• Anonym (Ts)

    Vad ska jag ge min f.d bonusdotter i examenspresent?

    Hon tar studenten nu på fredag och jag har ingen aning om vad jag ska ge henne?

    Det får inte vara för dyrt för jag är sjukskriven just nu.

    Hon är intresserad av mode och kläder, men jag har inte umgåtts så mkt med henne på senare tid av förklarliga skäl.

    Snälla hjälp mig med förslag?

  • Svar på tråden Vad ska jag ge min f.d bonusdotter i examenspresent?
  • Myling

    Räcker det inte med en kvast med vackra blommor? Jag minns inte alls vem som gav vad på studenten, det var ju så mycket folk... Annars kan ju en vattenkokare vara en bra grej till första egna hushållet...

  • Anonym (Ts)
    Myling skrev 2016-05-31 12:56:55 följande:

    Räcker det inte med en kvast med vackra blommor? Jag minns inte alls vem som gav vad på studenten, det var ju så mycket folk... Annars kan ju en vattenkokare vara en bra grej till första egna hushållet...


    Hon har bott i eget hushåll i snart 1 år.

    Är det inte lite futtigt med bara blommor? Ska man inte ge något minne?
  • Anonym (Ts)
    Fånga dagen skrev 2016-05-31 13:43:09 följande:

    Nåt smycke kanske? Örhängen i silver eller nåt liknande. Det behöver ju inte bli så dyrt.


    Tack, jag har faktiskt funderat på något sånt. Men svårt att veta vad hon gillar. Finns det något som är "inne" nu?

    Vi brukade ha likadana örhängen förr, så det finns en poäng i det faktiskt
  • ajsngggh
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-31 14:15:30 följande:
    Vi brukade ha likadana örhängen förr, så det finns en poäng i det faktiskt
    Köp ett par likadana som du har själv då, om du tycker dom kan passa en 19 årig tjej. Så kan du ju ha på dig samma par när du överger gåvan och påminna henne om att ni brukade ha matchande örhängen och att du ofta tänker på henne eller något annat fint, det vet du nog bäst själv :)

    Lycka till!
  • Fånga dagen
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-31 14:15:30 följande:
    Tack, jag har faktiskt funderat på något sånt. Men svårt att veta vad hon gillar. Finns det något som är "inne" nu?

    Vi brukade ha likadana örhängen förr, så det finns en poäng i det faktiskt
    Ja då kan det väl vara passande.  Be om hjälp i affären. De har koll på vad som är poppis för tillfället. Lycka till! Solig
  • Anonym (Ts)
    ajsngggh skrev 2016-05-31 14:22:34 följande:

    Köp ett par likadana som du har själv då, om du tycker dom kan passa en 19 årig tjej. Så kan du ju ha på dig samma par när du överger gåvan och påminna henne om att ni brukade ha matchande örhängen och att du ofta tänker på henne eller något annat fint, det vet du nog bäst själv :)Lycka till!


  • Litet My
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-31 13:09:00 följande:
    Hon har bott i eget hushåll i snart 1 år.

    Är det inte lite futtigt med bara blommor? Ska man inte ge något minne?
    Jag fick en karaff och 4 glas av kusinen (inte dyr modell). Det enda jag faktiskt hade nytta av :)
  • nevermind
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-31 14:15:30 följande:
    Tack, jag har faktiskt funderat på något sånt. Men svårt att veta vad hon gillar. Finns det något som är "inne" nu?

    Vi brukade ha likadana örhängen förr, så det finns en poäng i det faktiskt
    Köp inte smycken! Hon kanske inte gillar dom. Jag avskydde alla silversmycken jag fick. Fick ett guldarmband också när jag fyllde 20. Har aldrig använt det.
  • Frigående Fru

    En liten prydnadssak i en stil som passar henne, något som påminner henne om att hon är älskad precis som hon är. Det är inte alltid de dyra presenterna som gör skillnad, själv fick jag en enkel tavla med ett kinesiskt tecken för tur i studentpresent av en person som stått mig nära under uppväxten. Tavlan i sig är inte speciell, men personen jag fick den av är speciell och varje gång jag ser tavlan minns jag att han iaf trodde/tror på mig och önskar mig lycka i livet. En liten sak, ett minne, som skänker hopp när de grå molnen hopar sig...

  • Vinterankan
    nevermind skrev 2016-05-31 15:10:20 följande:

    Köp inte smycken! Hon kanske inte gillar dom. Jag avskydde alla silversmycken jag fick. Fick ett guldarmband också när jag fyllde 20. Har aldrig använt det.


    Och för mig var smyckena de enda studentpresenter som jag verkligen uppskattade.

    Snö of sweden tycker jag har många fina saker till bra priser.
  • Anonym (1)

    jag har gett pengar till studenter + en liten blomma. då får de köpa vad de vill 

Svar på tråden Vad ska jag ge min f.d bonusdotter i examenspresent?