• Anonym (Pia)
    Äldre 31 May 09:24
    3778 visningar
    22 svar
    22
    3778

    Varför har han inte berättat?

    Jag och mitt ex som jag har dottern ihop med har varit ifrån varandra i 5 år nu. Under den tiden har han levt ensam. Jag har avverkat några partners, men lever som sambo med min nya sedan två år.

    Jag och exet har kunnat samarbeta ganska bra genom åren. I början var det svårt när han fortfarande var ledsen över att ha blivit lämnad men sedan gick det bättre.

    Förra sensommaren började jag misstänka att han träffat någon. Han var på gott humör och det var mer städat än vanligt i huset. Han sa dock inget. Men dottern sa strax innan jul något om att pappas kompis som var en snäll tjej hade hälsat på.

    I januari när jag kom för att hämta dottern presenterade han mig för henne så då fick jag det bekräftat.

    Efter det har han inte sagt mer men hon har varit där ibland så jag har träffat henne. För några veckor sedan sa dottern att hon hade sovit över där men sov på soffan och dottern sa att de hade ätit pizza tillsammans men att tjejen hade bara kräkts upp maten hela tiden.

    I fredags när jag lämnade dottern var hon där. Det såg ut som att det var nya saker lite var stans i huset så jag fick en känsla av att hon flyttat in. På köksbordet låg ett papper där det stod 'Att tänka på när du flyttar' så jag fick en starkare känsla av det då.

    Jag lade också märke till att hon var rundare i ansiktet och att magen putade rejält under klänningen. Misstänker att hon är gravid men jag har inte frågat om det är så eller om hon flyttat in.

    Magen var inte bara en vanlig sambotjockmage utan det var verkligen det där spetsiga putet men det doldes rätt bra under klänningen. Syntes mest i profil.

    Om det är så att hon flyttat in och de väntar barn blir jag otroligt glad för hans skull. Det var verkligen på tiden och han förtjänar den lyckan.

    Men varför säger han inget? Inte ett ljud om att de bor ihop. Det ligger ändå i mitt intresse att veta vad som händer i min dotters liv. Dottern har sagt att tjejen är där jämt nu och det känns mysko att få sådan information av ett barn.

    Jag vet inte om jag vågar fråga heller. Han är lite av en mussla så jag lär inte få något ur honom först han själv väljer att prata om det, men när hade han tänkt att göra det då?

  • Svar på tråden Varför har han inte berättat?
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 31 May 09:38
    #1

    Fråga han om de flyttat ihop och kräv ett svar. Påverkar ju er dotter. Dottern kanske upplever att detta är en stor grej för henne med någon ny hos pappa. Ni behöver kunna kommunicera ihop er om hur ni ska bemöta frågor från dottern.

  • Hans liv hans val hans vecka då gör han vad han vill på den veckan så länge dottern inte är i fara du kanske inte har släppt honom än eftersom du bryr dig så mycket att hon flyttat dit å är gravid ?

  • Anonym (1)
    Äldre 31 May 09:42
    #3

    låter som min bror. När hans dåvarande tjej var typ i 7:e mån och hon var rejält tjock, utan att de sagt nåt (de bodde inte ihop) sa till slut min pappa "är det nåt på gång där eller?" (haha rätt uppenbart) och min bror bara "eh, ja, skulle ju sagt det, men , eh ) Han är inte så verbal kanske ska tilläggas, men ändå :) 

    Ditt ex borde ju kunna säga det. Det är ju så länge sen ni gick isär. Men du kan väl bara säga att det verkar som om hon bor där, och du bara undrar eftersom dottern ibland refererar till saker och det är svårt för dig veta hur du ska svara? 

  • Äldre 31 May 09:44
    #4

    Du har inget med hans liv att göra och så länge ert barn inte påverkas negativt så är det inget att bry sig om. Det tar nämligen bara en massa energi som du kan lägga på annat

    Däremot kan du säga: Jag har förstått att ni har flyttat ihop, vad roligt! Jag blir så glad för din skull!
    Då kanske det lättar för honom, kanske tycker han det är svårt att säga något om hon dessutom väntar barn. Det kanske har gått jäkligt fort. Det kan också vara så att det har gått för fort för honom själv och att det inte alls var meningen att hon skulle bli gravid osv och att han därför inget sagt.

