Det är vanligt med blod i samband med avföring när man är gravid (hemorojder).

    Om det är från slidan så kan det vara som du tror, ngn lättare bristning eller att en slemhinna blöder. Allt blod är inte missfall.
    Särskilt om du inte har ont.

    Tyvärr kan ingen som svara dig här veta exakt vad du råkar ut för. Hoppas det går bra för dig!
  • Anonym (ET) Trådstartaren
    Äldre 30 May 09:16
    #2

    Förstod att man skulle läsa det fel, skrev lite i panik. Det är alltså från snippan jag blöder. Jag försöker tänka positivt att en blödning inte alltid behöver vara missfall. Men det är svårt, sjukt svårt. Sen googlar man, och det är inte det optimala (att man aldrig lär sig).

  • Anonym (...)
    Äldre 30 May 09:20
    #3
    Anonym (ET) skrev 2016-05-30 09:16:15 följande:

    Förstod att man skulle läsa det fel, skrev lite i panik. Det är alltså från snippan jag blöder. Jag försöker tänka positivt att en blödning inte alltid behöver vara missfall. Men det är svårt, sjukt svårt. Sen googlar man, och det är inte det optimala (att man aldrig lär sig).


    Har inte blödningen tilltagit så tror jag inte att det är någon fara.
    Ring din barnmorska så kan hon ge dig råd :)
  • Anonym (ET) Trådstartaren
    Äldre 30 May 09:29
    #4

    Har fått tid på kvinnokliniken nu kl 10.15.

  • Anonym (...)
    Äldre 30 May 09:41
    #5
    Anonym (ET) skrev 2016-05-30 09:29:56 följande:

    Har fått tid på kvinnokliniken nu kl 10.15.


    Skönt för dig! Hoppas du får se en liten krabat :)
  • Anonym (been there)
    Äldre 30 May 09:44
    #6

    Det är rätt vanligt att blöda från slemhinnorna och livmodertappen under graviditeten eftersom det är mer blod i området än "vanligt".
    Förhoppningsvis är det ingen fara :)

  • Anonym (ET) Trådstartaren
    Äldre 30 May 16:34
    #7

    Jag har råkat ut för druvbörd. Inget foster utan vätskefyllda blåsor i klasar. Operation på fredag.

  • Anonym (...)
    Äldre 31 May 12:33
    #8
    Anonym (ET) skrev 2016-05-30 16:34:23 följande:

    Jag har råkat ut för druvbörd. Inget foster utan vätskefyllda blåsor i klasar. Operation på fredag.


    Åh vad tråkigt att höra :/
    Hoppas allt går bra för dig!
Svar på tråden behöver hjälp vecka 12 (11+4)