• Simone

    Mysiga ställen i Sverige

    Jag, min sambomisshandel vår dotter på 8 månader hade tänkt att åka runt i Sverige i sommar och semestra. Vi skulle behöva lite tips på olika stämman man kan åka till. Har ni något ställe ni kan rekommendera? Vi är öppna för precis alla förslag och vart i Sverige det ligger spelar inte så stor roll :)

  • Svar på tråden Mysiga ställen i Sverige
  • Simone
    Minimalen skrev 2016-06-01 08:31:08 följande:

    Sambomisshandel ?


    Hahaha herregud! "Och" ska det stå! Dessa telefoner....
  • isolande

    Vi brukar alltid köra en vända till parken Zoo i Eskilstuna, men våra barn är ju lite större...En 8 månaders bryr sig ju liksom inte Glad.

    Sen är ju min favorit Hunnebostrand på västkusten. Perfekt strand för barn och en del aktiviteter för alla däromkring. Finns Nordens ark i närheten om de vuxna vill gå på Zoo, rolig gammal tennishall med krimskrams på Smögen om det regnar nån dag, båthamnar, underbar natur och bra restauranger både i Hunnebo, på Smögen och i Kungshamn (allt ligger nära, men man behöver ha bil). Campar ni så finns det jättefina campingplatser precis vid havet med stugor och husvagnsplatser.

    Tyvärr är det så jäkla långt för oss som bor i Stockholm och har barn som hatar att åka bil.... Vår familj "måste" dessutom en vända till Norrland varenda förbenade sommar oxå, så jag har inte haft med mina barn till Bohuslän än. Jag åker själv istället....

  • isolande

    Ska tillägga att jag har varit där varenda sommar sedan -98. Har lärt känna så mycket underbara människor som bor där och lokalborna är de mest gästvänliga folket som finns! ÅK Flört

  • Simone
    isolande skrev 2016-06-01 08:43:11 följande:

    Vi brukar alltid köra en vända till parken Zoo i Eskilstuna, men våra barn är ju lite större...En 8 månaders bryr sig ju liksom inte .

    Sen är ju min favorit Hunnebostrand på västkusten. Perfekt strand för barn och en del aktiviteter för alla däromkring. Finns Nordens ark i närheten om de vuxna vill gå på Zoo, rolig gammal tennishall med krimskrams på Smögen om det regnar nån dag, båthamnar, underbar natur och bra restauranger både i Hunnebo, på Smögen och i Kungshamn (allt ligger nära, men man behöver ha bil). Campar ni så finns det jättefina campingplatser precis vid havet med stugor och husvagnsplatser.

    Tyvärr är det så jäkla långt för oss som bor i Stockholm och har barn som hatar att åka bil.... Vår familj "måste" dessutom en vända till Norrland varenda förbenade sommar oxå, så jag har inte haft med mina barn till Bohuslän än. Jag åker själv istället....


    Det lät mysigt! Det får bli ett utav ställena att besöka! Tack för tipset :D vad segt att behöva åka så långt med barn...
  • isolande
    Simone skrev 2016-06-01 09:00:21 följande:
    Det lät mysigt! Det får bli ett utav ställena att besöka! Tack för tipset :D vad segt att behöva åka så långt med barn...
    Du kommer inte ångra dig! Mitt tips är att bo i Hunnebostrand eller Ulebershamn, och sedan göra dagsutflykter till Kungshamn och Smögen. I Hunnebo och Ulebershamn slipper man brattiga ungdomsgäng som för liv på kvällarna. De hänger hellre runt Kungshamn och Smögen eftersom det är där de flesta partykrogarna ligger och folk går dit med sina båtar och festar i hamnen.

    Tipsar om Sandön på Smögen och Fisketångens badplats i Kungshamn för bebisar. Där är det sandstrand och inte klippbad Glad. Ta även båtturen med Zita mellan Kungshamn och Smögen istället för bil!
  • Simone

    [quote=76676855][quote-nick]daimstrut skrev 2016-06-01 09:44:59 följande:[/quote-nick]Visingsö är mysigt! Har ett bra vandrarhem som kan rekommenderas.[/

    Vad heter vandrarhemmet? :)

Svar på tråden Mysiga ställen i Sverige