• Anonym (Va?)
    Äldre 31 May 23:27
    6575 visningar
    45 svar
    45
    6575

    Ska dottern aldrig lära sig snacka?

    Har en tjej på drygt två år där språket går, extremt,trögt framåt. Alla säger att det kommer. Men när?

    Hon snackar och så hela tiden men det mesta är obegripbart.

  • Svar på tråden Ska dottern aldrig lära sig snacka?
  • Steven­Diese
    Äldre 31 May 23:36
    #1

    Hon är ju bara 2! Det kommer när det kommer.

  • Anonym (Va?) Trådstartaren
    Äldre 31 May 23:40
    #2

    Men visst pratar de flesta vid två års ålder? Alltså hyffsat förståbart iaf?

  • Äldre 31 May 23:43
    #3

    Hon kommunicerar på många sätt. Fokusera inte bara på det verbala. Ju mer du läser hennes sätt att kommunicera, desto mer skapas intresse hos henne att kommunicera med dig, även verbalt. Kommunicera med henne på de sätt hon behärskar så ökar hennes intresse även för verbal kommunikation.

  • Äldre 31 May 23:43
    #4
    Anonym (Va?) skrev 2016-05-31 23:40:16 följande:
    Men visst pratar de flesta vid två års ålder? Alltså hyffsat förståbart iaf?
    Nja, de flesta pratar rätt obegripligt. Av mina 7 barn är det 1 som pratat i begripliga meningar i den åldern. 1 hade bara ett ordförråd på 3-4 ord och resten var mest "Ööö" och "Däää". Någon hade många ord men så otydliga att man ändå inte förstod. De övriga pratade så där genomsnittligt halvbra.
  • Anonym (Va?) Trådstartaren
    Äldre 31 May 23:46
    #5
    Feronia skrev 2016-05-31 23:43:35 följande:

    Hon kommunicerar på många sätt. Fokusera inte bara på det verbala. Ju mer du läser hennes sätt att kommunicera, desto mer skapas intresse hos henne att kommunicera med dig, även verbalt. Kommunicera med henne på de sätt hon behärskar så ökar hennes intresse även för verbal kommunikation.


    Jag förstår!

    Ja hon är duktig på att kommunicera, men inte i talade ord. Ska tänka på det du skriver.
    lövet2 skrev 2016-05-31 23:43:49 följande:

    Nja, de flesta pratar rätt obegripligt. Av mina 7 barn är det 1 som pratat i begripliga meningar i den åldern. 1 hade bara ett ordförråd på 3-4 ord och resten var mest "Ööö" och "Däää". Någon hade många ord men så otydliga att man ändå inte förstod. De övriga pratade så där genomsnittligt halvbra.


    Aha. Tycker 'alla andra' verkar prata så bra...
  • Litet My
    Äldre 31 May 23:52
    #6
    Anonym (Va?) skrev 2016-05-31 23:40:16 följande:

    Men visst pratar de flesta vid två års ålder? Alltså hyffsat förståbart iaf?


    Nej verkligen inte.
  • Äldre 31 May 23:54
    #7
    Anonym (Va?) skrev 2016-05-31 23:46:36 följande:
    Aha. Tycker 'alla andra' verkar prata så bra...
    Generellt är det så med 2-åringar, att de som är duktiga på att prata, de pratar. De övriga slåss i stället.
  • Anonym (F)
    Äldre 31 May 23:59
    #8

    Har hon precis fyllt 2 år eller är hon närmare 3? För då är det rätt stor skillnad tycker jag. Min son blir 3 år om 1,5 månad och pratar längre meningar som går att förstå bra. Allt förstår vi inte men det mesta iaf. Men när han precis fyllt 2 år till ca 2,5 var det mycket "prat" men relativt obegripligt.

  • klocki­s16
    Äldre 1 Jun 00:06
    #9

    Min dotter va oxå seg i talet, på bvc sa dom att vissa barn väntar tills dom känner sig säkra på orden.

    Min särbos son är 2 1/2 nu och har precis börjat tala ordentligt. Innan fatta man inte nå vad han pratade om. De kommer ????

  • Anonym (Va?) Trådstartaren
    Äldre 1 Jun 00:19
    #10
    Anonym (F) skrev 2016-05-31 23:59:42 följande:

    Har hon precis fyllt 2 år eller är hon närmare 3? För då är det rätt stor skillnad tycker jag. Min son blir 3 år om 1,5 månad och pratar längre meningar som går att förstå bra. Allt förstår vi inte men det mesta iaf. Men när han precis fyllt 2 år till ca 2,5 var det mycket "prat" men relativt obegripligt.


    Hon blev två precis i slutet på mars. Så närmare två än tre år
Svar på tråden Ska dottern aldrig lära sig snacka?