• Fru Ve
    Äldre 28 Jun 22:04
    39181 visningar
    397 svar
    397
    39181

    BF Mars 2017 - syskon

    Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

    Fler?

  • Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Fru Ve
    Äldre 28 Jun 22:23
    #1

    Är nyfiken vilka symtom andra har nu i v.5. Jag har ömma/spända bröst och har börjat känna av ett diffust illamående på morgonen. Också gråtmild över småsaker. I övrigt har jag inte några direkta symtom. Är lite orolig för missfall då jag tidigare råkat ut för det i v.6, men den gången hade jag inga symtom alls.

  • Äldre 30 Jun 11:38
    #2

    Hej! Väntar syskon till vår son på 2,5 år.

    Bf enligt app 6/3

    Symptom är illamående, extremt trött. Molvärk/det händer saker i livmoderstrakten, lite ömma bröst - främst på kvällarna. Också gråtmild!

  • Äldre 30 Jun 20:03
    #3

    Hej!
    Jag hoppar gärna in här, väntar syskon i mars :) jag plussade idag!

  • Äldre 30 Jun 20:04
    #4

    Jag har bf enligt app 3/3 :)

  • Äldre 30 Jun 20:41
    #5

    Hej hänger gärna med här :)
    Har en dotter på 5 och en son på snart 4.
    Beräknad med denna lilla någon gång mellan 7 och 13/3 beroende på om man räknar från sista mens eller när jag hade äl enligt äl-tester.
    Symptom hittills är bubblig mage, lite öm i magen i bland, hård i magen :S Lite ömma bröst, svider eller bränner i bröstvårtorna ibland och brösten är mycket varmare än vanligt, speciellt framåt kvällen. Nog lite mer kissnödig än vanligt också.
    Oroar mig mycket mer för missfall denna gång, kanske för att jag är äldre nu.
    Har tid för inskrivning 13/7, hoppas tiden dit går fort!

  • Äldre 30 Jun 21:21
    #6

    Hej :)

    Jag plussade också dagen innan midsommar, bf 6 mars och födde faktiskt på bf förra gången. Har en son på 2 år.

    Följer gärna tråden. Hittills mår jag hyfsat bra, bara växtvärk som hägrar hittills.

    När borde man höra av sig till mvc, verkar glömt allt sedan sist!!

  • Fru Ve
    Äldre 1 Jul 15:39
    #7
    jyns00 skrev 2016-06-30 20:03:25 följande:

    Hej!
    Jag hoppar gärna in här, väntar syskon i mars :) jag plussade idag!


    Grattis! Välkommen!
  • Fru Ve
    Äldre 1 Jul 15:39
    #8
    trixy skrev 2016-06-30 11:38:20 följande:

    Hej! Väntar syskon till vår son på 2,5 år.

    Bf enligt app 6/3

    Symptom är illamående, extremt trött. Molvärk/det händer saker i livmoderstrakten, lite ömma bröst - främst på kvällarna. Också gråtmild!


    Grattis! Välkommen!
  • Fru Ve
    Äldre 1 Jul 15:41
    #9
    Quirall skrev 2016-06-30 20:41:39 följande:

    Hej hänger gärna med här :)
    Har en dotter på 5 och en son på snart 4.
    Beräknad med denna lilla någon gång mellan 7 och 13/3 beroende på om man räknar från sista mens eller när jag hade äl enligt äl-tester.
    Symptom hittills är bubblig mage, lite öm i magen i bland, hård i magen :S Lite ömma bröst, svider eller bränner i bröstvårtorna ibland och brösten är mycket varmare än vanligt, speciellt framåt kvällen. Nog lite mer kissnödig än vanligt också.
    Oroar mig mycket mer för missfall denna gång, kanske för att jag är äldre nu.
    Har tid för inskrivning 13/7, hoppas tiden dit går fort!


    Grattis och välkommen!

    Oroar mig också en del över missfall. Men har mått galet illa nu ett par dagar och det ska ju vara ett bra tecken att man har mycket hormoner och inget MF på gång nu i alla fall. Var på jobbet idag och hade med knäckebröd som jag åt mot illamåendet. Har inte sagt något men tror kollegor blir misstänksamma då man småäter hela tiden....
  • Äldre 2 Jul 10:02
    #10

    Jag har plussat idag. Vet inte om jag vågar tro på det men hoppar in ändå. Vi har haft ganska svårt att bli gravida nu. O förra graviditeten startade jobbigt o innan dess flera mf.
    Vi har ett barn som är född maj 14.
    Nu är BF 3/3.
    Vi bor i norra Skåne.

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon