• Anonym (Tia)

    Trivs inte på mitt sommarjobb, kan jag sluta?

    Som rubriken lyder, jag trivs inte på mitt sommarjobb. Har bara jobbat där 2 veckor men känner redan att det är fel och jag får ångest bara tanken att jobba där. Kan jag sluta, och isåfall utan att det blir stora nackdelar för framtida jobb?

  • Svar på tråden Trivs inte på mitt sommarjobb, kan jag sluta?
  • Anonym (per)

    Det var väldigt knapphändig information. utveckla lite mer

  • Anonym (Plrrbt)

    Det beror ju på olika saker: vad har du för kontrakt, behöver du referenser i framtiden, behöver du pengarna mm

  • Anonym (Tia)

    En tidsbegränsad tid inom vården (kommunal) Pengarna behöver jag inte. Utan det skulle vara referenser, har om är till någon hjälp en annan referens sedan tidigare.

    Har ni tips på vart jag kan vända mig för att prata om detta utöver chefen ? Facket ?

  • Baryk

    Vad står det i ditt anställningsavtal? Beror ju lite på hur anställningen ser ut hur snabbt du kan avsluta ett sommarvikariat.

  • Anonym (Tia)

    Jag har jättedålig koll ( ja jag vet att det är slarvigt att inte ha koll)

    Det jag hittat och försökt läsa om är ett kollektivavtal (AB)

  • cupcakemom

    Det som kan hända är att du kanske inte kan få jobb i om någon annan enhet inom kommunen senare..om du tex jobbar inom äldrevården och går hem så får du kanske inte heller jobba inom barnomsorgen som vik om du skulle vilja det.

    Det hände sambons dotter... Hon vantrivdes med personalen och avbröt sitt vikariat och blev svartlistad som vikarie för de synunkter hon framförde till berörd chef kom såklart inte med...

    Det du kan göra är att ta upp vad du inte gillar och se om det kanske går att byta arbetsplats

  • Anonym (Tia)

    Ja ja går på schema. Har även fått frågan om att fortsätta vara tim.vikarie efter sommarvikariaten ( detta frågades vid intervjun) och jag tackade jag. Vilket jag också kommer få nu tacka nej till.

  • cupcakemom

    Går du på schema ställer det ju även till det för övriga som kanske kommer måste skjuta på sin semester vilket inte är så kul... Vad är det du vantrivs med?

  • Anonym (Tia)

    Vantrivs med det mesta, personalen, arbetsuppgifterna osv.

    Mycket är det att ja även om jag haft introduktionsutbildning ( 3 dagar och dessa gick jag på i mars/april) och har material för att läsa om rutiner osv så får man höra skitprat om att jag inte lärt mig rutinerna fort nog.

Svar på tråden Trivs inte på mitt sommarjobb, kan jag sluta?