• Anonym (I'm a fool)
    Äldre 27 Jun 14:11
    20162 visningar
    89 svar
    89
    20162

    Han "lurar" mig IGEN!

    För drygt ett år sedan träffade jag en man på ett uteställe och föll pladask. Det visade sig vara ömsesidigt (trodde jag då) och vi började umgås ungefär två ggr/vecka (jag har barn, så mina tillgängliga tider fick styra när vi sågs). Vi åt på restaurang, gick på föreställningar, myste framför film, gick på caféer, var på krogen, pratade i timtals, lagade mat tillsammans, hade fantastiskt sex och hade det bara allmänt härligt. Vi skrattade hela tiden och njöt av varandras sällskap. Jag blev så otroligt förälskad i denna man...

    Efter två månader säger han plötsligt att allt går för snabbt fram (jag fattar ingenting, eftersom vi inte ses så ofta, inte pratat om framtiden, inte sagt att vi är ett par, inte haft ett enda gräl osv osv). Jag svarade att ok, då tar vi det lugnare. Han slutar då att höra av sig (vi har tidigare hörts varje dag, oftast han först). Efter en vecka skickar jag ett sms och frågar hur han mår och att jag föredrar att han berättar om han inte längre är intresserad. Att det är helt ok om han inte är intresserad av mig och att jag inte blir upprörd. Han säger att det inte alls handlar om det, utan att han är intresserad av mig och att han hellre vill ta det lugnt. Efter detta hör jag inte av honom på tre veckor. Jag (mitt dumma nöt) sms:ar honom då en eftermiddag och han ringer då upp mig. Han är jätteglad och undrar om vi inte kan mötas upp senare på kvällen på en pub. Jag svarar ja. Han dyker aldrig upp på puben. Jag sitter där som en idiot i två timmar, han svarar inte på samtal eller sms och jag hör inte av honom mer.

    Spola fram ett år... För två veckor sedan skickar jag ett sms till honom (återigen - mitt dumma nöt): "Hello handsome, long time no seen. hur är det med dig?" typ. Han svarar direkt! Han bjuder över mig på fika nästkommande dag och jag åker dit. Det är som att det senaste året inte har existerat. Jag är där tio timmar och vi bara pratar och skrattar och har det hur härligt som helst (inget intimt alls - något jag bestämt mig för innan). Vi har sån otrolig kemi! (I mitt huvud i alla fall). Vi pratar inte alls om uppbrottet eller varför det blev som det blev. Jag tar initiativ att gå därifrån minst fem ggr, men han insisterar på att jag ska stanna och äta lunch, middag osv.

    Efter ett par dagar får jag ett sms, typ: "Det var så genuint roligt att träffa dig igen!" Och en massa frågor om ditt och datt. Jag svarar och ställer några frågor tillbaka. Det går fyra dagar innan han svarar, och då skriver han bara "förlåt för sent svar, men det har varit några dåliga dagar på jobbet". Jag svarar på detta och nu har det varit tyst i en vecka!

    Vad är detta?! Jag fattar verkligen ingenting! Jo, jag fattar att han inte är intresserad av mig, men varför detta beteende? Jag har kunnat släppa alla män i mitt liv, men jag kan inte släppa denna man. Hjälp mig att förstå dels varför han gör som han gör, dels varför jag ens bryr mig.

  • Svar på tråden Han "lurar" mig IGEN!
  • Anonym (Anna)
    Äldre 27 Jun 14:26
    #1

    Han har säkert en annan kvinna vid sidan av. Därför hör han av sig så sällan.

  • Anonym (Cathy­)
    Äldre 27 Jun 14:51
    #2

    Jag tror också att han har en (minst ) annan kvinna vid sidan av. Hur som helst så hade jag inte slösat mer tid på honom. Hur härligt ni än har haft det tillsammans, så är det något som inte stämmer när han säger att han vill ta det lugnt, och därefter slutar höra av sig på flera veckor, varpå han vill träffas när du ringer, men sen inte dyker upp på eran nästa träff, och inte hör av sig och vägrar svara... På ett antal månader, tills du återigen hör av dig, och ni träffas igen, och sen börjar det hela om, med att han inte hör av sig... Är det så du vill ha det? Släpp honom, han är inte värd din uppmärksamhet! Hade han varit intresserad på allvar så hade han hört av sig oftare, och inte bara ignorerat dina samtal och sms, och heller inte bara utan förklaring eller ursäkt struntat i att komma på dejten.

  • Anonym (I'm a fool) Trådstartaren
    Äldre 27 Jun 15:08
    #3

    Tack för era svar! Visst kan det vara så att han har en annan kvinna/andra kvinnor som han träffar, men det är några saker som jag inte förstår:

    1. Varför bara sluta höra av sig när jag ber att han ska vara ärlig om han inte vill ses mer och att jag hade uppskattat det. Hade varit enklare att bara sms:a "Jag behöver tid för mig själv" "Jag är inte redo för att dejta just nu" eller ngn annan floskel. Svaret var istället "Nej, nej, nej, jag VILL verkligen vara med dig, men jag vill att vi tar det långsamt" och sen "POFF" borta!
    2. Varför inte "behålla" mig som en av alla kvinnor (om han nu är en sån skithög)? Utifrån hans perspektiv alltså.
    3. Varför svara direkt på sekunden efter ett år (!), spendera en heldag tillsammans, höra av sig med glädje efter två dagar och sedan försvinna igen. Vad var det liksom? Känns som ett avancerat mindgame.

