• Aniiee

    Spelreleaser 2016 och annat spel-flum

    Vet ni vilket mitt knäppaste drag är? Jag tänker, men jag gör inte. Jag planerar, men inget händer. Jag berättar detta för att jag har tänkt starta den här tråden sen forever, men inte kommit mig för. Men, nu är den startad. Yay me!

    Hur som haver.... Det är snart E3, och precis som 2014 och 2015 så kommer jag sitta uppe och titta på presskonferenserna. Mer om det den 13e juni. När jag funderade på årets upplägg så kom, jag också att tänka på att det kanske är dags att göra den här tråden. Bara 6 månader för sent.

    Så, in the end, låt mig tipsa om några bra spel som kommit hittills i år.

    Januari bjöd på bland annat Assassin's Creed Chronicles: India, Banner Saga (som port från PC till PS4/Xbone), Gone Home (ytterligare en port), Dragon's Dogma: Dark Arisen (port åt andra hållet), Mario&Luigi: Paper Jam, Final Fantasy Explorers och This War of mine.  

    Februari började bra med en port/nysläpp av Tales Of Symphonia. Sean dråsade Crypt of the Necrodancer, Not a Hero, XCom 2, Arslan: The Warriors of Legend, ACC: Russia, Firewatch och Lovers in a dagerous spacetime in, tätt följt av Umeå-utvecklade Unravel. Spelserien Fire Emblem fick också ett nytt spel: Fates, som är uppdelat mellan Birthright och Conquest.

    Mars började med besvikelse: Uncharted 4 uppskjutet. Snyft. I gengäld portades Heavy Rain till PS4. Yay. Ett annat spel som kom från ps3 till ps4 var The Witch and the Hundred Knight. Sedan trillade The Division, Hitman, Senran Kagura Estival Versus, Pokken Tournament, 101 ways to day, och Litchdom: Battlemage in. Don't Starve fick expansionen Shipwrecked, och det kom en Definitive Edition till Ori and the Blind Forest.

    I April kom Enter the Gungeon, Quantum Break, Dark Souls 3, och Invisible Inc. 

    Maj kom med sommarvärme och Uncharted 4: A Thief's End. Yay. Och så Battleborn, Final Fantasy X oxh X-2 portat till PC, Doom, expansionen Blood and Wine till The Witcher 3, och fenomenet Overwatch

    Juni har ju bara precis kommit, och eftersom No man's sky har bekräftats uppskjutet så får jag istället se fram emot Atelier Sophie, Mirror's Edge Catalyst, Odin Sphere Leifthraser, och Star Ocean: Integrity and Faithlessness.

    Ett inte helt dåligt första halvår, med andra ord. (Alla fetade speltitlar är mina must-buy's)

    Så, nu vet ni. Om ni har några spel att tipsa om som kommit ut (eller nyslläpts eller portats) 2016, så gör gärna det. Prata på om allt möjligt, fråga gärna saker, pladdra och mal.


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Svar på tråden Spelreleaser 2016 och annat spel-flum
  • Carambolan

    Suverän tråd! Jag har fortfarande inte hunnit beta av höstens spel ännu så det här var bra uppladdning inför semestern. Heavy Rain är nog det jag är mest sugen på, som gick från 360 till ps4 och alltså inte har spelat det innan.

    Jag är en sucker för postapokalypstema och älskar minecraft, så jag är taggad inför releasen av 7 days to die på konsol (spelar sällan på pc så det har jag inte heller provat innan).

  • Aniiee
    Carambolan skrev 2016-06-01 23:20:56 följande:

    Suverän tråd! Jag har fortfarande inte hunnit beta av höstens spel ännu så det här var bra uppladdning inför semestern. Heavy Rain är nog det jag är mest sugen på, som gick från 360 till ps4 och alltså inte har spelat det innan.

    Jag är en sucker för postapokalypstema och älskar minecraft, så jag är taggad inför releasen av 7 days to die på konsol (spelar sällan på pc så det har jag inte heller provat innan).


    Kul att du tycker det =) 

    Heavy Rain är bra. Köp det. Eller köp paketet Heavy Rain/Beyond Two Souls. Beyond är inte lika bra enl. mig, men det är värt att spela igenom en gång. 

    7 days to die var jag på vippen att skriva med, också. 
    You are the creators and the curators of your own lives
  • Aniiee

    Lite Juli-releaser!

    Banner Saga 2 dyker upp. Toppen tycker jag eftersom jag gillade Banner Saga. Lite throwback till de gamla isometriska RPG-spelen.

    Song of the Deep ser ju också ut som ett intressant litet spel. Måste testas.

    I am Setsuna, som presenterades på E3 2015 har jag längtat efter. Måste inköpas asap.

    Ytterligare 30+ spel kommer i Juli, men inget som jag personligen är särskillt intersserad av. Några portar, kanske. Men det är sommar, och därmed mest dötid. Juli - Augusti brukar vara lite dötid. Dock kommer det några intressanta titlar i Augusti i år som jag ser fram emot, bland annat No Man's Sky och Deus Ex: Mankind Divided.


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
Svar på tråden Spelreleaser 2016 och annat spel-flum