• Anonym (fråga!)

    Är det egoistiskt och fel att skaffa 5 barn sen inte kunna försörja dem?

    Vi alla kämpar med ekonomi mer eller mindre. Sverige har blivit tuffare land att bo tack vara våra politiker.

    Läste denna artiklen idag.

    Då tänkte jag att skaffa fem barn kostar ju. Barn kostar en del.

    Förstår inte denna pappan det från början?

    Barn kommer ju inte gratis?

    Barnbidraget är ju skrattretande lågt.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är det egoistiskt och fel att skaffa 5 barn sen inte kunna försörja dem?
  • Pentagram

    Tja, det krävs en by för att uppfostra ett barn, som det heter. Det behövs alltid fler framtida skattebetalare så vi får väl hjälpas åt att försörja dem någorlunda tills de kan stå på egna ben.

  • Anonym (Ja)

    Har inte läst artikeln, men som svar på frågan så tycker jag att ja, det är fruktansvärt egoistiskt och fel och framförallt oansvarigt att skaffa fem barn som man inte kan försörja. Idiotiskt.

    Tycker dock inte att barnbidraget är skrattretande lågt, utan tvärtom ett jättefördelaktigt bidrag för de som har det lite knapert.. Men man är ju framför allt SJÄLV ansvarig för att ha möjlighet att försörja SINA EGNA barn.

  • Anonym (Lea)

    Men där står ju han har lån som blivit skulder. Jag har 3 barn och är arbetslös och ensamstående men kan försörja mina barn. Jag har dock inga lån eller skulder. Det låter mer som dem behöver hjälp med planering av sin ekonomi.

  • sextiotalist

    Nu framgick det inte från artikeln huruvida den ekonomiska krisen uppstod innan eller efter de fått alla sina barn.
    Om de hade kris innan, så kanske det inte var så smart att skaffa så många barn, men det kan vara så att det hände saker efteråt som gjorde att de hamnade i den situationen och vad ska de då göra, auktionera bort barnen som man gjorde förr?
    Hoppas att den familjen får stöd och råd, så de kan komma ur situationen.
    Det är alltid ett egoistisk beslut att skaffa barn.

  • Anonym (jodå)
    Anonym (fråga!) skrev 2016-06-29 14:22:28 följande:

    Vi alla kämpar med ekonomi mer eller mindre. Sverige har blivit tuffare land att bo tack vara våra politiker.

    Läste denna artiklen idag.

    Då tänkte jag att skaffa fem barn kostar ju. Barn kostar en del.

    Förstår inte denna pappan det från början?

    Barn kommer ju inte gratis?

    Barnbidraget är ju skrattretande lågt.

    Vad tycker ni?


    Jodå, det kan man ju tycka är oansvarigt. Duktigt av dig att inte försätta dig i samma sits.
    Dock är det ju synnerligen meningslöst att yla om det ni i efterhand när barnen redan finns. Eller vad menar du att den här tråden har för syfte? Tror du att den kommer att leda till att folk slutar skaffa barn de inte har råd med eller vad?
  • Anonym (fråga!)

    Lågavlönade jobb som han i artiklen sen skaffa fem barn

    Det blir ju helt fel.

  • Anonym (fråga!)

    Lågavlönade jobb som han i artiklen sen skaffa fem barn

    Det blir ju helt fel.

  • Anonym (jodå)
    Anonym (fråga!) skrev 2016-06-29 15:02:13 följande:

    Lågavlönade jobb som han i artiklen sen skaffa fem barn

    Det blir ju helt fel.


    Och vad ska göras åt detta, då?
  • Anonym (Lea)
    Anonym (fråga!) skrev 2016-06-29 15:03:03 följande:

    Lågavlönade jobb som han i artiklen sen skaffa fem barn

    Det blir ju helt fel.


    Får bara högavlönade skaffa barn? Hur många barn får varje klass skaffa per familj?
Svar på tråden Är det egoistiskt och fel att skaffa 5 barn sen inte kunna försörja dem?