• Äldre 27 Jun 14:11
    5727 visningar
    33 svar
    33
    5727

    Gymmet och tjocka tjejer

    Hej. Mitt namn är Eszra och jag har 3 döttrar. Min yngsta dotter är 16 år gammal. Hon råkade ut att få leukemi, en dag efter hon fyllt 4. Sedan dess har hon genomgått en massa behandlingar och medikationer som lämnat sina spår. Hon är överviktig nu. 

    För några veckor sedan har hon bestämt sig att gå till gymmet dels för att gå ner i vikt och dels för att få bättre kondition inför nästa behandlingen.

    Efter 3.e gången kom hon hem gråtandes. Varför? Ja, för att vissa unga tjejer trodde av någon anledning att det skulle vara hur kul som helst att förödmjuka henne och tom vill ta selfies med henne. OBS! Inte killar. De har accepterat henne för den hon är och tom visat henne hur diverse maskiner fungerar och peppat henne.

    Min fråga till er, ni smala blondiner på gymmet som har inget annat för sig än att sparka andra tjejer. Hur har ni det? Vem, om inte någon tjock person har rätt att använda gymmet för att få ett friskare liv? Hur tänker ni egentligen?

  • Svar på tråden Gymmet och tjocka tjejer
  • Anonym (inte ok)
    Äldre 27 Jun 14:18
    #1

    Det är så klart inte okej! Som tur är så är jag ändå rätt övertygad om att det är väldigt få som beter sig sådär och att din dotter haft otur.
    Jag både gymmar en hel del och arbetar på gym och jag har aldrig sett något liknande hända. Skulle det däremot göra det så hade jag uppskattat om någon berättade det för mig så jag kunde ge dom personerna en varning.
    Jag hoppas hon ändå kan låta det där rinna av henne och att hon vill gå tillbaka till gymmet.

  • Äldre 27 Jun 14:21
    #2

    Blir rent av asförbannad när jag läser detta!!

    Kan hon träna med instruktör? Någon som kan hålla koll och porta dessa idiotbrudar om det sker igen!

  • Äldre 27 Jun 14:26
    #3
    smulpaj01 skrev 2016-06-27 14:21:55 följande:

    Blir rent av asförbannad när jag läser detta!!

    Kan hon träna med instruktör? Någon som kan hålla koll och porta dessa idiotbrudar om det sker igen!


    Självklart kan hon träna med instruktör, men det är väl knappast meningen? Alla får väl träna på gymmet utan att får skämmas för vikten eller konstitutionen?
  • Anonym (Sjukt­)
    Äldre 27 Jun 14:29
    #4

    Jättetråkigt att höra om din dotter! Tror att sådant är så olika från gym till gym... Jag är själv överviktig, men här där jag tränar finns så otroligt många olika människor, unga, gamla, smala, överviktiga, feta, rullstolsburna osv. Jag har bara upplevt att de som tränar fokuserar helt på sig själva och sin träning. Det är det gymmet är till för. Så jäkla tråkigt att höra att det finns folk som mobbar andra på gymmet, men samtidigt, mobbare finns tyvärr överallt! Det är väldigt bra att din dotter tränar, hade det varit mitt barn som råkat ut för detta, så hade jag antingen letat efter annat gym i närheten, alternativt följt med henne och satt mobbarna på plats.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 27 Jun 14:32
    #5

    Om det händer igen ska hon gå fram till någon personal och säga till och peka ut idioterna.

  • Anonym (!)
    Äldre 27 Jun 14:57
    #6
    Anonym (inte ok) skrev 2016-06-27 14:18:39 följande:

    Det är så klart inte okej! Som tur är så är jag ändå rätt övertygad om att det är väldigt få som beter sig sådär och att din dotter haft otur.
    Jag både gymmar en hel del och arbetar på gym och jag har aldrig sett något liknande hända. Skulle det däremot göra det så hade jag uppskattat om någon berättade det för mig så jag kunde ge dom personerna en varning.
    Jag hoppas hon ändå kan låta det där rinna av henne och att hon vill gå tillbaka till gymmet.


    Får alltid kommentarer om att jag är tjock då jag får på gym. Ofta från tjejer. Efter 6 månader och 2 olika gym sket jag i det. Orkade inte med allt hat där.

    Känner flera som varit med om samma sak. Så det är inte ovanligt
  • Anonym (inte ok)
    Äldre 27 Jun 15:02
    #7
    Anonym (!) skrev 2016-06-27 14:57:57 följande:
    Får alltid kommentarer om att jag är tjock då jag får på gym. Ofta från tjejer. Efter 6 månader och 2 olika gym sket jag i det. Orkade inte med allt hat där. Känner flera som varit med om samma sak. Så det är inte ovanligt
    Går folk bara fram och säger det? Ute i gymmet eller i omklädningsrummet?

    Prata med dom i receptionen. Vi vill verkligen veta sådant där, det är tillräckligt för att ge ut varningar - dom kan bli avstängda för det där, och om det förekommer så ofta så tror jag det behövs för att det ska sluta. 

    Jag hoppas det inte förekommer på "mina" gym och att det bara inte är så att jag inte ser det. Jag spenderar ju så många timmar där så det känns lite frustrerande att missa en sådan viktig sak.
  • Anonym (!)
    Äldre 27 Jun 16:29
    #8
    Anonym (inte ok) skrev 2016-06-27 15:02:40 följande:
    Går folk bara fram och säger det? Ute i gymmet eller i omklädningsrummet?

    Prata med dom i receptionen. Vi vill verkligen veta sådant där, det är tillräckligt för att ge ut varningar - dom kan bli avstängda för det där, och om det förekommer så ofta så tror jag det behövs för att det ska sluta. 

    Jag hoppas det inte förekommer på "mina" gym och att det bara inte är så att jag inte ser det. Jag spenderar ju så många timmar där så det känns lite frustrerande att missa en sådan viktig sak.
    En del säger det högg så man hör och pekar. Typ kolla valen. Eller kommentarer som åh vad sött att du försöker och sen en flin och hånleende. Det mesta jag varit med om sker ute i gymmet.
  • Anonym (inte ok)
    Äldre 27 Jun 16:38
    #9
    Anonym (!) skrev 2016-06-27 16:29:56 följande:
    En del säger det högg så man hör och pekar. Typ kolla valen. Eller kommentarer som åh vad sött att du försöker och sen en flin och hånleende. Det mesta jag varit med om sker ute i gymmet.
    Vilket vidrigt beteende. Tränar du på ett lokalt gym eller en kedja? hur som så borde du prata med personalen och göra dom uppmärksamma på problemet, alla ska ju känna sig välkomna! Tycker du det känns jobbigt att prata direkt med personalen så brukar det finnas en mail man kan höra av sig till. 

  • Anonym (!)
    Äldre 27 Jun 16:40
    #10
    Anonym (inte ok) skrev 2016-06-27 16:38:05 följande:
    Vilket vidrigt beteende. Tränar du på ett lokalt gym eller en kedja? hur som så borde du prata med personalen och göra dom uppmärksamma på problemet, alla ska ju känna sig välkomna! Tycker du det känns jobbigt att prata direkt med personalen så brukar det finnas en mail man kan höra av sig till. 

    Den ens var sats den andra var en lokal kedja. Sa till men det hände inget så tillslut ids man inte längre
Svar på tråden Gymmet och tjocka tjejer