• Anonym (Odödl­ig)
    Äldre 7 Jun 04:01
    1267 visningar
    2 svar
    2
    1267

    Varför kan jag inte äta och dricka med måtta?

    Hej familjeliv. 

    Jag tror jag har problem. Jag har alltid varit en s.k. njutningsmänniska som tar för mig av det goda i livet.

    Jag äter gott och mycket, dricker mycket, snusar, röker och tar droger ibland. På senare år har jag gått och blivit pappa till två små barn, och jag borjar bli orolig over mitt beteende. 

    Jag vill inte sluta festa och njuta, men jag önskar att jag kunde gora det med lite måtta. Till exempel dricker jag varje kväll men skulle garna göra det bara på helgerna. Det är svårt att ändra dock, varje kväll blir jag sugen på alkohol och av någon anledning kan jag inte dricka ett eller två glas vin - det slutar alltid med att jag dricker en och en halv flaska innan kvällen är slut. 

    Om jag har kokain hemma (min fru kan också ta lite ibland) kan jag inte låta bli det.. Vi köper ibland ett gram som vi kan ha om vi går ut, men jag tar i smyg så fort min fru somnat. Jag kan helt enkelt inte stå emot... Jag vill inte ljuga för min fru längre, och jag är trott på att må dåligt och vara rädd för att bli påkommen.

    Vi skulle köpa ett gram häromdagen.. Jag köpte i själva verket tva och gömde den ena. Nu är bada pasarna tomma, och jag maste nu köpa en till för att ersätta den vi skulle ha tillsammans, utan att berätta för henne. Pinsamt.

    Jag har blivit överviktig på grund av dels mitt drickande och dels av att jag äter som en elitidrottare men har ett stillasittande jobb. 

    Varför gör jag så här? Jag är ju inte beroende av t.ex. kola, kan utan problem vara utan i ett halvår - men om det finns inom räckhåll så åker det in i näsan. Jag kan inte behärska mig!

    Hjälp?
  • Svar på tråden Varför kan jag inte äta och dricka med måtta?
  • Äldre 7 Jun 04:24
    #1
    +1

    Gammal vana? Sluta ha det hemma.

  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 7 Jun 07:15
    #2

    Du kan inte stå emot eftersom du har en beroendehjärna. Läs Bitten Jonssons "Sockerbomben i din hjärna" så kommer du förstå.

Svar på tråden Varför kan jag inte äta och dricka med måtta?