• Anonym (H)
    Äldre 27 Jun 18:19
    12017 visningar
    53 svar
    53
    12017

    Bryr mig inte om min väns bebis

    Min bästa vän har nyligen fått barn sedan några veckor tillbaka. Jag har fortfarande inte hälsat på pga en resa som kom ivägen, sedan har jag jobbat och haft lite annat för mig men tanken är att jag ska hälsa på snart. Min vän har nu börjat skicka massa bilder på sitt barn utan vidare anledningar och jag kan inte rå för det men jag känner bara att jag inte bryr mig om barnet på det sättet och jag tycker inte det är sådär superkul att få bebisbilder. Jag är mitt uppe i jobb, resor och annat man gör på sommaren så våra liv är väldigt olika. Men jag vet inte om hon tror att jag tycker det är lika kul som henne, att hon och hennes man fått barn? Det blir lite krystade svar "guuuuud vad sööt", men samtidigt kan jag inte sluta tänka på om jag behöva stå ut med att få statusuppdatering varje vecka nu fram över? De enda barn jag bryr mig väldigt mycket om som om de vore mina egna är mina syskonbarn, men tyvärr är det inte så med mina vänners barn.. Är jag ensam om att känna det såhär tro?

  • Svar på tråden Bryr mig inte om min väns bebis
  • Caramb­olan
    Äldre 27 Jun 18:26
    #1

    Nä, du är inte ensam. Som nybliven förälder är det däremot svårt att förstå att bebisen inte är centrum i alla andras universum. Bara att le och scrolla vidare. :)

  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 27 Jun 18:37
    #2
    Carambolan skrev 2016-06-27 18:26:44 följande:

    Nä, du är inte ensam. Som nybliven förälder är det däremot svårt att förstå att bebisen inte är centrum i alla andras universum. Bara att le och scrolla vidare. :)


    Åh, skönt att det inte är fel på mig.. Har bara så svårt att låta det vara och scrolla vidare typ. Jag känner på något sätt att jag måste markera "jag bryr mig inte så värst mycket"
  • Äldre 27 Jun 18:44
    #3

    Varför måste du markera att du inte bryr dig så mycket?

    Du skriver att ni har olika liv. Hon kanske inte bryr sig så mycket om det du berättar för henne men hon biter ihop o lyssnar för att ni är vänner? För henne är hennes barn hennes värld nu o hon är stolt o visa upp barnet. Du kommer bara att såra henne om du måste markera att du inte bryr dig.

  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 27 Jun 18:48
    #4
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-27 18:44:39 följande:

    Varför måste du markera att du inte bryr dig så mycket?

    Du skriver att ni har olika liv. Hon kanske inte bryr sig så mycket om det du berättar för henne men hon biter ihop o lyssnar för att ni är vänner? För henne är hennes barn hennes värld nu o hon är stolt o visa upp barnet. Du kommer bara att såra henne om du måste markera att du inte bryr dig.


    Jadu, den frågan ställer jag mig med, men det är så jag känner gelt enkelt. För övrigt är hon den av oss som har det större behovet av att dela med sig av saker när det gäller allt typ. Dvs, jag brukar inte vara den som maler på om ointressanta saker som någon tvingas lyssna på
  • Anonym (K)
    Äldre 27 Jun 18:52
    #5
    Anonym (H) skrev 2016-06-27 18:48:50 följande:

    Jadu, den frågan ställer jag mig med, men det är så jag känner gelt enkelt. För övrigt är hon den av oss som har det större behovet av att dela med sig av saker när det gäller allt typ. Dvs, jag brukar inte vara den som maler på om ointressanta saker som någon tvingas lyssna på


    Hur står de till med empatin egentligen?

    Kall du låter.. kanske är det bra att du säger vad du tycker så hon får veta vilken sorts "vän" du är..
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 27 Jun 19:01
    #6
    Anonym (K) skrev 2016-06-27 18:52:27 följande:

    Hur står de till med empatin egentligen?

    Kall du låter.. kanske är det bra att du säger vad du tycker så hon får veta vilken sorts "vän" du är..


    Så för att vara en bra vän måste jag visa en uppskattning till hennes bebis som hon förväntar sig när hon skickar alla bilder mm (dvs lika mycket som hon själv) för att jag ska räknas som en bra vän? Jag kan glädjas, men jag finner inget rogivande eller vidare intresse av andras barnmhelt enkelt.
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 27 Jun 19:04
    #7

    Att markera var väl fel ordval, jag menar mer att jag har srt att lådsas tycka det är så rogivande och kul med dessa bilder och detta bebisprat. Och jag kommer nog inte heller göra en större anstränging att försöka få det att framstå som att jag Uppskattar hennes bebis lika mycket som hon själv gör, vilket jag får uppfattning om att hon tror att jag gör.

  • Anonym (Lisa)
    Äldre 27 Jun 19:06
    #8
    Anonym (H) skrev 2016-06-27 18:37:46 följande:
    Åh, skönt att det inte är fel på mig.. Har bara så svårt att låta det vara och scrolla vidare typ. Jag känner på något sätt att jag måste markera "jag bryr mig inte så värst mycket"
    Varför måste du markera? Vill du såra henne?
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 27 Jun 19:07
    #9
    Anonym (H) skrev 2016-06-27 18:48:50 följande:
    Jadu, den frågan ställer jag mig med, men det är så jag känner gelt enkelt. För övrigt är hon den av oss som har det större behovet av att dela med sig av saker när det gäller allt typ. Dvs, jag brukar inte vara den som maler på om ointressanta saker som någon tvingas lyssna på
    OK, du är den som bestämmer vad som är intressant eller inte?

    Varför umgås med henne överhuvudtaget?
  • Anonym (Ann)
    Äldre 27 Jun 19:08
    #10
    Anonym (H) skrev 2016-06-27 19:01:49 följande:

    Så för att vara en bra vän måste jag visa en uppskattning till hennes bebis som hon förväntar sig när hon skickar alla bilder mm (dvs lika mycket som hon själv) för att jag ska räknas som en bra vän? Jag kan glädjas, men jag finner inget rogivande eller vidare intresse av andras barnmhelt enkelt.


    Det räcker att du skriver "söt" eller "gulle" eller nåt annat kort. Inte ok att tala om att du inte gillar att se och höra om barnet. Att kritisera någons barn är som att riva ut en bit av hennes själ.
Svar på tråden Bryr mig inte om min väns bebis