• Anonym (oj)
    Äldre 31 May 07:01
    1991 visningar
    20 svar
    20
    1991

    2650 kr tills den 25 juni?

    Tuff månad 2650 kr tills den 25 juni

    Hur klara man sig?

  • Svar på tråden 2650 kr tills den 25 juni?
  • Äldre 31 May 07:02
    #1

    Hur många är ni?

    Vad ska det räcka till?

  • Anonym (oj) Trådstartaren
    Äldre 31 May 07:04
    #2

    Bara mig bor själv

    Mat inget annat och mobil 95 kr

    Alla räkningar är betalda hyran med.

  • Anonym (Fatti­g mamma)
    Äldre 31 May 07:16
    #3

    Menar du allvar? Detta är ett hån mot oss som verkligen har det knapert, tycker jag.

    Jag lever på försörjningsstöd och har ca 1500:- kvar att leva på varje månad.

  • Anonym (oj) Trådstartaren
    Äldre 31 May 07:18
    #4

    Hur går ni det att gå runt?

    När jag hade försörjningsstöd fick jag 3880 kr i månaden för ingick inte hyran

    Hur kan ni få så lite över?

  • evaeva­18
    Äldre 31 May 07:20
    #5

    100 kr om dagen tänk så och handla så också

    Besök willys och netto!

  • Äldre 31 May 07:32
    #6
    Anonym (oj) skrev 2016-05-31 07:04:25 följande:

    Bara mig bor själv

    Mat inget annat och mobil 95 kr

    Alla räkningar är betalda hyran med.


    Då är det inget problem.
  • Anonym (Fatti­g mamma)
    Äldre 31 May 07:32
    #7

    Jag har andra räkningar som inte soc tar hänsyn till eller som inte ingår i normen. T ex så beviljar de bara 80:- per månad men min hemförsäkring är 150:- per månad. Personförsäkringarna betalar de inte övh.

  • Äldre 31 May 07:55
    #8

    Enkelt! Kycklingben, bananer, havregryn, knäckebröd, vitkål, jordnötter, torra bönor och kikärtor. Nyttigt och billigt!


    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • Anonym (oj) Trådstartaren
    Äldre 31 May 07:55
    #9

    Ok

  • Äldre 31 May 08:03
    #10

    Tycker det känns mycket till "bara" mat. Lagar du mat hemma eller äter ute?
    Jag och min fästman lägger ca 2-3000:-/mån på mat, då äter vi ofta kött och fisk. Vi lagar hemma och tar med matlådor till jobbet, för den pengen äter vi också ute någon gång /mån. Nu när jag tänker efter är nog förbrukningsprylar typ diskmedel och toapapper också inräknad i den summan..

  • Äldre 31 May 08:55
    #11

    Absolut går det att leva på 100:- om dagen, gjort det själv, och tom ganska länge pga olika omständigheter. Men det täcker både mat, förbrukningsmaterial och i viss mån även andra inköp om man är riktigt ekonomisk och håller i pengarna.

    Sen är det en fråga om det bara är en temporär månad, eller om det är omständigheter som kommer hålla i sig längre. Det är svårt att leva på lite pengar i längden, därför att du har aldrig råd att göra "bunker" inköpen som du spar pengar på. Därför det är ganska dyrt att vara fattig. Men det är bara att börja med att varje söndag titta igenom reklamen- vad är billigt den här veckan. Ringa in/klippa ut kuponger och göra inköpslista. Planera veckans matsedel efter det. Se till att äta alla mål mat hemma - måste för att få det att funka. Nöjes kontot blir givetvis inte fett, men man får vara uppfinningsrik. Såhär års är det fint väder att ha picknik ala knytkalas principen. Parkteater. Föreläsningar av olika slag. Biblioteket är en oanad källa - börja låna böcker och läsa. osv osv.  

  • Anonym (SS)
    Äldre 31 May 14:08
    #12
    Anonym (oj) skrev 2016-05-31 07:04:25 följande:

    Bara mig bor själv

    Mat inget annat och mobil 95 kr

    Alla räkningar är betalda hyran med.


    Om du har 2600 kr och du bara ska köpa mat till dig själv så förstår jag inte vad problemet är? Storhandla, köp inte utemat utan ta med matlådor till jobbet istället. Du klarar dig lätt på 1500-2000 kr då.
  • Anonym (oj) Trådstartaren
    Äldre 31 May 14:12
    #13

    Jo det måste gå.

  • Anonym (H)
    Äldre 31 May 17:46
    #14
    Anonym (Fattig mamma) skrev 2016-05-31 07:16:42 följande:

    Menar du allvar? Detta är ett hån mot oss som verkligen har det knapert, tycker jag.

    Jag lever på försörjningsstöd och har ca 1500:- kvar att leva på varje månad.


    Fan vad trött jag är på alla lättkränkta människor som dras som flugor till trådar som dessa. För ts kanske det är en väldigt stor skillnad jämfört med vad hon är van vid! Så lägg ner ditt "det är ett hån..".
  • Anonym (Fatti­g och ful)
    Äldre 31 May 18:17
    #15

    Jag har 80kr i plånboken.. Men jag tycker verkligen synd om dig. Not.

  • Anonym (oj) Trådstartaren
    Äldre 10 Jun 05:45
    #16

    Det går gått ganska bra hittils

    Fick dock en räkning på 367 kr skit också.

    Äter ganska allsidigt lite tråkigt dock.

  • Äldre 10 Jun 06:05
    #17
    Anonym (oj) skrev 2016-05-31 07:01:46 följande:

    Tuff månad 2650 kr tills den 25 juni

    Hur klara man sig?


    Trams! Vi är en familj på fyra och ska klara oss på samma summa. Mat, bränsle, nöje, mm.
  • Anonym (oj) Trådstartaren
    Äldre 10 Jun 06:13
    #18

    Hur kommer det sig?

  • Anonym (Grati­s pengar­)
    Äldre 12 Jun 06:32
    #19

    Fixa lite extra pengar, enkelt, snabbt och gratis! :)


    På denna länk får du tips: nodepositfreespins.blogg.se/

  • Äldre 13 Jun 00:42
    #20

    Den summan och mindre ändå har vi fått en familj på sex personer att leva på, ibland skulle det räcka till mat och kläder.

Svar på tråden 2650 kr tills den 25 juni?