  • Äldre 31 May 09:56
    #5

    Han säger inget för han tycker kanske inte att du har något med det att göra och ärligt, det har du ju inte så länge det inte påverkar er dotter. :)

  • Äldre 31 May 09:56
    #6

    Han säger inget för han tycker kanske inte att du har något med det att göra och ärligt, det har du ju inte så länge det inte påverkar er dotter. :)

  • Äldre 31 May 10:01
    #7

    Han kanske tänker att du kan räkna ut det själv eftersom både dottern pratar om det och du sett att hennes saker flyttat in. Sen kan det ju hända att hon inte är så långt gravid så de berättat ännu för någon. 

  • Anonym (Bioma­mman)
    Äldre 31 May 10:08
    #8

    Äsch! Så farligt är det inte. Du vet ju att han inte är så verbal, och då är det ju inte så konstigt att han inte berättar något så privat som det för dig.

    Mina barns pappa träffade en jättegullig tjej för ett tag sen. Där var det också barnen som berättade, helt spontant, vad de hade hittat på tillsammans och att hon hade sovit över. Jag litar på barnens pappa och vet att han inte skulle ta in någon i hans barns liv som skulle behandla barnen illa på något vis. Barnen är glada och tycker om henne, vilket är det viktigaste för mig. Att han inte berättade för mig omgående är helt sekundärt!

  • Anonym (:))
    Äldre 31 May 11:01
    #9

    Så länge inte barnet värkar må dåligt. När mitt barn var liten och jag fatta att pappan träffa någon. Ringde jag bara och fråga om jag kunde hälsa på henne, när jag hämta barnet. Ville bara se vem mitt barn träffa... Men det är faktist ända gången. Efter det har ingen av oss brytt oss vad den andra gör eller träffar... Han har tex aldrig träffat min sambo sen tre år, jag sa inte heller att han skulle flytta in. Vi har också ett barn, det fick han heller ingen info om. Jag lever mitt liv och han sitt, så länge vårt barn mår bra har vi ingen kontakt.

  • Anonym (!)
    Äldre 31 May 11:06
    #10
    Anonym (Pia) skrev 2016-05-31 09:24:40 följande:

    Jag och mitt ex som jag har dottern ihop med har varit ifrån varandra i 5 år nu. Under den tiden har han levt ensam. Jag har avverkat några partners, men lever som sambo med min nya sedan två år.

    Jag och exet har kunnat samarbeta ganska bra genom åren. I början var det svårt när han fortfarande var ledsen över att ha blivit lämnad men sedan gick det bättre.

    Förra sensommaren började jag misstänka att han träffat någon. Han var på gott humör och det var mer städat än vanligt i huset. Han sa dock inget. Men dottern sa strax innan jul något om att pappas kompis som var en snäll tjej hade hälsat på.

    I januari när jag kom för att hämta dottern presenterade han mig för henne så då fick jag det bekräftat.

    Efter det har han inte sagt mer men hon har varit där ibland så jag har träffat henne. För några veckor sedan sa dottern att hon hade sovit över där men sov på soffan och dottern sa att de hade ätit pizza tillsammans men att tjejen hade bara kräkts upp maten hela tiden.

    I fredags när jag lämnade dottern var hon där. Det såg ut som att det var nya saker lite var stans i huset så jag fick en känsla av att hon flyttat in. På köksbordet låg ett papper där det stod 'Att tänka på när du flyttar' så jag fick en starkare känsla av det då.

    Jag lade också märke till att hon var rundare i ansiktet och att magen putade rejält under klänningen. Misstänker att hon är gravid men jag har inte frågat om det är så eller om hon flyttat in.

    Magen var inte bara en vanlig sambotjockmage utan det var verkligen det där spetsiga putet men det doldes rätt bra under klänningen. Syntes mest i profil.

    Om det är så att hon flyttat in och de väntar barn blir jag otroligt glad för hans skull. Det var verkligen på tiden och han förtjänar den lyckan.

    Men varför säger han inget? Inte ett ljud om att de bor ihop. Det ligger ändå i mitt intresse att veta vad som händer i min dotters liv. Dottern har sagt att tjejen är där jämt nu och det känns mysko att få sådan information av ett barn.

    Jag vet inte om jag vågar fråga heller. Han är lite av en mussla så jag lär inte få något ur honom först han själv väljer att prata om det, men när hade han tänkt att göra det då?


    Vad har du med det o göra ? Om det drabbar din dotter negativt ja då kan du gå in o prata med honom men annars är det hans liv
Svar på tråden Varför har han inte berättat?