• Anonym (Irriterad)

    Man ska skaffa barn när man är ung!

    Denna trend om att alla ska skaffa barn efter 30 borde väll snart vända? När ska folk inse att kroppen är gjort för att bli gravid mellan 20-30 år. Allt som ska hinnas med innan barn nu gör att flera väntar många år med att skaffa barn och det finns en press att man ska utbilda sig och göra karriär som kvinna idag.

    Blir så irriterad när jag som 24 årig kvinna med barnlängtan hela tiden får höra att jag är för ung och ska fokusera på utbildning och jobb i några år först för att "klara av" att ta hand om ett barn.. Det är nu som jag har all kraft och energi till att vara gravid, föda och ta hand om barn. Sjukt irriterande...

  • Svar på tråden Man ska skaffa barn när man är ung!
  • Anonym (!)

    Har du inte energi nog att ta hand om ett barn när du är 30+ så har du rejäl problem....

  • Anonym (Deep)

    Ska och ska.
    Om det är något man inte ska, så är det tala om för andra hur dom ska leva sina liv.
    Det gäller både dom som har synpunkter på ditt liv och dina val, och det gäller dig som har lika mycket synpunkter på andra du som dom har på dig.
    Jag blir så trött, varför är det så svårt att leva låta leva.
    Lev ditt liv som du vill och låt andra få leva sina liv på deras sätt. 

  • taquine

    Man skaffar barn när  man är kapabel att försörja det, annars inte. Är så less på dessa unga brudar som vill"samhället"ska styra upp och hålla dom under armarna. 
    Jag må låta fördomsfull ...men tror det är ett visst klientel:(


    Goodness me
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Irriterad) skrev 2016-06-29 17:46:51 följande:

    Denna trend om att alla ska skaffa barn efter 30 borde väll snart vända? När ska folk inse att kroppen är gjort för att bli gravid mellan 20-30 år. Allt som ska hinnas med innan barn nu gör att flera väntar många år med att skaffa barn och det finns en press att man ska utbilda sig och göra karriär som kvinna idag.

    Blir så irriterad när jag som 24 årig kvinna med barnlängtan hela tiden får höra att jag är för ung och ska fokusera på utbildning och jobb i några år först för att "klara av" att ta hand om ett barn.. Det är nu som jag har all kraft och energi till att vara gravid, föda och ta hand om barn. Sjukt irriterande...


    Jag håller med dig. Det är ett helt sjukt ideal att man ska vänta med barn tills man är närmare eller till och med passerat 30. Att så många kvinnor väntar så länge gör att tusentals besvikna kvinnor varje år inser att de aldrig kommer få bli mammor. De väntade helt enkelt för länge.

    Så lyssna inte på dem som säger åt dig hur du ska leva ditt liv. Är man 24 är man verkligen inte för ung för barn.
  • Anonym (Håller med)
    taquine skrev 2016-06-29 18:01:10 följande:

    Man skaffar barn när  man är kapabel att försörja det, annars inte. Är så less på dessa unga brudar som vill"samhället"ska styra upp och hålla dom under armarna. 
    Jag må låta fördomsfull ...men tror det är ett visst klientel:(


    Ja, givetvis ska man försörja barnet själv. Men man är ju två om ett barn och om kvinnan i relationen är 24 kanske mannen är ett par år äldre och har fast inkomst, även om kvinnan inte har det just då. Eller tvärtom.

    Är man 24 år är man ju inte för ung för barn.
  • Anonym (Sara)

    Jag håller helt med. Helt sjukt att folk väntar till 30+ där fertiliteten dyker och riskerna skjuter i höjden och skattebetalarna får stå för deras IVF och kejsarsnitt bara för att de "ska leva livet" först. Sen är livet orättvist för att "det inte tar sig" och de låtsas se streck på negativa gravtest här på fl. Vad hade ni förväntat er då?!

  • Anonym (Mia)

    Man "ska" ingenting utan man gör det när man känner att det är rätt.

    Jag blev mamma första gången vid 19, sista gången vid 36. Båda är rätt för mig.

    Det finns 24-åringar som är som barnungar och det finns 20-åringar som är vuxna.

    Det finns inga generella rätt eller fel.

  • Anonym (Linda)
    Anonym (Håller med) skrev 2016-06-29 18:01:22 följande:
    Så lyssna inte på dem som säger åt dig hur du ska leva ditt liv. Är man 24 är man verkligen inte för ung för barn.
    Nu fick du nog det om bakfoten. Det ät TS som säger åt andra hur de ska leva sina liv.
Svar på tråden Man ska skaffa barn när man är ung!