• Äldre 29 Jun 14:11
    2159 visningar
    8 svar
    8
    2159

    Ingen sätter sig bredvid?

    Hej alla!

    Det är väldigt ofta så, att när jag åker tvärbana eller t-bana etc så får jag sitta själv väldigt länge. Ibland kan det verkligen vara fullt och alla sittplatser upptagna förutom det bredvid mig, folk som står upp osv. Ibland händer det ju såklart att någon sätter sig bredvid mig men jag tycker mig ändå uppfatta nåt mönster. Det är något med mig som får folk att tveka att sätta sig på sätet bredvid mig.

    Kan ni hjälpa mig att spåna vad det är?

    Oftast är det ju väldigt skönt och bekvämt att man får lite space men jag blir ändå nyfiken.

    Jag vet att det inte har med doft att göra, jag duschar regelbundet, använder parfym osv. Jag breder inte ut mig nå märkvärdigt med benen eller så.

    Jag har inga läskiga tatueringar i ansiktet heller!

    Vad kan det va? Ibland blir det liksom larvigt när folk står upp istället för att sätta sig bredvid mig

  • Svar på tråden Ingen sätter sig bredvid?
  • Birgit­ta02
    Äldre 29 Jun 14:20
    #1

    Alla vill inte sitta ner. Även om det finns massor av plats.

  • Äldre 29 Jun 14:25
    #2

    Vet att det finns folk som vill stå upp. Jag har dock känt av att folk undviker just platsen bredvid mig och väljer andra platser, andra står upp. Ibland ser jag hur en person siktar in sig på platsen bredvid mig men viker undan tillslut och sätter sig nån annanstans

  • Birgit­ta02
    Äldre 29 Jun 14:27
    #3
    Privatmrmannen skrev 2016-06-29 14:25:33 följande:
    Vet att det finns folk som vill stå upp. Jag har dock känt av att folk undviker just platsen bredvid mig och väljer andra platser, andra står upp. Ibland ser jag hur en person siktar in sig på platsen bredvid mig men viker undan tillslut och sätter sig nån annanstans
    Låter ju knepigt.
  • Äldre 29 Jun 14:34
    #4
    Birgitta02 skrev 2016-06-29 14:27:22 följande:

    Låter ju knepigt.


    Minst sagt!

    Jag måste utstråla nån sorts giftig psykopatmördar vibe eller nåt :)
  • Birgit­ta02
    Äldre 29 Jun 14:37
    #5
    Privatmrmannen skrev 2016-06-29 14:34:04 följande:
    Minst sagt!
    Jag måste utstråla nån sorts giftig psykopatmördar vibe eller nåt :)
    Du kanske ska fråga dina polare? De känner dig både på insidan och utsidan.
  • Äldre 29 Jun 14:38
    #6

    Du kanske luktar för mycket parfym?

  • Äldre 29 Jun 15:10
    #7

    Sitter du alltid på samma plats? För det kan också vara platsen i sig det är fel på.
    Jag sitter alltid (eller nästan iaf) på samma plats i bussen och det är väldigt sällan någon sätter sig på sätet bredvid eftersom det är det sämsta i hela bussen för vuxna.
    Jag sätter mig helst längst bak och just där har som klämt in tre säten på 2.5 plats. Så det är trångt att sitta tre vuxna där och så blir nästan alltid mittensätet ledigt.

  • Klicke­rträna
    Äldre 29 Jun 15:14
    #8

    Andedräkt?
    Svett?
    Kråkor i näsan?
    Intensiv styckmördar-blick?
    Haha, nej förlåt, jag vet inte.
    Vi vet ju inget om dig.

    Men att duscha och använda parfym behöver inte alltid räcka. En man i min omgivning har extremt stark odör trots att han duschar. Han svettas mycket och dricker alkohol och äter stark mat. Antar det har med det att göra. Och så röker han. Jag blir illamående av hans odör fastän andra inte tycks märka det. Jag kanske är extra känslig. Men det är så pass illa att jag inte vill sitta nära honom eller åka bil med honom.

    Men om inga kollegor eller vänner sagt nåt eller betett sig märkligt så är det kanske inget med dig?

Svar på tråden Ingen sätter sig bredvid?