• LeaAndersson44

    Gå ner i vikt med mig!

    Hej! Är det nån som vill gå ner i vikt med mig? ( Inget svält här inte), Jag har alltid varit överviktig men idag så bestämde jag mig för att gå ner i vikt. Jag är 1,53 cm lång och väger 64( mitt BMI säger 27,7) Så jag gjorde denna tråden och anledningen till att jag vill gå ner i vikt är för att jag ska börja på en ny skola. Men jag tänkte att vi varje dag skulle kunna bäretta om vad vi har ätit och hur länge vi har tränat, vi kan också peppa varandra att fortsätta. Är någon med mig. ( den här dieten håller på i 50 dagar)

  • Svar på tråden Gå ner i vikt med mig!
  • missflodis

    Jag ska också gå ner i vikt just nu väger jag 70 kg och är 164 lång vill komma ner till 64 kg för då mår jag bäst

  • Lillfotan

    Hej,

    Jag är 161 och väger 70,4 kg. På tok för mycket! Fick ner till 65 för något år sedan men sen träffade jag min sambo. Nu är det dags att ta tag i det igen! Mitt mål är 60kg men för att ens lyckas har jag satt första målet till 65 och är jättenöjda om jag kommer dit!

    Har ni någon speciell metod? Själv kör jag liftsum och en hyfsat långsam viktnedgång, vill gärna kunna äta allt men i måttlig mängd!

  • intetnyttpåplusfronten

    Hej! Jag ska också ner i vikt, liiite mer än er dock ^^

    väger idag 109 kg och ska ner till 75, så det lär nog ta lite tid! Men har redan gått ner 15 iallafall :)

    Hur ska ni göra för att gå ner i vikt?


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Lillfotan

    Jag använder appen lifesum och begränsar kaloriintaget. Mitt stora problem är att jag rör på mig för lite och älskar godis, kakor, snacks och glass. Försöker främst begränsa intaget av det.. Men det är inte lätt alla gånger! I övrigt äter jag det jag vill som ryms inom mina dagliga kalorier, försöker dock hoppa över saker som juice och liknande.

    Hur gör du intetnyttpaplusfronten?

  • Fiiee

    Hej hej!

    Jag vill också hänga på

    Är 170 cm lång och väger just nu 73,9 kilo.

    Vill ner till minst 60 kilo.

    Har ätit en massa mediciner som gjort att jag gått upp en massa i vikt tyvärr. Och nu är det svårt att gå ner

    Jag tänker köra 16:8 samtidigt som jag håller koll på vad jag äter med Lifesum.

    Ev köra lchf.

    Promenera i rask takt minst 3 gånger i veckan.

  • Äpplet35

    Hej

    Jag håller på och jobba med min vikt. Är 169 lång och vägde 91.0 i morse, dvs långt kvar till målvikt.

    Har gått ner 23 kg på ca 1 år (startvikt 114 kg).

    Har sedan puberteten varit lite knubbig, men efter 4 graviditeter och en del mediciner mot reumatism och en hormonsjukdom sköt vikten iväg.

    Har tidigare haft lätt att gå upp och ner i vikt, men nu sitter det som berget...kanske att man är äldre som spelar in!?

    Hänger gärna på här för ytterligare motivation att undvika sötsaker som är min stora last.

  • missflodis

    Jag ska börja med att nästa ta bort allt socker i min kost sen får det bli några promenader iveckan och göra små förändringar i kosten mer grönsaker och mindre kolhydrater

  • Miss Piggy

    Jag har precis bestämt mig för att ta tag i min övervikt (även om jag kanske inte har så mycket), men envisa trivselkilon!! Jag är 1.67 och väger 58 men har en del fett som inte jag trivs med.Tänkte precis ge mig ut på en promenad nu och sen ska det bli ett pass pilates innan middagen. Midjemåttet var 71 cm idag och det ska helst vara runt 63-62 så det är en del att ta av. Kanske motiverar mer nu under sommaren att få lite pepp när det lätt blir mycket god mat och vin!

    Tänker köra hårt och sedan släppa loss lite under de weekendresor vi ska göra i sommar. Använder också Lifesum (sedan en dag tillbaka...)!

Svar på tråden Gå ner i vikt med mig!