• Äldre 22 Jun 07:22
    3309 visningar
    35 svar
    35
    3309

    FET i sommar

    Efter första IVF:en i april-maj 2013 fick vi vår dotter i jan -14. Hade även turen att få sex st 2dagars till frysen.
    De senaste 10 månaderna har jag blivit spontant gravid två ggr men mf i vecka 9 resp vecka 7.
    För att testa något annat och få något bättre garanti på embryona ska vi imorn torsdag testa en FET med dotterns "tvilling"-ägg från 2013!
    Är helt inställd på att det inte kommer gå lika lätt som dottern. Minst tre FET räknar jag nog med.
    Nån annan som ska göra en FET i sommar? Vad är din historia?

  • Svar på tråden FET i sommar
  • Äldre 24 Jun 10:21
    #1

    Fick tillbaka ett embryo som höll på att dela sig i igår :)
    Inser även att det finns risk för tvillingar då vi även testade på egen hand denna månad. (Vi trodde ÄL skulle komma sent och att möjlig FET skulle krocka med midsommar)
    Ingen annan som gjort FET i dagarna?

  • Äldre 9 Jul 17:28
    #2

    Hur har det gått för dig?
    Vi väntar på att kliniken ska öppna i slutet av juli för att få göra första FET

  • Äldre 9 Jul 17:33
    #3

    Hej. Efter 3 års försök fick vi i december 2015 äntligen våran efterlängtade son tack vare IVF.

    Har 3 frysta embryon kvar. I augusti ska vi till kliniken för ett återförande. Vi vill båda ha barn tätt och eftersom det tog så lång tid med första ser vi ingen anledning att vänta :)


  • Äldre 9 Jul 23:58
    #4

    Blev tyvärr inget denna gång! Mensen kom som en klocka exakt 14 dar efter ÄL. Testade minus dagen innan. Officiell testdag är först måndag men jag vet ju redan att det är kört!
    Kände redan innan att det var det- har ju ändå varit gravid tre ggr och denna gång hade jag noll tecken!
    Känns helt ok, får ta nya tag i aug/sep!

  • Äldre 15 Jul 10:26
    #5
    KattenH81 skrev 2016-07-09 23:58:49 följande:

    Blev tyvärr inget denna gång! Mensen kom som en klocka exakt 14 dar efter ÄL. Testade minus dagen innan. Officiell testdag är först måndag men jag vet ju redan att det är kört!
    Kände redan innan att det var det- har ju ändå varit gravid tre ggr och denna gång hade jag noll tecken!
    Känns helt ok, får ta nya tag i aug/sep!


    Vad tråkigt! Men håller tummarna för att det går vägen i höst.
    Gjorde ni en ostimulerad fet? 
  • Äldre 26 Jul 06:40
    #6
    Sops skrev 2016-07-15 10:26:48 följande:
    Vad tråkigt! Men håller tummarna för att det går vägen i höst.
    Gjorde ni en ostimulerad fet? 
    Yes- kissade hemma på sticka och fick åka in för insättning 2 dar senare (har tvådagarsembryon i frysen).
  • Äldre 28 Jul 11:29
    #7
    KattenH81 skrev 2016-07-26 06:40:35 följande:
    Yes- kissade hemma på sticka och fick åka in för insättning 2 dar senare (har tvådagarsembryon i frysen).
    Okej, vi ska köra igång nu också. Håller tummarna för att jag inte får omslag en söndag eller måndag bara, har 5 och 6dagars i frysen och kliniken gör ingen fet på helger. Gör ni ett nytt försök snart?
  • Äldre 28 Jul 23:43
    #8
    Sops skrev 2016-07-28 11:29:00 följande:
    Okej, vi ska köra igång nu också. Håller tummarna för att jag inte får omslag en söndag eller måndag bara, har 5 och 6dagars i frysen och kliniken gör ingen fet på helger. Gör ni ett nytt försök snart?
    Det är så stressande att pricka rätt med omslag! Lycka till!

    Vi testar lite själva nån månad och gör kanske ett försök i oktober. Perioden aug 15- mar-16 lyckades vi ju ändå med två spontana graviditeter. Det är två på sju mån (och varav jag var gravid 9v av d mån). Både blev dock mf, okt i v9 och april i v7.

    Innan dottern som kom via ivf, inte ett plus nånsin! Och inte heller förrän dottern var ca 20-22 mån trots att vi inte skyddade oss.

    Vem vet, kanske är gravid nu... Bim sönd o hoppet är ju det sista som överger en!
  • Äldre 29 Jul 21:27
    #9

    Hej

    Jag ska också göra FET nu i sommar. Det blir stimulerat försök med progynon och Lutinus. Har fått tid för återföring 4/8.

  • Äldre 30 Jul 22:24
    #10
    Calliope skrev 2016-07-29 21:27:43 följande:

    Hej

    Jag ska också göra FET nu i sommar. Det blir stimulerat försök med progynon och Lutinus. Har fått tid för återföring 4/8.


    Lycka till!!

    Är det första barnet?
Svar på tråden FET i sommar