• Anonym (Jonte76)

    Hur ofta ska man ha sex?

    Hej

    Jag är en 43 årig svensk man som är gift med en kvinna från sydamerika som är 32 år gammal. Vi har varit gifta 8 år. Vi har haft mycket bråk OM SEX. Jag vill ha mindre och hon vill ha mer. Jag tycker att det räcker med 1 ell3r 2 gånger i månaden medan hon tycker att 2 eller 3 dagar i veckan är ok.

    Undrar om det är normalt som hon tänker eftersom jag känner mycket press att jag har sex med henne fast jag inte vill det.

    Jag undrar hur mycket ni har sex? Hur hinner ni att ha sex när ni har barn o arbete.

  • Svar på tråden Hur ofta ska man ha sex?
  • Anonym (perioder)

    Vi är periodare. Ibland har vi sex flera gånger om dagen, ibland har vi sex ett par gånger i månaden. Nu är vi i en period när vi har sex ungefär varannan dag. 

    Vi har en 5-månaders baby och en 2-åring. Jag är föräldraledig och hon jobbar 5-7 timmar om dagen på vardagar.

  • Hadraniel

    Kan ju bara tala för mig själv, men skulle det bli mindre än några gånger i veckan och inte bero enbart på en tillfällig svacka skulle jag nog börja fundera på om jag valt rätt partner och vill stanna i relationen. Dock skulle jag ju inte vilja vara tillsammans med någon som "ställde upp" på sex utan hon måste ju vilja så pass ofta själv också för att det ska funka. Självklart skulle jag ju prata med min partner om det blev mindre sex än jag stod ut med i relationen och försöka undersöka om vi kan hitta saker som gör sexet mer tilltalande för henne innan jag gav upp och gick vidare från relationen.

  • Lena

    Fundera på varför du inte vill och försök få mer lust men ha aldrig sex om du inte vill.

  • Påven Johanna

    Sex alla dagar i veckan är normalt för mig. Det är också vad jag vill ha. 

  • Anonym (ida)

    Vad ledsamt att läsa.... Har du alltid vart ointresserad av sex eller är det bara nu?

    Tycker synd om er båda. Jag har vart i bådas skor. Tyvärr så har jag efteråt fattat att när jag inte haft lust att ha sex med någon så har det att göra med mina känslor. Jag är inte kär längre. I ett förhållande så hade vi sex en gång i månaden. Jag hade ångest när den månaden hade gått och jag kände att jag behövde släppa till. Jag vet känslan.

    Om min nuvarande inte vill ha sex så skulle jag bli förkrossad! Jag vill ha sex jämt. :)

  • Anonym (Fia)

    Varför vill du ha sex så lite? Är det pga henne? Luktar hon..?

  • Anton Chigurh
    Haskel skrev 2016-05-30 22:07:31 följande:
    Lyssna till din kvinna, hon har rätt. Såsom kvinnor nästan alltid har.
    Min gode vän....stryk "nästan".

    Jag har aldrig varit med om motsatsen. 

    Eller jo, en gång.....hon sa: "Sväng vänster" när vi skulle svängt höger (eller om vi möjligen skulle rakt fram). Men det rättade hon till ganska omedelbart. 

    Typ, omgående.

    Fast det är enda gången. och det lär knappast upprepas.

    Må du få en fortsatt skön tisdag, Haskel.shiny.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • driver28

    Åter igen en tråd om en man som inte tar hand om sin kvinna i sängen. Det är många trådar där kvinnor klagar på detta. Här en annan variant. Och jag som fortfarande trodde att det var tvärt om?!?

  • Anonym (Ökenråtta)
    driver28 skrev 2016-06-01 09:50:58 följande:

    Åter igen en tråd om en man som inte tar hand om sin kvinna i sängen. Det är många trådar där kvinnor klagar på detta. Här en annan variant. Och jag som fortfarande trodde att det var tvärt om?!?


    Det är vanligare än du tror...min sambo är likadan som TS. Om han vill ha sex två gånger i månaden är det fest. Jag skulle föredra 2-3 gånger per vecka, minst. 

    En del män saknar helt enkelt sexdrift. 
  • Anonym (moderation)

    Vilken bullshit, alla sitter här och säger att du har fel och hon har rätt, bara för att de själva har ett stort behov av sex. Och hade du varit en kvinna som skrev hade tråden istället fyllts med dem som träter om ifall man ska ställa upp på sex oftare bara för att mannen vill mer, eller inte.

    Sanningen är väl att alla har olika behov, och att vad som är rätt för henne kanske inte är rätt för dig, och att om ni båda är rädda om förhållandet pratar ni om det och försöker förstå varandra och mötas någonstans på mitten.

  • Hadraniel
    Anonym (moderation) skrev 2016-06-01 10:35:24 följande:
    Vilken bullshit, alla sitter här och säger att du har fel och hon har rätt, bara för att de själva har ett stort behov av sex. Och hade du varit en kvinna som skrev hade tråden istället fyllts med dem som träter om ifall man ska ställa upp på sex oftare bara för att mannen vill mer, eller inte.

    Sanningen är väl att alla har olika behov, och att vad som är rätt för henne kanske inte är rätt för dig, och att om ni båda är rädda om förhållandet pratar ni om det och försöker förstå varandra och mötas någonstans på mitten.
    Det handlar väl knappast om "rätt eller fel" utan om vad man har för krav på en relation. För egen del anser jag att det är viktigt att jag har ett sexliv som jag är relativt nöjd med i en relation och då jag har en hög sexdrift krävs det ju att det förekommer sex ganska ofta för att det ska vara så. Anser båda partnerna att sex inte är så viktigt i deras relation eller båda har väldigt låg sexdrift är det ju "rätt" att fortsätta även om sexlivet blir dåligt, men mår någon dåligt av att man har sex allför sällan kan det ju vara värt att fundera på att gå isär istället och då kan ju det alternativet vara "rätt" istället.
  • moonvind

    Synd om din fru! Vi är 43/45 år gammal och har sex varje dag, minst en gång. Jobbar både två och har 2 barn varannan vecka. Har konstaterat att att ha sex mer sällan skulle inte fungera för någon av oss.

  • driver28
    Anonym (Ökenråtta) skrev 2016-06-01 10:27:48 följande:
    Det är vanligare än du tror...min sambo är likadan som TS. Om han vill ha sex två gånger i månaden är det fest. Jag skulle föredra 2-3 gånger per vecka, minst. 

    En del män saknar helt enkelt sexdrift. 
    Jag får väl inse att det är så då, men inte hemma hos mig i alla fall ;)
  • Anonym (M)

    Tja så ofta man /bägge vill är väl det bästa... Jag har left i en relation där vi faktiskt inte hade sex på flera år.... Har man varit utan ett tag försvinner liksom lusten helt.. I mitt fall berodde det på p-piller vilket knappast är ditt problem

    Ibland måste man ha sex för att vilja ha sex.. Nu säger jag inte att man ska ställa upp men att man ska vara öppen med att prova olika saker... Som bara vara nära, krama, smeka utan att det leder till sex... Eller prova bestäm en dag i veckan och se vad som händer...

    Med min nya man har vi i snitt haft sex varannandag.... Nu har vi spädbarn så nu är det sällan men vi vet båda två att det blir ändring på det men just nu prioriteras sömn och liten vill oftast sova mellan oss då hen nattammas

Svar på tråden Hur ofta ska man ha sex?