• Anonym (o)

    Är mitt liv för slappt?

    Jag jobbar heltid medan sambon är hemma med barnet och veckan ser ut såhär

    Mån - fre Jag går upp med barnet 6.30, gör i ordning oss båda och äter frukost, fyller ibland en tvättmaskin, åker till jobbet 7.45. Kommer hem 17.30-18 och tar då hand om barnet direkt, äter middag (sambon lagar) och sedan leker vi lite till läggdags, jag nattar vid 19.30-20. Fixar med tvätt och städar undan det värsta. Lördagar går upp samma tid, går till lekplatsen, går hem och äter lunch, barnet sover middag, jag städar och tvättar. Söndag går sambon upp först, jag sover till 8.30-9. Sen går ut med barnet, handlar, städar mm. Jag tycker att jag tar mycket ansvar trots att jag jobbar heltid men trots detta gnäller sambon runt 7.30 varje morgon när jag säger kan du gå upp nu för jag måste till jobbet om några minuter. Gör jag för lite?!?

  • Svar på tråden Är mitt liv för slappt?
  • Anonym (50/50?)

    Tycker inte alls att du gör för lite utifrån din beskrivning.

    Har några kompletterande frågor bara för att kunna göra en bättre objektiv bedömning.

    Hur gammalt är barnet och vilka andra sysslor gör sambon förutom att ta hand om barnet?

    När du städar, vad är det du städar då och i vilken omfattning?

    När du tvättar, hänger du även upp och viker in osv?

    Vad är det sambon gnäller om på morgonen, och vad är det du bör göra enligt sambon?

  • Anonym (o)
    Anonym (50/50?) skrev 2016-05-31 09:52:30 följande:

    Tycker inte alls att du gör för lite utifrån din beskrivning.

    Har några kompletterande frågor bara för att kunna göra en bättre objektiv bedömning.

    Hur gammalt är barnet och vilka andra sysslor gör sambon förutom att ta hand om barnet?

    När du städar, vad är det du städar då och i vilken omfattning?

    När du tvättar, hänger du även upp och viker in osv?

    Vad är det sambon gnäller om på morgonen, och vad är det du bör göra enligt sambon?


    Barnet är snart två. Sambon handlar och lagar mat dagligen, går ut med barnet, städar och tar hand om allt annat som har med barnet att göra under dagtid. Jag städar allt, även sambon städar men jag gör väl mer veckostädning och all tvätt samt plockar undan dagligen. Jag vill att sambon ska gå upp ca 7.30 så att jag slipper komma försent till jobbet.. Jag går ju upp först 6 av 7 dagar och fixar frukost så tycker inte det är för mkt begärt att sambon ska göra det utan att klaga.
  • Anonym (o)
    sportpappa skrev 2016-05-31 09:55:47 följande:

    Är det så att sambon sitter uppe halva nätterna istället för att sova?


    Nej absolut inte.
  • Anonym (50/50?)
    Anonym (o) skrev 2016-05-31 12:02:39 följande:
    Barnet är snart två. Sambon handlar och lagar mat dagligen, går ut med barnet, städar och tar hand om allt annat som har med barnet att göra under dagtid. Jag städar allt, även sambon städar men jag gör väl mer veckostädning och all tvätt samt plockar undan dagligen. Jag vill att sambon ska gå upp ca 7.30 så att jag slipper komma försent till jobbet.. Jag går ju upp först 6 av 7 dagar och fixar frukost så tycker inte det är för mkt begärt att sambon ska göra det utan att klaga.
    Tycker att er uppdelning verkar helt rimlig. Har du pratat med sambon om varför det klagas? Kan det inte helt enkelt ha med morgonhumör att göra? Eller beklagar sig sambon även annars också?
  • Anonym (o)
    Anonym (50/50?) skrev 2016-05-31 13:15:03 följande:
    Tycker att er uppdelning verkar helt rimlig. Har du pratat med sambon om varför det klagas? Kan det inte helt enkelt ha med morgonhumör att göra? Eller beklagar sig sambon även annars också?
    Ibland annars oxå ja..
  • Anonym (o)
    Duckan skrev 2016-05-31 13:17:43 följande:

    Hur tänker han att du ska kunna sköta dig jobb om han inte stiger upp?


    Jag vet inte , det sista jag hör innan jag stänger dörren är försök komma hem tidigt nu men det kan jag bara göra om jag börjar tidigt .. försöker alltid åka när det inte är rusningstrafik för att vinna tid och tar 30 min lunch för att kunna sluta tidigare nån dag i veckan. Alltså jag är ju uppe en hel timme före 7.30 och ibland kommer jag inte iväg förrän 8 för att sambon inte tar sig upp.
  • Anonym (50/50?)
    Anonym (o) skrev 2016-05-31 13:23:48 följande:
    Ibland annars oxå ja..
    Har ni pratat något om det? Får du något svar på varför det klagas?
  • Anonym (o)
    Anonym (50/50?) skrev 2016-05-31 13:30:54 följande:
    Har ni pratat något om det? Får du något svar på varför det klagas?
    Svaret är jag får är alltid jag var så trött eller liknande, men jag får aldrig svar på varför det måste gnällas jämt utan bara vad anledningen var senaste gången.
  • Anonym (50/50?)
    Anonym (o) skrev 2016-05-31 13:38:18 följande:
    Svaret är jag får är alltid jag var så trött eller liknande, men jag får aldrig svar på varför det måste gnällas jämt utan bara vad anledningen var senaste gången.
    Känns som att ett "tack-nu-är-det-bra"-samtal kan vara lägligt nu, innan det blir allt för infekterat och relationen blir lidande.
  • Anonym (o)
    Anonym (50/50?) skrev 2016-05-31 13:44:58 följande:
    Känns som att ett "tack-nu-är-det-bra"-samtal kan vara lägligt nu, innan det blir allt för infekterat och relationen blir lidande.
    Vad är ett tack nu är det bra - samtal?
  • Duckan

    Att du sätter dig ner med sambon och säger "Tack, nu är det bra med ditt gnällande om att stiga upp på morgonen för att jag ska iväg och jobba osv osv"

  • Anonym (50/50?)
    Duckan skrev 2016-05-31 13:57:41 följande:
    Att du sätter dig ner med sambon och säger "Tack, nu är det bra med ditt gnällande om att stiga upp på morgonen för att jag ska iväg och jobba osv osv"
    Exakt!
  • Tow2Mater

    Vad ni städar.... sluta med att städa så himla mycket kanske...

    Sätt barnet i sambons säng o åk till jobbet.

  • Anonym (o)
    Tow2Mater skrev 2016-06-01 04:29:54 följande:

    Vad ni städar.... sluta med att städa så himla mycket kanske...

    Sätt barnet i sambons säng o åk till jobbet.


    När jag säger städar så menar jag allt från att samla ihop smutsiga kläder och lägga dem i tvättkorgen till att plocka bort leksaker från bordet före middagen och torka smulor från diskbänken innan jag går och lägger mig. Lämna barnet i sängen går inte för barnet kan både klättra ner och öppna dörren och springa ut.
    Nu gjorde jag så att igår när sambon när ville ha pengar så skrev jag åååh inte NUU sen när jag fick ett meddelande tillbaka att jag måste gå till affären NU så skrev jag ja det är så jag känner det när jag måste till jobbet och du inte ens ids gå upp
    Imorse gick sambon upp och duschade 7.15 (jag var uppe 6) och jag kom i tid till jobbet för första gången på två-tre(?) veckor
Svar på tråden Är mitt liv för slappt?