• Anonym (Tjej25)

    Känner mig hemsk som inte kan glädjas åt andra..

    Har en så stark barnlängtan och haft i några år. Min sambo gillar barn men är inte alls lika sugen och han vill att vi ska vänta några år. Mitt problem är att han träffar till som tätt vänner och bekanta som precis blivit pappor och varje gång han berättar om någon som han varit hos som fått barn precis vill jag bara gråta men håller det såklart inom mig. När jag hör på min sambo som berättar om den söta lilla bebisen och är glad för sin väns skull så växer en ilska inom mig för att han inte vill göra samma med mig (än). Jag hatar dessa känslor, att jag reagerar som jag gör men kan verkligen inte hjälpa det :( vill inte bli bitter och sur men fan jag vill så gärna att det ska vara min tur snart, vill inget annat mer :'(

  • Svar på tråden Känner mig hemsk som inte kan glädjas åt andra..
  • viseversa

    Hur gamla är ni? Vill bara säga att det kanske är lätt för en man att vänta i "några år" men som kvinna har man in inte samma tid. Har en bekant som sa att hon ville vänta och vänta och v'nta och nu när dom väl börjar fösöka så¨blir hon inte gravid. Det är inne på 2 års försök nu. Och om man ska börja utredning tar ju det sin tid också. Mao kanske man inte blir gravid på en gång ens när han nu väl tycker det "passar" honom att börja försöka.

  • Anonym (Tjej25)

    Vi är 25 och 26 år gamla. Jag är medveten om det du skriver och just därför vill jag börja försöka nu men inga argument hjälper, han vill vänta 2-5 år innan vi börjar försöka. Så vad gör man? Känns jobbigt att det bara är på hans vilkor men man kan ju inte tvinga någon till att skaffa barn. Vill inte bli en bitter surkärring som inte kan glädjas åt andra som får barn men just nu är det allt jag vill men det känns som det ligger så långt bort :'(

  • viseversa
    Anonym (Tjej25) skrev 2016-05-30 18:20:17 följande:
    Vi är 25 och 26 år gamla. Jag är medveten om det du skriver och just därför vill jag börja försöka nu men inga argument hjälper, han vill vänta 2-5 år innan vi börjar försöka. Så vad gör man? Känns jobbigt att det bara är på hans vilkor men man kan ju inte tvinga någon till att skaffa barn. Vill inte bli en bitter surkärring som inte kan glädjas åt andra som får barn men just nu är det allt jag vill men det känns som det ligger så långt bort :'(
    Men om det inte är han som vill ha barn får han se till att använda skydd också. Äter du p-piller så sluta med det men var tydlig med detta för honom. Att eftersom han inte vill ha barn nu får han också skaffa skyddet. För varför ska du äta hormoner när du inte vill och när dom dessutom påverkar din kropp negativt(Ja om du nu tar hormonella prevmedel)
  • Anonym (Ta mig tillbaka)

    Du är inte hemsk, du är ledsen och du sörjer och längtar. 
    När vi mår så orkar vi inte glädja oss med andra. 
    Jag har förlorat min son och jag kan bli jättearg på människor som ignorerar eller bortprioriterar och klagar på sina barn, 
    Dom vet inte hur jävla bra dom har det,dom borde vara mer lyckliga, men rädda om det. 
    Men samtidigt vet jag att så funkar inte människan och det är nog bra egentligen, annars skulle väl alla ungar vara överbeskyddade till tusen.

    Men du och jag delar något, vi delar längtan efter ett barn och vi får sörja, vi behöver inte vara lyckliga för andras skull om vi inte känner det så.
    Vi är också människor och måste få vara ledsna. 

  • Anonym (samma fast tvärtom)

    Jag kan inte heller glädjas åt andra som väntar barn/får barn då det verkar astrist att vara gravid och sedan småbarnsförälder. Mina närmsta vänner (inklusive gravida) förstår min oförmåga att relatera, resten behöver inte veta. Försök släppa skuldkänslorna. Det är helt mänskligt att tänka på sig själv i första hand.

Svar på tråden Känner mig hemsk som inte kan glädjas åt andra..