• Femman79

    Foglossning hur tidigt?

    Hur tidigt har ni fått foglossning i graviditeten?

    Jag har fått runt vecka 12 med 3e och 4e barnet.

    Har även en skada i bäckenet sen förlossning med nr 3 och därför kom 4an med planerat snitt.

    Antingen är nåt väldigt fel eller så har mona foggar börjat spöka redan.

    Vet att det är hormonelt nämligen.

    Är bar i vecka 7 men sen igår har jag ont nere i ljumskarna/långt ner i magen på sidorna och på snippan. När jag reser mig och när jag går.

    Är detta möjligt?

  • Svar på tråden Foglossning hur tidigt?
  • Hbsson

    Det är säkert möjligt. Började själv känna av de i v12. Är i v14 nu. En kompis till mig hade ett helsike redan v 9 :/

  • Ukkelill

    Med andra barnet var det ett av de första symptomen. Det släppte fort och sen kom det tillbaka v 11. Barnet är två nu och det har inte gått över än...

    Var rädd om dig och lycka till med graviditeten!

  • Pojkmamma86

    Med tredje barnet börja det redan i v.8 sjukskriven på halvtid från v.16 o heltid från v.24. Fick använda kryckor både med andra o tredje barnet pga fogarna. Min barnmorska rådde mig till att vänta minst 5år om vi ville ha fler barn för annars är risken stor att jag får sitta i rullstol.

  • Pojkmamma86

    Nej jag har fortfarande problem med foglossningen värst är det under mensen. Det försvann inte efter barn 2 heller :(

  • annieh897

    Jag kände av foglossning redan innan jag plussade, även om jag inte förstod då vad det var. Sen höll det sig i schack t o m ca v 10 då det blev mer kännbart. Ökade sen sakta t o m v 28/29 då det plötsligt blev sju resor värre och nu i v 39 kan jag nästan inte gå. Jag har EDS och överrörligt bäcken redan innan graviditeten så antagligen därför jag drabbats så hårt och tidigt.

  • Eili

    Min sjukgymnast sa att det kommer kvinnor som inte ens vet om att de är gravida som har foglossning och att det verkligen kan börja precis när som helst.

    Jag fick det i vecka 18, går in i vecka 21 imorgon. Men jag upplever att det blivit lite bättre för mig :)

  • Miss Maria

    Jag har haft det konstant sen min första grav 2005. Med andra och tredje barnet sjukskriven sen v6. Lider sjukt mycket av det.

  • Adorii

    Jag låg i precis dom här tankarna och just i stunden såg jag denna tråd.

    Är också bara i v7 men efter en dag så börjar det sticka till i höften/svanken ner mot underlivet och låret. Hade bara foglossning från v29 till typ v34 med första graviditeten. Kan det vara foglossning redan?? Känner igen smärtan på någotvis men den är mycket lindrigare

Svar på tråden Foglossning hur tidigt?