• Anonym (Ensam­)
    Äldre 31 May 23:42
    2859 visningar
    2 svar
    2
    2859

    Jag känner mig ensam i min egen familj

    Jag har en tonårsdotter och en man, hennes pappa. Vi är en liten familj. Jag och min dotter var alltid väldigt tighta när hon var mindre. Det var mamma, mamma, mamma hela tiden. Nu på senare år har det ändrats och hon har blivit väldigt pappig.

    Hon och sin pappa tränar ihop, de spelar samma fåniga dataspel och pratar om detta dataspel väldigt ofta. Om de inte spelar ihop så pratar de om det. Pratar de inte om det så är de på gymmet ihop.

    Det känns som de har blivit så väldigt fina vänner och jag hamnat utanför. Hon har alltid haft svårt med vänner och har väldigt få hon umgås med utanför skolan. Det är jättesynd med mobbing och så men hon tar nästan min man ifrån mig. Och han tar henne ifrån mig.

    Innan delade hon mina intressen mycket, men nu är det som en karbonkopia av sin pappa. Det pappa gillar, det gillar hon. Hon vill göra allt med sin pappa och de vill göra saker som jag har 0 intresse för så jag blir utanför.

    Hur löser man det här???

  • Svar på tråden Jag känner mig ensam i min egen familj
  • Äldre 31 May 23:49
    #1

    Jag tror du får se tiden an och inte göra för stort problem av det. Prata med din man om hur du känner, utan att skuldbelägga, men så att han förstår och kan försöka stötta upp dig. Du är viktig för din dotter och det finns säkert bitar som är unika bara för dig i era relationer, det är jag helt övertygad om. Lycka till

  • Anonym (??)
    Äldre 1 Jun 10:08
    #2

    Som ovan säger, gör inte något problem av det. Hon är i en ålder där hon ser oerhört mycket upp till pappa, blivit "pappas flicka". Men när du säger att hon tar din man ifrån dig, så känns det väldigt osunt! Så får du inte tänka. Det är hans barn också. Var glad för att de umgås. Det känns nog inte som om du är ensam utan mer att du är svartsjuk på deras relation. Verkligen inte sunt.

Svar på tråden Jag känner mig ensam i min egen familj