• Svar på tråden Hur berätta berättade ni för barnet?
  • tjejenA
    gravid2016hoppas skrev 2016-05-31 14:59:58 följande:

    Sonen är 6


    Att han ska bli storebror när det är sommar. Det ligger en bebis i magen. Han fick vara med på ultraljudet och tyckte det var spännande. Han är 3 och ett halvt år.
  • LaOtona

    Sa att det ligger en bebis i magen som kommer ut när dottern fyllt år. Vi filmade också, tips!

  • Carambolan

    Vi har också bara berättat att till sommaren/efter julen kommer det en bebis. Sist var mina 3,5 och 6. Vi berättade typ 4 månader innan.

    Rekommenderar inte att ha barnet med på ultraljudet. Så gjorde en vän till mig i v 20 och de fick veta på RUL att fostret var dött. Inte så vanligt kanske, men...

  • Fia 28
    Carambolan skrev 2016-05-31 16:01:36 följande:

    Vi har också bara berättat att till sommaren/efter julen kommer det en bebis. Sist var mina 3,5 och 6. Vi berättade typ 4 månader innan.

    Rekommenderar inte att ha barnet med på ultraljudet. Så gjorde en vän till mig i v 20 och de fick veta på RUL att fostret var dött. Inte så vanligt kanske, men...


    Här står det i kallelsen till UL att inga barn får följa med.

    Tycker det låter bra att säga till hösten/sommaren etc, för små barn vet ju inte hur länge 9 månader är.
  • mammalovis

    Om jag inte minns fel visade vi upp bilden från kub och berättade ungefär när x och y har fyllt år kommer bebisen, då det var mitt på hösten. Äldsta var då 4,5 år. Vi ville veta säkert att bebisen levde först.

Svar på tråden Hur berätta berättade ni för barnet?