• Annaspilar

    Jobba varje lördag i ett år?

    Är det rätt att en person på ett arbete ska jobba varje lördag i ett år eller mer när de andra inte gör det? Är inte det att utnyttjas då?

    Vad är era åsikter och tankar?

  • Svar på tråden Jobba varje lördag i ett år?
  • Johan75

    Beror väl på? Vad har man skivit för anställningsavtal? Hittade man anonsen för jobbet då den löd "Vi söker någon som kan jobba lördagar"? Är det timanställning eller tillsvidareanställning? 


    Behold, i come as a thief.
  • Annaspilar
    Johan75 skrev 2016-06-30 09:31:15 följande:

    Beror väl på? Vad har man skivit för anställningsavtal? Hittade man anonsen för jobbet då den löd "Vi söker någon som kan jobba lördagar"? Är det timanställning eller tillsvidareanställning? 


    Behold, i come as a thief.
    Mitt anställningsavtal innehåller inget sånt. Jag ska jobba likväl mån-fre ibland, tis-lör ibland. Alltså ett varierat schema.
  • Johan75
    Annaspilar skrev 2016-06-30 09:33:06 följande:
    Mitt anställningsavtal innehåller inget sånt. Jag ska jobba likväl mån-fre ibland, tis-lör ibland. Alltså ett varierat schema.
    Finns det något som skiljer din anställning från de övriga anställda som inte jobbar alla lördagar?
    Behold, i come as a thief.
  • Annaspilar
    Johan75 skrev 2016-06-30 09:44:57 följande:
    Finns det något som skiljer din anställning från de övriga anställda som inte jobbar alla lördagar?
    Behold, i come as a thief.
    Inte mer än att jag går på lönebidrag och gör heltid.
  • Johan75
    Annaspilar skrev 2016-06-30 10:06:00 följande:
    Inte mer än att jag går på lönebidrag och gör heltid.
    Har du pratat med chef/arbetsledare? Och vad säger de ifall att du har det?
    Behold, i come as a thief.
  • Annaspilar
    Johan75 skrev 2016-06-30 12:34:21 följande:
    Har du pratat med chef/arbetsledare? Och vad säger de ifall att du har det?
    Behold, i come as a thief.
    Chefen säger bara att han måste ha mig exakt varje lördag året om. Arbetsledarna jag har pratat med tycker det är fel.
Svar på tråden Jobba varje lördag i ett år?