• Anonym (Ledsen)

    Svärmor förstör hela semestern!

    Vi skall åka till Turkiet på semester senare i sommar, jag min man och våra två pojkar. Vi har sparat länge, tagit magsjukevaccin och fixat pass. Köpt badkläder och fixat och donat. Vi har sett fram emot detta länge!
    Svärmor dock, har från första gången hon hörde att vi skulle resa klagat och sagt att hon inte vill att vi åker dit.
    Idag har hon ringt tre! gånger och grinat och skrikit i telefonen och säger att hon förbjuder oss från att åka dit och att hon skall anmäla oss till soc om vi åker. 
    Hon säger att jag är en dålig mamma som ens kan tänka tanken att åka till farliga Turkiet med barnen. Hon har även sagt till barnen va faligt det är i Turkiet!
    Vad skall jag göra, hon förstör ju hela vår semester! Jag orkar inte med henne längre. Jag VET att hon kommer stå på gården ikväll när jag kommer hem från jobbet och fortsätta klaga.
  • Svar på tråden Svärmor förstör hela semestern!
  • Mandel

    Helt ärligt så är det inte riskfritt att åka till Turkiet.
    Det råder en hel del motsättningar i landet och nattens terrordåd i Istanbul gör ju inte läget stabilare direkt.

    Titt som tätt läser man i tidningen om hotell där magsjukor brutit ut och mängder av familjer blivit sjuka. Ofta dessa al inclusive.
    Alla jag känner som varit i Turkiet har varit dåliga i magen. En kompis höll på att stryka med...

    Personligen skulle jag inte åka till Turkiet och jag skulle inte rekommendera någon jag känner att göra det, men man är ju fri att göra som man vill.
    Tror inte att soc tar barnen om ni åker.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (123)

    Jag reser gärna med barnen men Turkiet skulle jag inte åka till just nu även om jag fick en resa gratis. Vart ska ni åka? Är det all includive?

  • Anonym (S)

    Kan förstå din svärmor. Finns betydligt bättre ställen att åka till just nu.

  • Anonym (Ledsen)

    Ja, allinclusive till Side. Och vi får inte pengarna tillbaka

  • Anonym (hon)

    Jag förstår din svärmor. Däremot gör hon fel. Hon ska inte prata med barnen om det och skrämma upp dem, bättre att försöka föra ETT vuxet samtal med er föräldrar, och sedan acceptera att ni åker.

    Men själv fattar jag inte att ni vågar. Varför ta risken och åka till Turkiet, när det finns tryggare länder? Visserligen händer det farliga saker överallt i Europa just nu, men ändå, det finns ändå bättre länder än Turkiet. Jag hade aldrig tagit med mina barn dit. Aldrig.

  • smulpaj01

    Jag hade inte heller rest dit med mina barn. Vansinne!!!

    Har ni inte avbeställningsskydd????

    Avboka och res till Cypern istället. (Exempel) Finare dessutom

  • Miss Piggy

    Jag skulle inte åka till Turkiet, framförallt inte med barn. Men alla är fria att göra sina egna val. Terrorattentatet igår var inte det första på kort tid i Turkiet. Är det semesterorten Antalya ni ska resa till? Vem vet om det blir nästa mål för terrorister då de ofta riktar in sig på turister och vill minska drabbade länders turism? Sen är det ju det här med magsjuka som verkar vara väldigt vanligt där.

    Åk ni om ni vill, men försök att inte vara arg på din svärmor. Hon menar bara väl och är oroliga för er. 

  • Lucius Vorenus

    Reser själv till Turkiet senare i sommar och hade begränsat umgänget med släkten om någon av dem hade försökt påverka barnen. Jag anser att detta är en sak vuxna mellan.

Svar på tråden Svärmor förstör hela semestern!