• Anonym (...)
    Äldre 26 Jun 17:30
    15597 visningar
    67 svar
    67
    15597

    Jag vill FLYTTA hemifrån !!??

    Nu vet jag inte om jag lagt tråden på rätt ställe, men jag hoppas det i alla fall.

    Jag är 19 år och studerar på gymnasiet, min och mammas relation funkar si så där så därför vill jag flytta hemifrån.

    Eftersom jag inte har någon fast inkomst så blir jag inte beviljad lån, så därför gick jag in på tele2.se och beställde ett antal mobiler som jag tänker sälja för 15.000:- så småningom.

    Jag betalar totalt 1500:- till tele2 i månaden för dessa telefoner, om dom blir sålda förstås, eller om jag ångrar mig så skickar jag bara tillbaka dom.

    Jag har kollat runt på blocket och spanat in en fin lägenhet som säljs för 10.000:- och månadshyran ligger på 3500:-

    Jag får en dålig känsla angående detta med telefonerna, vilket jag tycker luktar "lyxfällan".

    Men samtidigt tycker jag inte att 1500:- är så mycket, och jag vill ju så hemskt gärna härifrån.

    Ni kanske undrar vad jag får för inkomst. Ja, jag får aktivitetsersättning från försäkringskassan som ligger på 7700:- och så kommer jag även få bostadstillägg som täcker 94% av hyran.

    Men jag blir orolig med vad som händer efter skolan. Jag kanske inte har några pengar? Och i värsta fall måste jag sälja lägenheten , men då måste jag fortfarande betala dessa 1500:- för mobiltelefonerna.

    Jag vill VERKLIGEN bort härifrån och köpa denna lägenheten, men detta med telefonera känns inte så bra.

    Jag vet inte, vad tycker ni?

  • Svar på tråden Jag vill FLYTTA hemifrån !!??
  • Äldre 26 Jun 17:35
    #1

    Jag håller med. Det där med telefonerna låter inte alls bra. Och ja, det känns väldigt mycket lyxfällan. Ångra köpet och skicka tillbaka, spara istället 1500:- varje månad tills du fått ihop 10 000:- till lägenhet.

  • Anonym (...) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 17:38
    #2
    TantMedKratta skrev 2016-06-26 17:35:44 följande:

    Jag håller med. Det där med telefonerna låter inte alls bra. Och ja, det känns väldigt mycket lyxfällan. Ångra köpet och skicka tillbaka, spara istället 1500:- varje månad tills du fått ihop 10 000:- till lägenhet.


    Så jag måste spara i 7 månader tills jag får ihop dessa 10.000:-

    Alldeles för lång tid för att stanna kvar här och lida.

    Folk har hört av sig, så förhoppningsvis blir telefonerna sålda imorgon.
  • Äldre 26 Jun 17:44
    #3

    Tänk på att bostadsrättsföreningar kollar upp den som köper lägenheten. Ekonomi, skötsam osv. De kan vägra en person att bli medlem. Så kolla med styrelsen först.

  • Anonym (Va??)
    Äldre 26 Jun 17:49
    #4

    VAR hittar man lägenhet för 10000?

    Måste vara ett skämt?

  • Anonym (Obi Wan Kenobi­)
    Äldre 26 Jun 17:51
    #5

    Hur kan du få teckna flera abonnemang som tillsammans kostar 1500:- per månad när du saknar fast inkomst?

    Hur kan du tro att det är en bra affär att teckna ett dyrt abonnemang för att få en ny mobil i handen? Det är ungefär lika illa som att ta ett SMS-lån.
    Om man ändå har tänkt skaffa en ny mobil kanske det kan vara vettigt, men absolut inte om man gör det för att sälja telefonen för att snabbt få tag på kontanter.

    Du fattar väl att abonnemangen under bindningstiden kommer att kosta dig mer än vad du kan sälja telefonerna för?

    Öpnna inte telefonerna utan utnyttja din ångerrätt och skicka tillbaka dem!

  • Anonym (...) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 17:54
    #6
    Anonym (Va??) skrev 2016-06-26 17:49:50 följande:

    VAR hittar man lägenhet för 10000?

    Måste vara ett skämt?


    på blocket som säljs av privat personer..
  • Anonym (Eva)
    Äldre 26 Jun 17:55
    #7

    Läs färdigt gymnasiet, skaffa egen försörjning - då kan du flytta hemifrån. Om du är 19 så är du ju snart klar med gymnasiet.

  • Anonym (...) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 17:56
    #8
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2016-06-26 17:51:41 följande:

    Hur kan du få teckna flera abonnemang som tillsammans kostar 1500:- per månad när du saknar fast inkomst?

    Hur kan du tro att det är en bra affär att teckna ett dyrt abonnemang för att få en ny mobil i handen? Det är ungefär lika illa som att ta ett SMS-lån.
    Om man ändå har tänkt skaffa en ny mobil kanske det kan vara vettigt, men absolut inte om man gör det för att sälja telefonen för att snabbt få tag på kontanter.

    Du fattar väl att abonnemangen under bindningstiden kommer att kosta dig mer än vad du kan sälja telefonerna för?

    Öpnna inte telefonerna utan utnyttja din ångerrätt och skicka tillbaka dem!


    Jag valde att köpa enbart telefonerna utan abonnemang, och konstigt nog så gick det att använda "delbetalning" som betalsätt.

    Jag vet att telefonerna kommer kosta mig mer under bindningstiden, vilken är 24 månader. Men jag betalar ju det i månaden och för dessa pengarna jag sålt telefonerna så köper jag lägenheten-
  • Anonym (Va??)
    Äldre 26 Jun 17:57
    #9
    Anonym (...) skrev 2016-06-26 17:54:16 följande:

    på blocket som säljs av privat personer..


    Men var i landet menar jag? Trodde det billigaste man kan hitta är MINST 150 tusen?
  • Anonym (...) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 18:01
    #10
    Anonym (Va??) skrev 2016-06-26 17:57:12 följande:
    Men var i landet menar jag? Trodde det billigaste man kan hitta är MINST 150 tusen?
    Hagfors hette staden... Säljaren sa 10.000 nu vet jag inte om han försöker lura mig?
Svar på tråden Jag vill FLYTTA hemifrån !!??