• JohannaSaGo

    Hugger till i underlivet, varför?

    Hallå där! Är nu i vecka 23 och sitter och jobbar. Helt plötsligt kände jag av en smärta jag inte känt förut.

    Det börjde intensivt hugga och skära i underlivet. Mellan låren liksom. Inte i magen.

    Vad kan detta vara? Höll i sig några minuter men nuär det så gott som borta. Lite känningar bara.

    Ska till bm om 3 dagar så ska fråga då men är det någon fara tro?

  • Svar på tråden Hugger till i underlivet, varför?
  • skiz

    Låter som foglossning, har detta också och haft under hela graviditet i princip. Är i v. 35 nu.

  • Vanillavodka

    Har också haft sådär. Mitt började dock betydligt senare och då sa barnmorskan att det är ungen som trycker på nerver osv så det var ingen fara om än det kändes som att nån tryckte in en kniv där nere. :o men de kan säkert vara foglossning också, har knappt varit drabbad av det så har inte någon erfarenhet men

  • Babyheart

    Jag hade liknande känningar under min graviditet. Jag brukade förklara känslan som elstötar i underlivet och bm sa att det är bebisen som trycker på nerverna där nere. Mot slutet när bebisen hade fixerat sig med huvudet nedåt låg hon o vred sig och känslan blev ännu mer intensiv. Var tvungen att stanna till under promenaderna när det högg som värst. Precis som om någon kopplade på ström där nere. ; ) Helt ofarligt men väldigt obehagligt.


Svar på tråden Hugger till i underlivet, varför?