  • Anonym (Otrog­en)
    Äldre 27 Jun 15:35
    #4

    Han har såklart redan en kvinna och du är hans lilla leksak. Ha lite självrespekt och hör inte av dig till honom igen.

  • Anonym (I'm a fool) Trådstartaren
    Äldre 27 Jun 15:51
    #5

    Ok, jag köper allt detta. Jag vet att jag inte ska kontakta honom mer och att jag inte har någon stolthet/självrespekt/värdighet om jag kontaktar honom igen. Denna omgång undrar jag bara varför han hörde av sig överhuvudtaget efter dagen hemma hos honom (där vi inte hånglade/hade sex), och sedan direkt "försvann". Vad är poängen?!

    Jag vet att jag bara ska släppa allt detta, men allt är så konstigt. Jag har dessutom träffat hans vänner (är de då med på spelet med flera kvinnor?) flera gånger. Han är också "osynlig" på nätet. Ingenting förutom adress på Eniro. Jag vet att han har Facebook, men när jag för ett år sen sa att jag inte hittade honom på Facebook, skrattade han bara och "flummade" bort samtalet.

  • Anonym (Cathy­)
    Äldre 27 Jun 17:10
    #6

    Men om det nu i bästa fall verkligen är så att han bara vill ta det långsamt, som han säger, är du beredd på att vänta år utan att han ens kontaktar dig? Hade han varit seriös så hade han inte låtit bli att kontakta dig, utan även om det nu faktiskt varit så att han ville "ta det lugnt ", så hade han ändå sett till att hålla kontakten med dig. Allt verkar vara på hans villkor: han slutar höra av sig, du hör av dig och ni stämmer träff, han uteblir och ignorerar dig sen. Du hör av dig igen efter ett år har gått utan att han hört av sig. Ni träffas och sen försvinner han åter igen...

  • Miss Skywal­ker
    Äldre 27 Jun 17:21
    #7

    Att inte vara man nog att förklara att han inte är så intresserad är en sak men att stämma träff och inte dyka upp.. Det är ju bara oförskämt och han hade dött för mig där och då. Han har uppenbarligen noll respekt för dig så ge honom inte chansen att ignorera dig igen..

  • Äldre 27 Jun 17:45
    #8

    Ibland finns det inte mycket till poäng i vissa människors beteenden.
    Jag hade ett ex som ville komma tillbaka - och fortsätter försoningsbrevet med att klaga på alla mina dåliga sidor (riktiga såväl som påhittade). Synnerligen oklart hur han kunde tro att det skulle få mig att vilja leva med honom igen.
    En del gör bara konstiga saker helt enkelt. Eller är målinriktade som en vindflöjel.

  • Äldre 27 Jun 18:20
    #9
    Anonym (I'm a fool) skrev 2016-06-27 15:51:23 följande:

    Ok, jag köper allt detta. Jag vet att jag inte ska kontakta honom mer och att jag inte har någon stolthet/självrespekt/värdighet om jag kontaktar honom igen. Denna omgång undrar jag bara varför han hörde av sig överhuvudtaget efter dagen hemma hos honom (där vi inte hånglade/hade sex), och sedan direkt "försvann". Vad är poängen?!

    Jag vet att jag bara ska släppa allt detta, men allt är så konstigt. Jag har dessutom träffat hans vänner (är de då med på spelet med flera kvinnor?) flera gånger. Han är också "osynlig" på nätet. Ingenting förutom adress på Eniro. Jag vet att han har Facebook, men när jag för ett år sen sa att jag inte hittade honom på Facebook, skrattade han bara och "flummade" bort samtalet.


    Han gör så här för att det helt enkelt fungerar väldigt bra för honom. Och han måste självklart också sakna grundläggande respekt för dem han behandlar så - De är nog några stycken. Nej stäng det kapitlet innan du bränt dig helt.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (I'm a fool) Trådstartaren
    Äldre 27 Jun 19:08
    #10
    Anonym (Cathy) skrev 2016-06-27 17:10:06 följande:

    Men om det nu i bästa fall verkligen är så att han bara vill ta det långsamt, som han säger, är du beredd på att vänta år utan att han ens kontaktar dig? Hade han varit seriös så hade han inte låtit bli att kontakta dig, utan även om det nu faktiskt varit så att han ville "ta det lugnt ", så hade han ändå sett till att hålla kontakten med dig. Allt verkar vara på hans villkor: han slutar höra av sig, du hör av dig och ni stämmer träff, han uteblir och ignorerar dig sen. Du hör av dig igen efter ett år har gått utan att han hört av sig. Ni träffas och sen försvinner han åter igen...


    Nej, jag vill inte vänta på denna man. Det är inget att vänta på, för jag kommer inte att höra av honom igen. Jag är bara frustrerad och besviken och ledsen. Jag har aldrig kontaktat ett ex efter ett uppbrott (om man räknar bort mitt barns far förstås), jag tror på helt avbruten kontakt. Men denna man klickade jag med som jag aldrig klickat förut. En sån fantastisk humor och värme och så jordnära. Inte alls så "tuppig" och självhävdande och ego som alla andra män jag varit tillsammans med/dejtat varit (den typen jag vanligtvis dras till). Jag har tänkt på honom ett år och bara varit ett stort frågetecken. Så himla patetiskt, jag vet....
Svar på tråden Han "lurar" mig IGEN!