• Anonym (Tjej som inte är svartsjuk)

    Svartsjuka flickvänner

    Gång på gång dyker det upp trådar med svartsjuka flickvänner, många gånger kan svartsjukan vara befogad och många gånger är den inte det.

    Ni tjejer som är svartsjuka fast era partners inte visar några som helst tecken på att gå bakom er rygg, varför är ni svartsjuka?

    Tex bara de senaste dagarna, en stackare som inte får utföra snickarjobb hos sitt ex för att han ringt henne en gång när hon var ledsen, för att han gift om sig.

    En kille vars barn knappt får ha spår av sin mamma i huset som den nya kvinnan bor i, "ska hållas på bonus rum".

    Och nu en kille som är på supar resa med sina vänner och det är en tjej på hotellrummet, flickvännen hemma anar genast ugglor i mossen, trots att det inte ens är säkert att det är pojkvännen som bjudit dit tjejen.

    Vad beror detta på?

    // en tjej som inte är svartsjuk.

  • Svar på tråden Svartsjuka flickvänner
  • Anonym (K)

    Mitt Exs nya är så svartsjuk så han får inte prata med mej för henne så JAG frågar mej va tusan jag har gjort mot henne? Jag har fött hans barn om det kan vara så att jag är ett hot jag har ingen aning visst jag har fortfarande känslor kvar men att hon ska behöva gå så långt att han inte får ha kontakt med mej eller våra grabbar då har det gått för långt...Hon har skickat mej en massa sms också och det är inga fina saker hon skriver. Så vad är det med folk?

  • Anonym (Rosen)

    soe=76673084][quote-nick]Anonym (K) skrev 2016-05-30 21:55:31 följande:[/quote-nick]

    Mitt Exs nya är så svartsjuk så han får inte prata med mej för henne så JAG frågar mej va tusan jag har gjort mot henne? Jag har fött hans barn om det kan vara så att jag är ett hot jag har ingen aning visst jag har fortfarande känslor kvar men att hon ska behöva gå så långt att han inte får ha kontakt med mej eller våra grabbar då har det gått för långt...Hon har skickat mej en massa sms också och det är inga fina saker hon skriver. Så vad är det med folk?

    [/quote]

    Hon är en idiot som måste vara sjuk i huvudet. Hoppas han inser det snart. Att svika sina barn gör man bara inte. Vilken idiot som sätter haggan före dem!

  • Anonym (..)

    Hm, nu går jag mot strömmen ser jag. Jag är svartsjuk på exet så foton förutom i bonus rum går bort. Jag kan bli svartsjuk när hon messar/ringer om annat än barnet. Men övriga tjejer i min makes liv är jag inte svartsjuk mot.

  • Anonym (-)

    Min dotter är väldigt lik mig, vilket stör mitt ex's nya så till den milda grad att exet endast träffar dottern en gång i månaden numera (innan var det varannan tors-söndag). Hon vill inte se min dotter för att hon är för lik mig. Så exet träffar dottern den enda dag i månaden som hans nya har tjejkväll med sina väninnor. Hur stört är inte det!? Och bilder på mig i deras hem finns inte på världskartan - inte ens bilder på dottern får hänga uppe sedan hon flyttade in. Och han är en sån MES som lyder henne.

  • Anonym (Tjej som inte är svartsjuk)

    Jag blir mörkrädd. Hoppas verkligen att pappan till mina barn har mer stake än så i fall vi skulle separera. Att välja sin nya partner framför barnet är helt galet, märkligt vilken makt tjejer har.

  • Anonym (Tjej som inte är svartsjuk)
    Anonym (..) skrev 2016-05-30 23:20:09 följande:

    Hm, nu går jag mot strömmen ser jag. Jag är svartsjuk på exet så foton förutom i bonus rum går bort. Jag kan bli svartsjuk när hon messar/ringer om annat än barnet. Men övriga tjejer i min makes liv är jag inte svartsjuk mot.


    Hur kommer det sig? Dom har ju gjort slut och nu är han ihop med dig? Är det känslan att dom har något tillsammans - barnet - som kanske inte ni har?

    Ställer inte frågorna för att provocera fram något utan är mest fundersam över detta med svartsjukan.
  • Anonym (svartsjuk)

    Jag är svartsjuk!! Jag är svartsjuk på alla tjejer min kille någonsin har träffat! Går och undrar om han har känslor för sitt ex (barnens mamma) Undrar om han suktar efter andra tjejer. 


    MEN jag skulle aldrig i mitt liv förbjuda honom att göra något. Skulle aldrig försöka ha koll på vem han pratar med m.m. Svartsjuka är FEL och även om jag känner den så kommer jag aldrig rättfärdiga den. Det är skamligt att vara svartsjuk. Ett tecken på osäkerhet och osäkerhet är det mest oattraktiva som finns. Han kommer inte vilja ha mig mer bara för att jag försöker bestämma över honom. Tvärtom.

  • Anonym (K)
    Anonym (Rosen) skrev 2016-05-30 22:14:50 följande:

    soe=76673084][quote-nick]Anonym (K) skrev 2016-05-30 21:55:31 följande:[/quote-nick]

    Mitt Exs nya är så svartsjuk så han får inte prata med mej för henne så JAG frågar mej va tusan jag har gjort mot henne? Jag har fött hans barn om det kan vara så att jag är ett hot jag har ingen aning visst jag har fortfarande känslor kvar men att hon ska behöva gå så långt att han inte får ha kontakt med mej eller våra grabbar då har det gått för långt...Hon har skickat mej en massa sms också och det är inga fina saker hon skriver. Så vad är det med folk?


    Hon är en idiot som måste vara sjuk i huvudet. Hoppas han inser det snart. Att svika sina barn gör man bara inte. Vilken idiot som sätter haggan före dem![/quote]

    Vi hoppas också på att han tar sitt förnuft till fånga, den yngsta grabben har han bara träffat 10 min sen i januari ????
  • Anonym (K)
    Anonym (-) skrev 2016-05-30 23:25:50 följande:

    Min dotter är väldigt lik mig, vilket stör mitt ex's nya så till den milda grad att exet endast träffar dottern en gång i månaden numera (innan var det varannan tors-söndag). Hon vill inte se min dotter för att hon är för lik mig. Så exet träffar dottern den enda dag i månaden som hans nya har tjejkväll med sina väninnor. Hur stört är inte det!? Och bilder på mig i deras hem finns inte på världskartan - inte ens bilder på dottern får hänga uppe sedan hon flyttade in. Och han är en sån MES som lyder henne.


    Mitt ex har inte ett enda foto på våra barn, mej eller sina föräldrar eller annan släckt, fattar inte hur man kan radera ut ett långt äktenskap, barn och föräldrar men det kommer kanske ikapp
  • Anonym (svartsjuk)
    Anonym (K) skrev 2016-05-31 08:22:03 följande:
    Mitt ex har inte ett enda foto på våra barn, mej eller sina föräldrar eller annan släckt, fattar inte hur man kan radera ut ett långt äktenskap, barn och föräldrar men det kommer kanske ikapp
    Fast alla vill inte ha bilder? Jag har inga bilder alls uppe på någon. Varför måste man ha det? Man har ju ett minne.
  • Anonym (K)
    Anonym (svartsjuk) skrev 2016-05-31 08:26:28 följande:

    Fast alla vill inte ha bilder? Jag har inga bilder alls uppe på någon. Varför måste man ha det? Man har ju ett minne.


    Enligt vad han sa sist jag hade kontakt med honom har han raderat ut oss och minnena, vet inte om det går att radade ut drygt 30 år jag fixar inte att radera alla år.
  • Anonym (Tjej som inte är svartsjuk)
    Anonym (svartsjuk) skrev 2016-05-31 08:17:45 följande:

    Jag är svartsjuk!! Jag är svartsjuk på alla tjejer min kille någonsin har träffat! Går och undrar om han har känslor för sitt ex (barnens mamma) Undrar om han suktar efter andra tjejer. 

    MEN jag skulle aldrig i mitt liv förbjuda honom att göra något. Skulle aldrig försöka ha koll på vem han pratar med m.m. Svartsjuka är FEL och även om jag känner den så kommer jag aldrig rättfärdiga den. Det är skamligt att vara svartsjuk. Ett tecken på osäkerhet och osäkerhet är det mest oattraktiva som finns. Han kommer inte vilja ha mig mer bara för att jag försöker bestämma över honom. Tvärtom.


