• Anonym (ts)
    Äldre 31 May 20:01
    5592 visningar
    23 svar
    23
    5592

    Sambo som är bättre på ALLT

    Min sambo och jag är båda 27 år och har bott ihop i 2 år. Varit tillsammans i 3.
    Älskar honom och vi har det bra men på senare tid har jag varit nere då jag har insett att han är bättre än mig på ALLT. Listan är jättestor men jag kan nämna några saker:

    -Matlagning. Jag är väl "normal", men han får alltid komplimanger osv när han lagar och det smakar verkligen bättre. 
    -Han tjänar 8 tusen mer än mig. Vi är i samma bransch men han har ett snäpp högre position än mig, trots att jag har jobbat längre. Senaste lönesamtalet fick han 3000!! utan att byta arbetsuppgifter.
    -Jag tog körkort förra året, har misslyckats 2 gånger innan det. Han tog när han var 18 och har även körkort för motorcykel och släp.
    -Jag tränar mycket mer ändå springer han mycket längre och snabbare än mig. När vi båda skulle gå ner i vikt gick han ner typ 10kg trots att han fuskade med skräpmat, medans jag gick all in och gick ner kanske 3 under samma period. 
    -Jag spelar mer datorspel än honom, ändå slår han mig enkelt när vi spelar tillsammans.

    Det var bara några saker. Han verkligen försökt tänka efter och komma på saker jag är bättre på, men det finns verkligen inget!
    Vet att jag inte borde känna så, men jag mår lite dåligt pga detta :(
    Nån som känner samma sak? Hur tänker ni? Är det bara så att vissa är bra på allt?

  • Svar på tråden Sambo som är bättre på ALLT
  • Anonym (.)
    Äldre 31 May 20:02
    #1
    -3

    Du är kvinna, han är man. Ingen raketkunskap va?

  • Anonym (.)
    Äldre 31 May 20:03
    #2
    -1

    Kan också intyga att ingen kvinna varit någonstanns i närheten av mig i något överhuvudtaget.

    Inte ens i närheten.

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 31 May 20:06
    #3
    +3

    Inte i arrogans heller, förmodligen...


    Anonym (.) skrev 2016-05-31 20:03:10 följande:

    Kan också intyga att ingen kvinna varit någonstanns i närheten av mig i något överhuvudtaget.

    Inte ens i närheten.


  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 31 May 20:30
    #7

    vet att han har andra förutsättningar som man, men jag tycker detta nästan är löjligt.
    En annan sak som jag kom på är hans vänner. Han har jättemånga bra vänner som är supertrevliga allihopa, jag har kanske ett par stycken. Jag har jättesvårt att knyta sådana band.

  • Anonym (O)
    Äldre 31 May 20:52
    #8

    Alltså någonting måste du ju ha eftersom en man som han har valt just dig till sin partner. En del egenskaper är bara väldigt svåra att sätta ord på.

  • Anonym (Mauri­ce)
    Äldre 31 May 20:56
    #9
    +2
    Anonym (.) skrev 2016-05-31 20:03:10 följande:

    Kan också intyga att ingen kvinna varit någonstanns i närheten av mig i något överhuvudtaget.

    Inte ens i närheten.


    Inte ens i sängen?
    Ses vi på Pride, snygging?
  • Äldre 31 May 21:06
    #11
    Anonym (ts) skrev 2016-05-31 20:01:25 följande:
    Min sambo och jag är båda 27 år och har bott ihop i 2 år. Varit tillsammans i 3.
    Älskar honom och vi har det bra men på senare tid har jag varit nere då jag har insett att han är bättre än mig på ALLT. Listan är jättestor men jag kan nämna några saker:

    -Matlagning. Jag är väl "normal", men han får alltid komplimanger osv när han lagar och det smakar verkligen bättre. 
    -Han tjänar 8 tusen mer än mig. Vi är i samma bransch men han har ett snäpp högre position än mig, trots att jag har jobbat längre. Senaste lönesamtalet fick han 3000!! utan att byta arbetsuppgifter.
    -Jag tog körkort förra året, har misslyckats 2 gånger innan det. Han tog när han var 18 och har även körkort för motorcykel och släp.
    -Jag tränar mycket mer ändå springer han mycket längre och snabbare än mig. När vi båda skulle gå ner i vikt gick han ner typ 10kg trots att han fuskade med skräpmat, medans jag gick all in och gick ner kanske 3 under samma period. 
    -Jag spelar mer datorspel än honom, ändå slår han mig enkelt när vi spelar tillsammans.

    Det var bara några saker. Han verkligen försökt tänka efter och komma på saker jag är bättre på, men det finns verkligen inget!
    Vet att jag inte borde känna så, men jag mår lite dåligt pga detta :(
    Nån som känner samma sak? Hur tänker ni? Är det bara så att vissa är bra på allt?
    Vilken tur då att din partner inte har valt dig för egenskaper som robotar lätt gör 100 gånger bättre, för då hade han valt en robot. Sannolikt valde han dig, för att du doftar gott och bekräftar honom med leende ögon och närhet. Du är säkert bättre än honom på massor av svårmätbara områden, men vad spelar det för roll?
  • Anonym (Lite salt)
    Äldre 31 May 21:23
    #12

    Fast ett förhållande är väl knappast en tävling? Varför är du så besatt av att hålla koll på vem som är bäst på vad? Njut av hans goda matlagning istället!

  • sextio­talist
    Äldre 31 May 21:35
    #14
    Anonym (.) skrev 2016-05-31 20:03:10 följande:

    Kan också intyga att ingen kvinna varit någonstanns i närheten av mig i något överhuvudtaget.

    Inte ens i närheten.


    Jag har högre lön, lagar godare mat, är snabbare och bättre kondis än min sambo (trots att jag röker), jag hade högre betyg (även bättre än de flesta killarna i min klass). Han är stolt över mig
  • sextio­talist
    Äldre 31 May 21:36
    #15
    +1

    Vänta 20 år så är du bättre i det mesta.

Svar på tråden Sambo som är bättre på ALLT