    Vad tror du är grunden till svartsjukan då? Har han gjort något för att du ska känna så?

    Att du inte kontrollerar honom trots din svartsjuka är ändå en styrka kan jag tycka. Tycker det är hemskt när man låser sin partner pga av svartsjuka oavsett om man är kille eller tjej.
  • Anonym (Tjej som inte är svartsjuk)
    Anonym (svartsjuk) skrev 2016-05-31 08:26:28 följande:

    Fast alla vill inte ha bilder? Jag har inga bilder alls uppe på någon. Varför måste man ha det? Man har ju ett minne.


    Absolut måste man inte ha bilder, jag har inga bilder framme från mitt tidigare liv, för mig är det minnen i huvudet.

    Men att tex inte låta sina bonusbarn ha foton på sin biologiska mamma när man är hos pappa och hans nya kvinna är hemskt.

    "Bilderna kan vara på bonus rum, men jag absolut inte se några av dom i vardagsrummet eller köket".

    Låter lite som att barnen inte få titta på bilder någonannanstans än i sitt rum.
  • Anonym (:))

    Ja jag är svartsjuk, för mig är det ett varningssystem och ett bevis på att jag är kär...

    Sen kan jag ju säga att man väljer inte bort barnen utan xen. Tyvärr tror många x att dom kan komma styra och ställa. Den jag väljer att ha en framtid med, måste släppa det förflutna (inte barnen). Inget konstigt och har aldrig varit konstigt. Varför ska man ha massor av saker från sitt "förra" liv? Själv har jag två stora kartonger med kort, som får ligga där. Varför håller man på att xen är så viktiga och den nya partnen inte? Det går jätte bra att ha sms/tele kontakt om barnen. Man behöver inte träffas och fika osv. Jag är min gubbes framtid och han är min. Våra x tillhör det förflutna och kan stanna där. Våra barn ingår i packetet, det betyder att man aldrig pratar skit om mamman/pappan.. Man ser till att kämpa för att barnet får god kontakt med båda sina föräldrar.

  • Anonym (svartsjuk)
    Anonym (Tjej som inte är svartsjuk) skrev 2016-05-31 09:14:29 följande:
    Absolut måste man inte ha bilder, jag har inga bilder framme från mitt tidigare liv, för mig är det minnen i huvudet.

    Men att tex inte låta sina bonusbarn ha foton på sin biologiska mamma när man är hos pappa och hans nya kvinna är hemskt.

    "Bilderna kan vara på bonus rum, men jag absolut inte se några av dom i vardagsrummet eller köket".

    Låter lite som att barnen inte få titta på bilder någonannanstans än i sitt rum.

    Grunden tilll svartsjukan är nog osäkerhet. Känsla av otillräcklighet. Att jag inte är nöjd med mitt utseende. 
    Min kille har absolut inte gjort något för att jag ska känna så.  

    Ja alltså jag är ju medveten om hur jag själv vill bli behandlad. Vill inte ha en svartsjuk kille. Det är så osexigt. Men känslorna finns ju där och en känsla kan man inte styra över, men däremot kan man styra hur man agerar. Det är liksom så jag försöker leva mitt liv. Man behöver inte agera ut över minsta känsla. MAn får överväga om den känslan är befogad eller ej. Skulle jag vara befogat svartsjuk så har jag ju ett val, och det är att lämna. Man kan aldrig skylla sitt dåliga beteende på någon annan. 

  • Anonym (..)
    Anonym (Tjej som inte är svartsjuk) skrev 2016-05-31 06:19:35 följande:
    Hur kommer det sig? Dom har ju gjort slut och nu är han ihop med dig? Är det känslan att dom har något tillsammans - barnet - som kanske inte ni har?

    Ställer inte frågorna för att provocera fram något utan är mest fundersam över detta med svartsjukan.
    Jag vet ärligt talat inte. Det är inte barnet, honom älskar jag som mitt eget. Jag litar på min man till 110%. Det är henne jag inte litar på. Hon är.... konstig...
Svar på tråden Svartsjuka flickvänner